![]() |
c++: tekst omdraaien
ik moet een oefening maken voor informatica
hierbij moet ik een regel tekst lezen en deze in omgekeerde volgorde weergeven kan iemand me hierbij helpen? |
Citaat:
|
Offtopic:
Wat een intrigerende opdrachten krijgen jullie daar trouwens :D |
Simpel quick'n'dirty voorbeeldje met STL:
Code:
#include <iostream> Citaat:
- gewoon inlezen - string achterstevoren doorlopen en weergeven |
Citaat:
|
PHP-code:
/*edit hij doet het niet, een rekenfoutje, effe kijken hoe k het kan oplossen */ |
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast zou ik jouw probleempje, een reeks waarden in omgekeerde volgorde weergeven, zo doen: Code:
#include <iostream.h> |
k heb m opgelost
PHP-code:
|
ow w8, je wil niet alleen getallen maar owk letters,
hmmm effe kijken of ik iets kan breien |
Weetje, d'r zijn standaard functie voor hoor :o
|
Citaat:
|
Citaat:
strrev bijvoorbeeld... |
Citaat:
|
Jup.
Code:
#include <string.h> |
Citaat:
Compiling... Cpp1.cpp D:\My Documents\C++\Cpp1.cpp(11) : error C2440: '=' : cannot convert from 'char *' to 'char [254]' There are no conversions to array types, although there are conversions to references or pointers to arrays Error executing cl.exe. Cpp1.obj - 1 error(s), 0 warning(s) |
Citaat:
|
Zo..
Code:
#include <vcl.h> |
Citaat:
|
Citaat:
ik kan opzich een taal schrijven in c die zelf totaal niet op c lijkt |
Citaat:
Citaat:
|
Dat PHP op C lijkt hebben ze met opzet gedaan. Punt 1 vonden de ontwikkelaars van PHP de C syntax gewoon goed (ze zijn hem immers gewend). Punt 2 zorgt een C-like syntax met grotendeels dezelfde functies ervoor dat de taal PHP veel sneller verspreid en gebruikt wordt door anderen, aangezien de benodigde leertijd zo kort mogelijk is. Voor de rest hebben ze nog een paar handige functies van PERL overgenomen.
|
Citaat:
iets als Code:
char *regel, *omregel; (het is idd te lang geleden voor mij :o:D) |
Citaat:
je gebruikt alleen dat geheugenblok waar omregel naar wijst niet... je zou daar dus beter een char * van kunnen maken (of nog beter natuurlijk dat hele omregel weglaten, en regel op het scherm zetten want hij returnt gewoon regel denk ik :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46. |