![]() |
lussen bij het programmeren
k heb vaker gehoord dat je tijdens het programmeren met een bepaalde taal je lussen moet maken oid. Hij zei dat je in pascal gebruik maakt van de driehoek van pascal en dat je in c++ lussen moest maken van 7 en dat je in java met bepaalde meetkundige rijen werkte, maar snap er nix van kan iemand mij dat effe uitleggen :confused:
BvD |
|
Waar ik aan denk bij lussen is FOR .. NEXT / WHILE .. WEND / DO .. LOOP achtige dingen.
Zoals basic: Code:
FOR I%=0 TO 100 Code:
for ($i = 0; $i <= 100; $i++) Code:
for (int i = 0; i <= 100; i++) oftewel .. gewoon zeg maar een stukje code dat # maal herhaalt word. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of is dat soms dat de drie hoeken samen gelijk zijn aan 180 graden? |
Citaat:
hahha neej dat is het niet :D |
Citaat:
Wat is de driehoek van pascal dan? :o Ow wacht ik vat hem al; gekeken op die link. :o Wat is daar nou bijzonder aan? |
Citaat:
|
De driehoek van Pascal
-------------------------------------------------------------------------------- De Franse wetenschapper Blaise Pascal (1623-1662), kreeg deze fractal toegeschreven. De eigenlijke ontdekking ervan gaat terug tot ergens rond 527, toen hij opdook in de Europese literatuur. In de Chinese literatuur vindt men al sporen ervan omstreeks 1303. Beweren dat fractals moderne spielerei is, is dus duidelijk verkeerd. Wel is het zo dat ze toen nog niet bestudeerd werden in die zin en zeker niet als oplossers voor de chaostheorie. Pascal gebruikte echter deze driehoek om problemen over gokspelen op te lossen. Deze theorie legde de basis voor de latere kansberekening. Het wordt ook gebruikt om de coëfficiënten van de uitwerking van een (x + y)n polynoom te berekenen. In dit geval spreekt men veeleer over de wiskundige driehoek: plaatjes zie : hier |
Zo'n Informatica wedstrijd moet je toch echt zelf doen gast.. :P
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.