Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   je mag niet meer dan 1 hond en 1 kat hebben (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=383042)

liesie 19-02-2003 16:44

je mag niet meer dan 1 hond en 1 kat hebben

wat vind jij hiervan en waarom?

thunder110 19-02-2003 16:47

Oneens. Waarom niet?

Hopla 20-02-2003 14:31

tsss..zo dom...waar slaat dat nou op.
ik heb 4 katten, 1hond en 2 vissen...
dus dan moet ik meer dan de helft weg doen??? zo dom
:eek: :confused: :eek: (n)

Andijvie 20-02-2003 14:33

Waarom precies?

Freyja 20-02-2003 14:51

De betere vraag is: Wat heeft dit met moderne talen te maken?

faan 21-02-2003 13:19

lol een hond en een kat gaan van nature niet eens samen,,

Boogie 21-02-2003 13:44

Citaat:

Morgan schreef:
De betere vraag is: Wat heeft dit met moderne talen te maken?
niets

---> Flora & Fauna

dyfusica 21-02-2003 14:18

oneens.. honden kunnne niet goed in hun eentje zijn.. en veel bazen laten hun honden lang alleen... dan is het beter om de hond een maatje te geven. ze houden elkaar gezond, ze geven elkaar altijd genoeg aandacht..
komt nog bj dat dat als dit echt zou zijn er opeens veel minder honden zouden zijn, denk maar aan fokkers.. die hebben ook meer dan 1 hond hoor..

voor katten geld ongeveer hetzelfde verhaal.

Olafant 21-02-2003 14:28

Citaat:

faen schreef:
oh, onze (voormalige) hond(en) kunnen(/konden) heel goed met onze katten opschieten hoor..

dat is gewoon een cliche waarvan iedereen aanneemt dat het zo is.

dyfusica 21-02-2003 14:48

Citaat:

lafjuh schreef:
oh, onze (voormalige) hond(en) kunnen(/konden) heel goed met onze katten opschieten hoor..

dat is gewoon een cliche waarvan iedereen aanneemt dat het zo is.

precies.. honden kunnenneit tgen vreemde katten. tegen eigen katen kunnen ze heel goed. gewoon even wennen

Shibby 21-02-2003 17:47

ONEENS... we hebben er meerdere en ik zou ze missen... ja ik zou het natuurlijk niet weten als we het bij 1 gehouden zouden hebben.. maaar een huis vol dieren is lekker gezellig en je bent nooit alleen thuis :)

faan 21-02-2003 18:05

bullshit.. honden raken super opgefokt door katten, en ook andersom. En die kat - en hondachtigen op de prairie mogen elkaar ook niet, :confused: Ik vat 'jullie niet

faan 21-02-2003 18:06

De katten van nu zijn verwend en de honden van nu voelen zich de baas van de menselijke roedel. Deze dingen gaan niet samen.

Leonoor 21-02-2003 18:33

Citaat:

******** schreef:
precies.. honden kunnenneit tgen vreemde katten. tegen eigen katen kunnen ze heel goed. gewoon even wennen
Ook niet altijd waar, ligt aan de hond(en) en aan de kat(ten).

Niet meer dan 1 hond en 1 kat...maar wat als je nou twee katten wilt en geen hond? Of 2 honden en geen kat? Mag dat dan ook niet...? Ik ben het er so wie so niet mee eens btw.

Olafant 21-02-2003 20:38

Citaat:

faen schreef:
bullshit.. honden raken super opgefokt door katten, en ook andersom. En die kat - en hondachtigen op de prairie mogen elkaar ook niet, :confused: Ik vat 'jullie niet
niets van waar, de meeste honden (die ik ken dan) kunnen heel goed samen met katten.
En er zit een verschil tussen kat- en hondachtigen op de prairie en die hier.

Ik snap wel een beetje wat je bedoelt met de problemen tussen katten en honden. Ze hebben namelijk een andere lichaamstaal.
Als een hond kwispelt dan doet die dat omdat die blij is, als een kat met z'n staart wiebelt doet die dat omdat die zich bedreigt voelt, gespannen is.
Als een hond kwispelt naar een kat voelt de kat zich aangevallen.

Maar vaak gaat het juist wel goed tussen honden en katten, in tegenstelling tot hierboven.

Citaat:

faen schreef:
De katten van nu zijn verwend en de honden van nu voelen zich de baas van de menselijke roedel. Deze dingen gaan niet samen.
en jullie kunnen jullie huisdieren niet goed op voeden.

DarkCat 21-02-2003 22:01

Shit hee, 1 hond.. waar moet ik mijn slee dan mee aandrijven..

DarkCat 21-02-2003 22:04

Citaat:

faen schreef:
Al eeuwen manipuleert de mens hond- en katachtigen. Domestic animals..

En ik heb nou ook niet bepaald een prairie in mn achtertuin liggen.

Bazz 22-02-2003 02:53

Citaat:

faen schreef:
jij weet waar je het over hebt of niet dan? :rolleyes:

Dat is onzin.
Het enige wat wel zo is, is dat honden achter katten aanrennen, maar dat is meestal uit speelsigheid. En katten zijn wat dat betreft vaak mietjes, maar soms ook niet en dan komt onze hond met een haal over z'n neus en een verdwaasde blik trugrennen :o

faan 22-02-2003 12:12

Ik mag de speelsigheid van honden dan niet.. ze blaffen zo hard als ze achter een poesje aanrennen..

En ik heb nou ook niet bepaald een prairie in mn achtertuin liggen. Op de prairie lopen in 't wild veel hond en katachtigen bij elkaar, kutje :rolleyes: (dit was trouwens voor lafjuh bedoeld)

En lafjuh, als een hond in een gezin komt met 4 kleine kinders denk ik dat hij snel de baas wordt. Hij kwam ook uit het asiel dus, hij was al zeker 2 jaar gewend om de baas te zijn. Om hem dat weer af te leren is gewoon moeilijk. Misschien had hij ook nog trauma's overgehouden... Leuk dat je zegt dat 'wij' niet goed onze huisdieren kunnen opvoeden, je kent onze situatie toch helemaal niet?

Ik denk dat ik ook een afkeer tegen katten heb, want het zijn killers die loslopen. Ze verscheuren zo nl. mijn huisdieren in de schuur of gooien hokken om (n). Door die pokke beesten zou ik de schuur dan dicht moeten doen.

Ik had ongelijk :o , honden raken opgewonden bij vreemde katten. Een kat hebben en dan een hond erbij laten leven, gaat 'soms' niet goed samen. Kat - en hondachtigen in het wild gaan sowieso niet goed samen, omdat ze beide dat ene malse hertje willen,,

Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk "ik denk" te plaatsen, jullie maakten nogal wat sarcastische opmerkingen :p

Bazz 22-02-2003 12:46

Citaat:

faen schreef:
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk "ik denk" te plaatsen, jullie maakten nogal wat sarcastische opmerkingen :p
Wie ik? :o

Baron Sengir 22-02-2003 19:29

Citaat:

faen schreef:
bullshit.. honden raken super opgefokt door katten, en ook andersom.
Dit heeft met de opvoeding van beide dieren te maken. Als de dieren al van jongs af (in de leerfase) aan bij elkaar zitten worden het echte vrienden. Anders komt het door het verschil in lichaamstaal dat ze "opgefokt raken". (voorbeeld: Wat bij de hond (van nature) spelen is (hoge rug, poten naar voren) is bij de kat juist een waarschuwing om niet dichterbij te komen)

freakieflower 07-03-2003 17:47

is dit een stelling of een mening

dyfusica 07-03-2003 18:06

stelling

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.