![]() |
[php] print vanuit database aanpassen
Met de volgende code wordt het gastenboek getoond:
PHP-code:
Mijn vraag is nou hoe ik die "0"-en die in het gastenboek worden weergegeven kan veranderen in "-". Het lukt me maar niet... |
Je wilt alle 0-en in een string veranderen naar een streepje?
|
Dat moet toch kunnen met str_replace?
|
Citaat:
|
Citaat:
Alle 0-en in de kolom getal, moeten voordat ze worden geprint in een - worden veranderd. Heb wat met if, then, = geprobeerd, maar dat lukte niet. Is dat logisch? |
Citaat:
Doe dit eens: PHP-code:
|
Citaat:
|
Citaat:
PHP-code:
|
Citaat:
$var = str_replace("0","-",$var); $var = str_replace("1-","10",$var); :p of als je voor elke 0 een spatie hebt: $var = str_replace(" 0","-",$var); |
Citaat:
|
if ($var == "0") $var = "-";
Of is het echt als er ook meerdere troep in een string zitten? |
Het zou ook zo kunnen:
PHP-code:
|
ennuh...hoe kan je dit dan voor "24-06-2002 00:00:00" toepassen? Dat de "0"-en dus verdwijnen? De "0" voor de "6" en tussen de "2"-en moet natuurlijk blijven :)
|
Citaat:
Citaat:
|
wat is je kolomtype voor die datum dan??
als dat een timestamp(14) is, dan komt een zerofilled datum er zo uit: 00000000000000; dan kan je in je code toch wel afvangen dat als je output dat formaat heeft, geef dan een streepje? of is het niet altijd zo dat er een volledig lege datum uit komt? eerlijk gezegd vind ik die str_replace() oplossing niet echt handig. |
Citaat:
|
Citaat:
De datum staat er wel altijd, maar de tijd niet. Die tijd ( 00:00:00) moet gewoon helemaal verdwijnen, zodat uitsluitend de datum overblijft. Een tijd van (00:00:00) komt wat ongeloofwaardig over, nietwaar? :) |
ah, ik heb ontdekt hoe ik het kan oplossen. zal met regulieren expressies moeten werken dan. pff...kijk ik nog wel naar., ik moet allang aan het werk zijn voor mijn stage :D
Bedank! :) |
Dit zou moeten werken:
Code:
SELECT |
je zou uit je timestamp ook enkel de datum kunnen opvragen :)
|
Citaat:
Er zijn een rijen waarin de tijd opgevraagd dient te worden :P |
|
omdat, zoals ik al zei, deze functie te zijner tijd is uitgebreid. Ik heb een kolom met die informatie erin, maar in de ene regel moet het op een andere manier dan in een andere regel, omdat er nog "ode" gegevens tussen staan.
|
als je datum in je databees dit format (24-06-2002 00:00:00) heeft en je wilt alleen de datum dan kan je die toch ook gewoon op de spatie exploden?
PHP-code:
|
Citaat:
Maar is heb het al hoe ik het wil, dus deze topic mag dicht :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16. |