![]() |
De Euro.. Wisk. PO
Voor wiskunde maak ik een PO over de euro, als 1 van de wiskundige onderdelen wil ik de kans berekenen op dat je over 100 jaar een Griekse euromunt in je portemonnee vindt. Om dit te kunnen berekenen heb ik een lijst nodig met het aantal geslagen euromunten per EU land..
Nou heb ik heel internet afgezocht, de eurolijn gebeld, De Nederlandsche Bank gemaild (die kwamen met een verkeerde lijst), enz. Is er iemand die een tip heeft om de nodige informatie toch te kunnen vinden? De informatie is trouwens bekend want ik heb het zelf ooit ergens gelezen, maar ik weet niet meer waar :( Als je me kunt helpen, bedankt! |
In miljarden
Belgie 3,0 Duitsland 23,0 Griekenland 1,6 Spanje 7,8 Frankrijk 11,0 Ierland 0,9 Italie 9,1 Luxemburg 0,1 Nederland 3,3 Oostenrijk 2,0 Portugal 1,6 Finland 1,5 -------> kep 't al gevonden :) Toch bedankt, eh... allemaal.. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hehe, cool hoe je jezelf leuk antwoord geeft :)
Leuk ook om te zien die lijst, enne, wil je die kans posten wanneer je hem hebt? Ben wel nieuwsgierig... |
als je zoiets zou bereken zou het heeel veel kunnen schelen. Het lijkt me geen goed idee om dit te doen. Het word een te grove schatting :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03. |