Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   wat voorn types/rollen heb jij vertolkt? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=385294)

Mortischa 21-02-2003 17:42

wat voorn types/rollen heb jij vertolkt?

ik heb ooit een vet dominante moeder moeten spelen, was wel gaaf :) oh en de moeder van Juliet (die van Romeo idd :) .

Tha-Fonzzz 21-02-2003 17:47

Genoeg; van Romeo himself, tot een zwerver en een vuilnisman aan toe.

Daangerous 22-02-2003 12:06

In volgorde van vet(interessant-)heid: Schizofreen, autist, de zonde woede, Hamlet, Jake La Motta, Telemachus Clay, rol in the wave (enkel leerling) en meerdere

WishfulDreaming 22-02-2003 12:08

Een heel dom klein kindje (tzou ook es niet), een soldaat, een jurylid die het alleen maar beter wist enne dat was het :)

Tink 22-02-2003 21:11

ik heb een keer een heks moeten spelen, een arabische verhalenvertelster, een verwend rijk mens, een slet (dat was wel de minst leuke maar ja zet maar eens een leuk personage neer in een rokje wat meer wegheeft van een brede riem, glanspanty en onmogelijk hoge hakken + een laag make up waar Lolo Ferrari nog een puntje aan had kunnen zuigen) en deze keer mag ik eindelijk eens een leuke rol spelen:
Frederic van het Blok, de slechterik van de absurde parodie op alle soaps met grote wenkbrauwen en een voorliefde voor zoutvaatjes!

Angel 23-02-2003 18:45

bij drama op school:
een doodgraver (jan wolkers-wegens sterfgeval gesloten)
Rosalinde uit As you like it van Shakespeaere en voor volgende week moet ik Ophelia uit een stukje van Hamlet spelen...en heb nog wat typetjes en personages enzow gedaan :)

bertbart 23-02-2003 22:04

ik heb de prins in sneeuwwitje gespeeld en ik heb graaf paris in romeo en julia gespeeld...

Eva* 23-02-2003 23:37

In toneelstukken waar redelijk lang voor is geoefend heb ik de stiefmoeder van Assepoester, een basisschoolleerling en een elfje gespeeld.
Voor kleine uitvoerinkjes van de dramalessen op school heb ik een DJ en een bediende gespeeld.

...voor zover ik mij kan herinneren.

10.45 24-02-2003 10:36

lang lang geleden was ik jogger (ja alleen dat) en een hawaii-hoela-huppel-rietenrokje-mens :o :o

rene-gn 24-02-2003 14:42

Ik ben een keer Hemon(Antígone) geweest, een charmeur; wel een leuke rol, met veel emotie. En een keer ridder, die het allemaal beter wist, ook erg leuk, en een keer stoere-jongen-in-trainingspak

®Observer 25-02-2003 11:32

Hmm... ik ben ooit een verslaggever geweest, een Italiaanse zoon/vader (was dubbelrol), een homo, een scholier (was erg moeilijk :p), oh en een busganger (maar dat was een superklein rolletje).

Tink 25-02-2003 14:40

Citaat:

®Observer schreef:
Hmm... ik ben ooit een verslaggever geweest, een Italiaanse zoon/vader (was dubbelrol), een homo, een scholier (was erg moeilijk :p), oh en een busganger (maar dat was een superklein rolletje).
Klef? Dus je vind ons klef? (eng he ik weet nog steeds stukken tekst heb jij dat ook?)
ik zie je bij Pak me als je kan!

®Observer 25-02-2003 15:50

Citaat:

Tink schreef:
Klef? Dus je vind ons klef?
Nee... ik zeg niet dat we klef zijn... ik bedoel gewoon dat we het eens wat rustiger aan gaan doen.

Ja, ik weet de tekst ook nog. Zelfs de 'Ik vind het niet prettig als je me zo aanvalt!' van homo Victor staat nog in mijn geheugen gegrift.

Fade of Light 25-02-2003 16:07

uhm, paranoide persoon, me hele leven lang al (y)

Tink 25-02-2003 20:21

Citaat:

®Observer schreef:
Nee... ik zeg niet dat we klef zijn... ik bedoel gewoon dat we het eens wat rustiger aan gaan doen.

