![]() |
je eigen geloof
tja ik lees van alles over allerlei geloven, maar ik heb stukje bij beetje mijn eigen geloof opgesteld. Beetje vreemd maar goed, zijn er meer mensen die gewoon van alles wat ze aanstaat een beetje meenemen in hun leven? Ieder geoof heeft wel goede dingen denk ik en die pik ik dan op ofzo :s
|
ik vind het heel goed om je eigen geloof samen te stellen. dat is toch ook wat is het is?? geloof... dat is iets wat jij gelooft, en dat kan je niet worden opgedwongen.
ik geloof ook in veel varierende dingen, en weet ook nog helemaal niets zeker. ik klamp me aan niets vast, maar geloof wel degelijk http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Citaat:
|
Hmm ik ben ook benieuwd wat je gelooft!!
Uhh.. mij kan je beter mailen... |
http://forum.scholieren.com/smile.gif als je je er maar goed bijvoelt toch!!
|
ik interessseerde me een paar jaar terug heel erg in boedisme, het christendom heel eventjes, maar dat vond ik na een tijdje niet zo boeiend meer, er zat zo weinig in voor mijn gevoel.
Tegenwoordig is wicca nogal populair, dus ook een stuk bereikbaarder, daar pik ik ook mn graantje van mee. Dat is eigenlijk een echt voorbeeld geloof, liefde voor de natuur, liefde voor jezelf, en liefde voor je medemens, als dat de basis is van een geloof dan vind ik het wel ok. de gedachte dat alles terug op je pad komt, datgene wat je uitstraalt je ook aantrekt, en dat het leven een soort spiraal is, en de dood een overgang en geen einde, dat dromen je veel te vertellen hebben, net als getallen kleuren en symbolen die daar in voorkomen, maar ook in ons dagelijks leven. dat muziek de beste rustgever en het best werkt (bij mij) op bij jezelf te komen, je mee laten gaan door de muziek. Dat je met je denken eigenlijk je eigen wereld schept, en hoe jij jezelf neerzet belangrijk is voor de ontwikkeling van de mensen om je heen op wat voor manier dan ook.. dat is een klein stukje van mijn geloof pff ben weer lekker bezig vandaag http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Citaat:
Goed, kan me wel vinden in wat Fluitketeltje zegt. Ik hang ook niet 1 religie aan, maar zoek mijn eigen weg tussen de grote paden door. Doordat ik die vrijheid neem weet ik dat ik voor de volle 100 % achter mijn verschillende keuzes kan staan! Op het ene vlak komt mijn visie het meest overeen met de christelijke, dan weer een algemeen heidense, dan weer wicca. Gewoon een manusje van alles, maar in elk geval weloverwogen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ongelovigen geloven meestal het ongelovelijkste. Ongelovelijk! http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
Citaat:
|
Citaat:
ikzelf combineer ook verschillende religies, ik heb niet echt een geloof waarvan ik zeg: ja, dat past nou echt bij mij. ik probeer mijn eigen pad vast te stellen, door middel van verschillende factoren, en ik denk dat wat je zelf ook samenstelt en het voelt goed voor je, dan is het ook goed. |
Ik ben het helemaal met deze mensen eens!
Geloof lekker in wat je wil geloven en denkt dat echt waar is.Als het niet echt lijkt of je kan jezelf niet in het geloof vinden, dan blijkt dat snel genoeg.Dat had ik met het christendom.Jarenlang netjes met mijn ouders naar de kerk geweest en op catechisatie gezeten, heel gezellig maar ik geloof het allemaal niet.Ik kon er geen kracht in vinden. AL die dingen in de bijbel kunnen helemaal niet als je er goed bij nadenkt, het zijn slechts wijze lessen die je moet leren uit elk verhaal, en volgens mij, (onderstreep mij)is het ook allemaal niet echt gebeurd. In ieders geval heb ik mijn kracht kunnen vinden in de Wicca, het idee dat je leeft met je natuur en in je natuur vind ik geweldig, ik geloof wel dat er trouwens een hogere macht is, in mijn geval de god en de godin, maar de een noemt het God, de ander Boeddha, die weer de Islam en ga alle geloven maar langs.Ga lekker je eigen weg en ga voor waar jij je goed bij voelt, dat heb ik ook gedaan en ik voel me een stuk zekerder dan een poos geleden, toen ik nog met allerlei vragen zat over of God wel bestaat, wat je moet doen om hem te bereiken etc. etc. etc. Dus ik heb maar een advies: FOLLOW YOUR HEART! Blessed be! XWiccaleenX |
Citaat:
(quote enzo) is het ook allemaal niet echt gebeurd. (/) daar gaat het dus ook helemaal niet om, het gaat niet om de gebeurtenissen! daar gaat het nooit om namelijk. Het gaat om datgene wat jij eruit haalt (ok ok ik moest gewoon ff die rooie 18 zien in de hoek http://forum.scholieren.com/smile.gif) |
Citaat:
|
|
hartelijk gefeliciteerd http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
gefeli gefeli!!!
