![]() |
VREEMDE!! messenger berichten! :'(
Hallo allemaal. Ik wil ff klagen ver die gare messenger berichten en hoe je dat uitzet in hemelsnaam want ik wordt er echt DOOD!!ziek van!.
Check volgende screenie wat ik bedoel: - gare messenger bericht! <-- een soort van advertentie ofzo. En dit krijg ik om de euh ... 3 a 5 uur ofzo kweenie meer, misschien wel vaker. Dis niet normaal meer. Maar vandaag kreeg ik ook weer een messenger berichtje (net als normaal:mad:) Maar deze is iets anders: - nog een gare messenger bericht! . WTF ?!?! Iemand stuurd me gewoon een fokking Ej ? berichie. Maar om ff kort verhaal lang te maken: Hoe zet ik dit uit. En hoe verstuur ik zelf deze berichie ?? plz HELLUP :(. many many thnx in advance!! |
Start, run
"net send (pcnaam) (bericht)" |
Pas op, die berichten kosten je € 2,00 p.o.b. :p
|
Citaat:
|
je kan het trouwens uitzetten door de messenger service te stoppen en op handmatig te zetten (configuratiescherm -> systeembeheer -> services -> messenger -> rechtermuisknop -> eigenschappen -> opstarttype)
|
|
Gebruik een firewall in hemelsnaam :eek: je deelt zeker ook al je mappen met een leeg wachtwoord? :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat is messenger service eigenlijk???
|
Een NT-service die de mogelijkheid biedt om berichtjes via een netwerk/internet aan elkaar (gebruikers, domeinen of computers) te sturen via SMB. Bedoeld voor sysadmins etc. om gebruikers te waarschuwen en wellicht voor korte berichtjes, geen chat-protocol ofzo. Het zit in SMB (Server Message Block = M$ Networking) gebakken.
Voor het resolven van 'hosts' gebruikt SMB NetBIOS en in het geval van veel netwerken en Internet: over TCP/IP dus NetBIOS-over-TCP/IP = NBT. Dit kan ook gewoon over Internet... je moet dan alleen de hostnames statisch (met de hand) toevoegen aan je LMHOSTS file. |
Ik zou zeggen: kieper dat eraf en neem IRC, msn of ICQ ofzo.
Maar je hebt wel een mooie Wallpaper, welke anime is dat? |
Dit antwoord is eerder door mij ook al beantwoord, idd het is een programma, dat word standaard met XP meegeleverd (je kan het niet uninstallen), het kan uitgesgakeld worden, het is IP gebonden en het is irritant, een firewall zal ik niet aanraden in dit geval maar gewoon net send uit zetten via CMD
|
Citaat:
|
Citaat:
:p |
Citaat:
en via cmd met netstop messenger oid. dat moet je dus elke keer opnieuw doen als je opstart (als je tenminste niet handig genoeg bent dat te automatiseren) |
Citaat:
|
Citaat:
|
AAAAAAHHHH!!!! :mad::mad: dit was een grapje hoop ik? :(
(en godver waarom zit er geen :'( smiley op dit forum :mad: ) |
Citaat:
|
*snapt er de ballen van* :D
Hoe zet je dat gedoe nou UIT ?? En kan je berichten sturen naar een IP buiten je netwerk? Zo ja, hoe ?? mvg :p |
Citaat:
|
"net stop messenger"
messenger is in dit geval dus NIET MSN. |
Citaat:
|
hey dat had ik ook een keer!! kschrok me rot man
|
Citaat:
|
Citaat:
|