Ja, ik weet de tekst ook nog. Zelfs de 'Ik vind het niet prettig als je me zo aanvalt!' van homo Victor staat nog in mijn geheugen gegrift.

Jaaaaaaa ik moest zo lachen toen je die relnicht speelde! Je deed t echt heel overtuigend ;)
Kom je ook kijken als ik heel overtuigend een man ga spelen? (Frederic van het Blok, met een c welteverstaan)

®Observer 26-02-2003 11:32

Citaat:

Tink schreef:
Kom je ook kijken als ik heel overtuigend een man ga spelen? (Frederic van het Blok, met een c welteverstaan)
Tuurlijk kom ik, maar dan moet er wel iemand zijn die mij naar de juiste zaal kan brengen. Anders raak ik straks nog verdwaald in Het Gregorius College (dat is eng! :( :eek: )

JoJoz 03-03-2003 15:31

Ik heb wel ez De dood gespeeld, jurie van Idols, Een popster en heel vaak bijrollen van iemand die doodging...heel leuk:D

ii 04-03-2003 16:43

Even denken hoor.. Ik heb dienstmeisje gespeeld in 'het poppenhuis' van Ibsen, de hoofdrol (Hedda) in Hedda Gabler van Ibsen, Titania in Midzomernachtsdroom van Shakespeare, dirigent in een stuk van Alex van Warmerdam... Verder heb ik geen 'bestaande' stukken gespeeld maar bewerkingen of door mijn docenten bedachte stukken.

Black Bird 07-03-2003 07:53

Eén van de drie wijzen. Jaja.

Tamski 07-03-2003 14:53

De buurvrouw van jonas in jonas en de walvis( (y) (y) ), enne een strebertje in de geweldige musical van groep 8...uhh, oja een haremmeisje,trol,matroos en nog andere kleine rollen in peer gynt....

SPANNEND HE :p

Shinosu 08-03-2003 09:27

In de groep 8 musical heb ik geest en dokter gespeeld.
In het schooltoneel nu speel ik Dodo en Mompelpoes in een geflipte versie van Alice in Wonderland. (En het is WEL leuk! :( )

123456me 08-03-2003 18:39

wat ik allemaal heb gespeeld:
een zwerfster
een verwend kind
een arm meisje
elfje
fee
=> kleine rolletjes

doornroosje
meisje op zoek naar haar geliefde
sneeuwwitje
ijsprinses
=> grote rollen

ik speel heeel graag toneel, alleen 1 klein probleempje, ik kan niet zo goed zingen :-s. Dat is soms wel stom, want de meeste producties zijn musicals :s

DaRealEvE 10-03-2003 19:53

Ik was de vader van Julia (van Romeo) en een keer een transseksueel.

Binnenkort iemand van Niet Schieten, een dom iemand...

Enz!!

xxx Eve

Hawahaai 14-03-2003 17:03

Zwarte Piet in een sinterklaastoneelstuk, was echt leuk!
En ooit schooljuffrouw, maar daar was ik niet zo kapot van...

faith666 14-03-2003 20:19

Allerlei bijrollen in Odysseus, aanbidder, schim, nimf enzo
Een eigenaresse van een hotel
Allemaal kleine rolletjes in kleien toneelstukjes
Bertram, een graaf in het stuk All's well that ends well van Shakespeare.

scala 14-03-2003 22:40

oeh een waterplant:cool: moehaha neej dat was gewoon te grappig:D

maar ff serieus, wel meerdere dingen oa een bemoeizuchtige moeder in Hair, onderdanige bange hulp die later voor zichzelf kiest:P, verliefde puber, goochelaars assistente etc verder hoop typetjes en kleine dingen zoals volk/publiek bla.

leandra 16-03-2003 21:42

Ik heb voor het schoolpodium eens de rol gespeeld van Truly Scrumptious. Dat was een musical uit Engeland! de musical Chitty Chitty Bang Bang

ballerinatje 17-03-2003 19:24

Ik was ooit een barbie, juffrouw kip, een duivel en een vriendin van Romeo bij het schooltoneel.

