![]() |
Brabants
Wat vind jij daar nou van?
:| |
ik vind het weinig lifestyle
|
:cool:
|
Citaat:
|
wel oke
brabandse meisjes zijn meestal wel :cool: :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als een meisje Brabants praat, erg, is dat toch gewoon een afknapper? Dat is toch vreselijk! Dat onverstaanbare kutgemompel met die halve-zachte-g. Getsie.
|
ja je zou ze toch afschieten
|
Citaat:
|
Citaat:
|
stom
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
keierig
|
Brabants accent vind ik vreselijk... ik heb er alleen zelf ook een beetje een handje van :o en ik haat m'n accent dan ook... Maarja, woon al m'n hele leven in Brabant.. limburgs vind ik nog erger btw... En Amsterdams roelt... Harde G's roelen sowieso vind ik :)
|
Leuk toch, zachte g's (niet tè) zijn :cool: en 'kei' af en toe ook wel. Zo kun je dalijk ook een topic openen over 'Fries', 'Limburgs' enz. :confused:
|
Brabant en Limburg zijn de gezelligste provincies. Punt.
|
Citaat:
op mijn werk krijg ik met mensen uit het hele land te maken, en limburgers en brabanders zijn gewoon normale mensen die zich niet meer voelen dan de rest. des te verder je naar het westen komt, en vooral noordelijker, worden de mensen steeds asocialer en hebben ze nogal een hoge pet van zichzelf op. Alles moet op hun vreemde maniertje, en owee als ze hun zin niet krijgen... :o Die mensen krijgen dus nooit hun zin he :D hehehe :D |
Ik vind het wel stom dat sommige mensen zich schamen voor hun afkomst.
|
Citaat:
Ik heb trouwens nog altijd een zachte g. Ik vind een zachte g veel mooier dan die gorgel g, het klinkt ook veel sympathieker. |
Citaat:
|
Toegegeven, die echte diepe Limbo's die langs de Duitse grens wonen en geen normale klinkers kunnen uitspreken ('èk goa noo àcht snàl moar 'ns noar bàd' als ze gaan slapen) zijn nogal triest, met als voorbeeld natuurlijk Maxime Vàrhoagggggggen. Die kan ik inderdaad ook moeilijk serieus nemen.
Maar het echte Brabants, zo'n beetje in de driehoek Den Bosch, Tilburg en Eindhoven en daaromheen, da's echt wel hartstikke gezellig :) Klinkt IMO ook veel warmer en sympathieker dan dat platte Rotterdams/Amsterdams en wat dies meer zij... |
boerehhhhhhhh
|
Brabants is kei leuk!
Ik weet niet of iemand zich Djoelie (Sylph) nog herinnert... :cool: (y) waar is djoelie toch gebleven... *zucht* |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
bij meetings verwonder ik me altijd weer over de vage accenten van mensen ;)
|
Zachte g's zijn lief, punt.
|
Citaat:
|
brabantse g is mooier dan de limburgse g... die mensen ´zingen` teveel als ze praten...
verder ben ik een brabander en ja aols je me kapot moet schoieten omdat ik in eindhoven woon, ga je gang |
en ik doe wel abn spreken... alleen niet goed typen...
hehe... ik ben toch beter ALS JOU! ;) |
Citaat:
maar sommige lui doen het met opzet |
Citaat:
Ik heb tot mijn 13e in Brabant gewoont (omg Tilburg) en je kunt nog steeds heel goed horen dat ik geen Nijmeegse ben, gelukkig :). Ik vind een Brabantse zachte g leuk klinken, en ik heb ook zo'n r. Ik kan niet écht Brabants praten, dat komt doordat mijn ouders er niet vandaan komen. |
Citaat:
want het ergste dat er is, is wel het nijmeegse accent.. :( *huil* *heeft dat ook een beetje, maar het word minder* |
brabant is wel leuk
|
Citaat:
|
Citaat:
ik zet ook bijna overal kei- voor en idd praat ik met een zachte g en een -n aan het einde van een woord? neuhh, die wordt niet uitgesproke(n):p Toch vind ik Brabants, of eigenlijk zuid-nederlands in het algemeen, veel vriendelijker klinken dan die stomme harde rochel g en die RRRR (zowel de rollende als de 'kak'-R) mja ik ben natuurlijk niet objectief, want ik woon al mn hele leven in Brabant :D |
Citaat:
|
Ik kom uit Brabant en heb een zachte G, maar praat echt niet typisch Brabants. Verder moet ik me aansluiten bij nare man.
|
Citaat:
Brabant is gewoon DE provincie vooral hier Breda, Den Bosch, Eindhoven enz. om gezellig te feesten. |
Brabander zijn is een lifestyle opzich.
Merk ik extra nu ik iedere dag naar Utreggg (mét zachte g) moet, met allemaal mensen uit heel het land. En al die mensen maar lachen als ik weer 'kaai-' of 'hadoe' zeg. Maja, omgekeerd moet ik onwijs lachen met hun accentjes. :cool: |
Citaat:
Ik zelf ook niet maar heb nog nooit een brabander horen zeggen "moedde ge". Het is óf "moet ge" "moedde gij". Hedde gij da nou goe begrepen? De's dan schòn! (ik doe het toch wel goed he? :confused: ) |
Citaat:
|
Citaat:
Woon je in de buurt van Breda? |
Citaat:
*komt uit Breda :D* |
mijn brabants/zachte g schijnt volgens native brabo's best goed te zijn....en ik woon er nie eens, en ik heb er ook geen familie wonen
:D |
in feite vinden veel mensen het dialect van hun eigen streek lelijk en boers, en dat van een andere streek bijzonder en authentiek... vooral als de streek waarin ze wonen, niet die van hun ouders is, zoals bij mij, zullen ze het dialect van de woonstreek verafschuwen:)
zoals bij mij dus... heb brabantse ouders en woon in Twente, twents vind ik echt niet mooi klinken en Enschedees is al helemaal afschuwelijk.. maar Brabants vind ik daardoor wel mooi:) Gemompel is nooit goed, maar voor de rest, de intonatie en al die zachte klanken (niet alleen de g), het klinkt gewoon zo lief:) brabanders die op de grens met limburg wonen praten het leukst, die zingen hun zinnen ook nog eens zo mooi voortdurend... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43. |