Wiccaleen |
|
maar si het niet raaar om in een paar soorten geloof te geloven. Eigenlijk napen de eene geloof de andere een beeetje.
geloven jullie in een god? |
Citaat:
God vind het al genoeg als je het probeert hopelijk staat het er een beetje normaal en duidelijk *is allemaal niet als aanval bedoled maar als vraag* groetjes belanda |
Citaat:
Blessed Be |
Citaat:
jij ook! [Dit bericht is aangepast door nirvana_girl (21-12-2001).] |
ok ik zal ff uitleggen, ik heb gewoon m'neigen gedachten over dingen enzo en dat geloof ik dan. Verder zitten er gewoon in sommige geloven dingern die ik mooi vind (bijvoorbeeld bij wicca respect voor de natuur) dat leef ik dan beetje na, en zo haal je overal iets uit.
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/frown.gif |
Citaat:
ik heb namelijk niet zo de behoefte om sneller overal te zijn. Misschien wel lekker als het echt k*tweer is, maar daar hebben we het ov voor toch? Het is me dat gestress om een rijbewijs halen neit waard hoor. Ik zou niet eens weten waar ik het geld vandaan moet halen! Jarenlang reed ik met mn fiets door de polder naar school. Nu ga ik elke dag met de tram en weet ik eigenlijk pas wat ik mis.. zo lekker rustig en vredig op de fiets zitten met misschien een lekker muziekje inruilen voor drukke trams vol lawaai en gedoe, wachten en nog eens wachten. Of inruilen voor elke dag in de file staan. haha no way! maarja ik werk dan ook niet he http://forum.scholieren.com/wink.gif |
ik geloof ook losse dingen uit verschillende geloven, maar het meest de dingen uit de/het? wicca. Hoe noem je jezelf dan eigelijk als iemand vraagt, waar geloof je in zeg je dan in wicca ofzo? oke maar dat ff tusse haakjes. maar ik snap niet dat iemand gewoon in de bijbel kan geloven en dan alles wat erin staat, ik heb dan het idee dat iemand gewoon maar gelooft en aan neemt wat er staat, ik denk dat je voor jezelf moet zoeken naar wat voor jou de waarheid is en dat dat meestal dingen zijn die niet in 1 geloof zitten, als iemand een beetje snapt wat ik probeer te zeggen
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx |
Ik denk dat je respect moet hebben voor ieder z'n geloof met alles erop en eraan, of het nou streng wat geschreven staat is, of een mengeling, maakt niet uit, een geloof is iets heel persoonlijks. En als ik eerlijk ben en ik lees iets uit een 1 of ander heilig schrift dan heb ik stukken waar ik goed mee in kan komen, maar even verderop staat dan weer een stuk wat ik persoonlijk nergens op vindt slaan. Het enige geschreven geloof wat voor mij echt werkt, waarin alles klopt, is Wicca. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet aspecten van andere geloven mee neem in mijn wicca geloof. En ik vind dat ieder zijn eigen geloof zelf moet ontwikkelen, dat de heilige schriften slechts een hulpmiddel zijn om je te helpen iets in elkaar te zetten wat voor jou werkt.
|
ik heb ook mij eigen geloof ontwikkeld, ik was ongeveer anderhalf jaar geleden wiccan, daarna ben ik sataniste geworden maar dat maakte me kapot dus ben ik weer overgestapt naar wicca, maar dat is gaan vervagen, en hb nu van allerlei geloven iets, van reiki(al is het geen geloof, maar het zit er wel in verweven) tot satanisme
|
ik heb ook mijn eigen geloof ja. Ik ben eigenlijk katholiek en mijn vriendin vindt het dan stom dat ik niet elke week naar de kerk ga en bid voor het eten en zo. Maar ik geloof wel echt in God en heb daar soms ook echt steun aan. En zolang het voor jou goed is maakt het toch niet uit!
|
Citaat:
ja ik heb het dan ook echt over rot weer, maar gewoon het is gewoon handig, stel je fiets is kapot, dan zou je met het openbaar vervoer kunnen gaan, maar die hebben toch weer om de week n staking of vertraging ofzo en dan kom je ook niet ver. in zulke gevallen is het goed om n auto te hebben. verder vind ik het ook niet echt erg om met de fiets te gaan, als ik 's morgends die sowat frisse geur ruik ben ik ook meteen weer wakker. ook al heb ik mn rijbewijs dan zal ik nog zo vaak mogelijk of met de fiets of te voet gaan hoor. |
Ik kan goed begrijpen dat je in andere dingen gaat geloven als je zegmaar geen "echt" geloof hebt. Ik geloof zelf in God omdat ik zo opgevoed ben. Maar vind het zelf ook nog wel heel moeilijk om daar echt in te geloven. Ik denk dat als ik echt tot de conclusie zou komen dat God niet bestaat, dat ik dan ook een eigen geloof zou samenstellen, je voelt je daar denk ik gewoon echt lekker bij. Maar ik geloof wel echt in God dus ik zou het nooit doen.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06. |