Toet0r 21-03-2003 12:16

euhm...schoonmaakster, bakker (in het kerstspel nogal liefst!!), kaart; schoppen 9 was het geloof ik, maar dat was alleen maar in een liedje. voor de rest nog in andree kerstspellen maar die ben ik alweer vergeten en in een balletuitvoering was ik een keer een elfje :\

echt gafa dat zovele mensen Romeo en juliet hebben gedaan...dat stuk lijkt me geweldig om te spelen!

winegummetje 21-03-2003 13:40

ik moet nu een klein rolletje spelen, een vrij saggerijnige vrouw in de tweede wereldoorlog, en ik heb ooit een bekakte vrouw moeten spelen... en nog een paar minuscuule rolletjes

Dwarser 23-03-2003 21:44

Ik heb o.a. gespeeld:
Romeo, creatief therapeut, opa, Begrippenveld (directeur van het gekkenhuis uit Peer Gint), Kapitein van de Inquisitie, vrouw van een herbergier, vriend van een fotomodel, de gedachte van een spirituele vrouw, kapitein, piloot, franse charmeur, drugsverslaafde, Graaf, gek, paard, en in het laatste stuk waar ik in mee speel, speel ik Pa. Pa runt een zaak in foute dingen. Hij handelt met Irak en dat soort landen. Pa ligt echter op sterven. Niemand is goed genoeg en hij loopt op iedereen te schelden. Alleen van zijn jongste dochter houdt hij heel veel. Hij wijst haar dan ook aan als zijn opvolger.

Verder heb ik meegeholpen bij de tv-animatieserie "Mijn dierenplank" In deze serie deed ik de stem van het jongetje Timmy.

"Beltaine" 24-03-2003 10:52

-zwerver in oliver twist
-rijk persoon op een bal
-zo'n jodel meisje, hoe zeg je dat, met van die weense tuinfeesten en veel bier enzo, vroeger. dat was echt erg.

"Beltaine" 24-03-2003 10:53

Citaat:

Dwarser schreef op 23-03-2003 @ 22:44:
Verder heb ik meegeholpen bij de tv-animatieserie "Mijn dierenplank" In deze serie deed ik de stem van het jongetje Timmy.
na-synchroniseren lijkt me echt zo ontzettend gaaf...

mjah :)

Mindfields 24-03-2003 18:59

Citaat:

Daangerous schreef op 22-02-2003 @ 13:06:
In volgorde van vet(interessant-)heid: Schizofreen, autist, de zonde woede, Hamlet, Jake La Motta, Telemachus Clay, rol in the wave (enkel leerling) en meerdere
Ah, Wave. :) moest ik voor Engels lezen. Wie speelde je?

AngelLena 26-03-2003 12:24

Eerste rolletje was een kandidaat in een spelshow die een reis wint en geld komt claimen omdat ze tijdens de betreffende vakantie was gevallen en er een hersenletsel aan over heeft gehouden.
Tweede rolletje was samen met nog 2 meiden een fanfare orkestje vormen die nogal ruw een voorstelling komt onderbreken. (Ja, dat hoorde erbij)
Daarna kreeg ik een hoofdrol in 'De tijd zal het leren' als een franse luitenant in 17e eeuw die alles op alles zet om het leven van zijn grote liefde te redden en daar uiteindelijk aan sterft, terwijl zijn liefde op datzelfde moment in het kraambed sterft.
In het stuk Odyseuss was ik de moeder van Penelope
En dit jaar ben ik de waarzegster in 'Suikerspinnen en nachtvlinders' die a.s. donderdag in premiere gaat.

Al raad ik het niemand aan om te komen, want het is gruwelijk slecht geregisseerd, bijna niet tot nauwelijks gerepeteerd, en te veel rollen erin waarvan de spelers geen idee hebben wat ze moeten.
Zou dat misschien komen doordat de regisseur in 2 maanden tijd het stuk 10 keer over de kop heeft gegooid?

Dwarser 27-03-2003 11:12

Citaat:

"Beltaine" schreef op 24-03-2003 @ 11:53:
na-synchroniseren lijkt me echt zo ontzettend gaaf...

mjah :)

Dat is ook echt ontzettend leuk. :) Het was heel gaaf om te doen, en het is natuurlijk super spannend de eerste keer dat je jezelf op tv hoort!

