![]() |
abonnement of kaart?
Ik wou ff weten wat er fijner handiger en goedkoper is. Abonnement of kaart? (met name Dutchtone).Kan iemand dit dan ook ff toelichten, moet mijn ouders namelijk ff overtuigen dat abonnement beter is (toch!?)
xxx Shazz |
abonnement is veel relaxter als je je aan je hoeveelheid kan houden. Je hebt nooit problemen dat je ergens bent en je moet nodig bellen en je hebt dus geen beltegoed meer. Btw is het ook een heel stuk goedkoper.
|
Dat je beltegoed op is, is geen goede smoes, want met girofoon ofzow, kan je overal heel snel evnetjes opwaarderen. Kaart vind ik wel relaxeter, want dan heb je ook in 1 keer alles betaald, en hoef je verder niets meer te betalen (behalve dan als je gaat bellen en zo...), maar je hoeft er verder geen rekening mee te houden.
|
Abbo is vooral relaxed als je gsm gejat wordt...
Overkwam een vriend van. Heeft em geblokkeerd toen ie doorhad dat ie gejat was. Kreeg toen de telefoonrekening. Voor €300,- naar het buitenland gebeld... |
Voordeel van abo vind ik echter wel dat je niet na ieder gesprek denkt 'hoeveel beltegoed heb ik nog?' en dat je iedere keer weer een beltegoedunit moet kopen en weer opwaarderen enzovoort.
Tis gewoon makkelijker, maja, keerzijde is natuurlijk de enorme rekening die je door het gemak van een abo (kunt) krijg(t)(en) :(, hoewel dat natuurlijk je eigen schuld is. Ook de keuze van het juiste abo is zo makkelijk nog niet gemaakt. |
Dat hangt er toch helemaal vanaf?
Als jij zo ééntje bent die z'n telefoonkosten niet kan beheersen, en elke maand een rekening van tweehonderd euro thuiskrijgt, dan neem je prepaid. Ook als je gewoon nooit belt, maar alleen bereikbaar wilt zijn, dan neem je prepaid. Als je niet het risico wilt lopen om zonder beltegoed te staan, als je niet het risico wilt lopen dat je nummer afgesloten wordt omdat je te lang niet hebt gebeld, dan neem je een abonnement. Zo goedkoop mogelijk als je niet veel belt, een duurdere al naar gelang je meer belt Wij weten niet wat voor beller jij bent, hoe jouw situatie eruitziet, hoeveel geld je te besteden hebt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31. |