![]() |
Nieuwe coalitie
Als de lPF, PvdA, Gr. Links, sp, CU, D66 het zo met elkaar eens zijn dan smeden ze samen fijn een nieuw landsbestuur.
Nadat PvdA tijdens de coalitieonderhandelingen met het CDA lijkt te breken door een geraal pardon voor asielzoekers ligt het coalitiestokje niet langer bij het CDA. Als ik de baas van het CDA was zou ik het initiatief nu laten aan de PvdA. De laatstgenoemde partij vergeet dat ze afhankelijk is van het CDA, niet andersom. |
partijen hebben zich bij coalitieonderhandelingen te houden aan de verkiezingsuitslag....
ikdenk bovendien dat de pvda bezig is met een harde opstelling om zo meer invloed te hebben op het regeer akkoord |
Ook bij een veelpartijen coalitie houd je rekening met de verkiezingsuitslag, iedere meerderheid doet dat.
|
een veel partijen coalitie wordt ook wel een crisiskabinet genoemt, en dat wordt alleen in tijden van crisis samengesteld (de naam zegt het al)
Dat is niet aan te bevelen, omdat het maken van een goed regeerakkoord met zoveel verschillende partijen nogal onmogelijk is. De SP zou bijvoorbeeld nooit met de VVD willen/kunnen regeren! |
De situatie is dat de lPF wil breken met het demissionaire kabinet waar het cda inzit. De PvdA gaat met de lPF mee en dus moet het CDA zich niet verplicht voelen om met de PvdA verder te praten.
|
er zijn geen alternatieven he.... :rolleyes:
behalve dan opnieuw CDA-VVD-LPF maar dat zou een beetje erg jammer zijn, en dan hebben we misschien wel over een half jaartje weer verkiezingen. |
en dit alternatief: lPF, PvdA, Gr. Links, sp, CU, D66
|
Ik ga er nog steeds van uit dat er een CDA-PvdA-coalitie komt. Een coalitie van allemaal kleine partijtjes in niet goed werkbaar en hun ideologieën liggen veel te ver uit elkaar.
|
Citaat:
|
Het kan schijnbaar wel. De motie Varela werd gesteund door de door mij geboemde partijen. Waarom liggen deze partijen minder ver van elkaar verschillen dan pvda-cda
|
in theorie kan alles, maar het is niet realistisch...
|
laat eens kijken op welke punten ze het eens zijn
1) een specifiek pardon voor bepaalde asielzoekers (niet bepaald welke asielzoekers precies en hoeveel) 2) ? 3) ? 4) ? |
Citaat:
Idd :D Hoe kortzichtig gewoon om te zeggen dat ze wel samen beleid kunnen voeren omdat ze t eindeijk es op 1 punt eens zijn. Ik bedoel als we zo beginnen kan de VVD ook wel met GL ofzo :p Citaat:
|
Mijn punt is dat als de PvdA nu al niet mee wil stemmen met het CDA, wat is dan de basis van de onderhandelingen.
|
Citaat:
ik denk dat die coalitie er nog wel komt.... ooit |
of cda die niet mee wil stemmen met de pvda...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20. |