Whippersnapper 29-03-2003 15:49

- gevangene
- een boze broer
- scrooge (een beeld van het verleden)

bokky 29-03-2003 19:23

-verwend kreng die op iedereen neerkeek (leuk om te doen :o )
-jong heksje
-zwaar bijgelovig iemand
-verlegen nieuweling

ach ja.....

framboos 31-03-2003 17:15

van alles van engel op de basisschool tot repelsteeltje in repelsteel...was altijd wel leuk

Nas-t Zeekoe 01-04-2003 16:31

uhm othello, jago (slechterik uit othello) beide van het script van NNT, echt cool... (wel op school, dat was minder)

verder magda: een beje geflipt meisje die heel hard moest huilen en paranoia was
verder nix bijzonders, oja tuurlijk hoe kan het ook anders: het domme blondje

maysa 01-04-2003 19:03

een gestoord elfje
een droom
een bal
een dominante moeder echt e kreng van e wijf
uit de pelikaan van strindberg
ook nog twa van ibsen
ma kwee nie mi wie :(
een hoer
een naief meiske
mezelf
tja da wast denk ik

snarl 05-04-2003 10:31

de spiegel, in sneeuwwitje (koele rol!!)
de dochter in een computerverslaafde familie (cyberfamilie)
en nog een boel

Briseďs 05-04-2003 11:46

De zuster in Avondrood (van het Werktheater)
Koor in God (van Andy Warhol)
Een persoon in een zelfgeschreven stuk: I Believe In Me (We hadden geen echte rollen)
Ik-ben-ff-haar-naam-kwijt een standbeeld in The Green Bird
Ik zou Lysistrata spelen in Lysistrata maar toen ging 't stuk niet door (heb ik eindelijk de hoofdrol...)
En nu ben ik de spullebaas in Woycek, en Tooske/geest/dode in een zelfgeschreven stuk

Boef 06-04-2003 11:32

* junk/punk (y)
* sneeuwitje (n)

Horror Kitty 06-04-2003 14:32

och, ik heb heel wat toneelstukjes gespeeld met mn vriendinnen toen ik klein was, maar ik ben zowat al mn rollen alweer vergeten.. meestal had ik niet zo veel tekst of verzon ik het ter plekke :p

CoolJessy 06-04-2003 15:31

Uhmz.. een paar rollen in verschillende "maandvieringen" op de basisschool (iedere maand mocht een andere klas een soort toneelstuk of iets anders opvoeren..) die weet ik allang niet meer
heb verder de Vader (jaja) van Romeo gespeeld in Romeo & Julia
en was figurante in "Het bezoek van de oude dame"

wel jammer maar heb nu niet echt tijd meer om nog toneel te spelen en als ik tijd heb dan komt de dag waarop ze oefenen me weer niet goed uit :(

Rrr. 08-04-2003 14:31

Pfffoe.. es even denken. Heb nog op een toneelschool gezeten waar ik dus heel veel gespeeld heb.. op school ook af en toe. Hmz.. Ik kan het me toch niet herinneren. :| *Graaft in geheugen*.

alanis 18-04-2003 14:09

Uhm....in onze groep 8 musical 'Mirakel' heb ik Eva gespeeld, een wonderkind.
Enne, de Regelaar uit Miss Saigon (was met scouting, een playbackshow waarbij we 15 min uit die musical deden. Een meidengroep juist, want ik moest weer een man spelen)
Ook bij scouting heb ik Luigi Lugeni (ofzo) gespeeld.
Enne, Urleen in de schoolmusical Footloose. Dat was een vriendin van de hoofdpersonen Ariel en Ren. (Kent uberhaupt iemand deze musical??)
En met scouting ook een keer een Elvis figuur toen we een stuk uit 'Brigitte Kaandorp, de musical' deden. Was ook lacheh (en heerlijk hysterisch)

Gothic 06-05-2003 16:57

Teveel om op te noemen...

Een paar recente/leuke dan:

Kim uit Pittige tijden
Moeder natuur
een gothic
een alto
een lief kindje dat genegeerd werd
een elfje
een tellsell journalist
een voetbalsurporter

rooddraakje 19-05-2003 11:27

heel erg veel.
maar in het toneelstuk waar ik over een week in ga optreden ben ik een domme bouwvakker. Erg leuk om te spelen!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.