Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Netwerk Problemen. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=385709)

TIGEK 22-02-2003 08:54

Netwerk Problemen.

Ik ben bezig met het maken van een Netwerkje tussen 4 PC.

Op drie PC werkt immidels alles al. Maar de Laatste Die ik als server wil laten werken.

Netwerk Kaart er in geplugd. Netwerk Kaart gedetecteerd. Drivers geinstaleerd. En alles werkt nog. :D. Ip ingesteld. Zelfde Range als de andere 192.169.1.1 (De laatste is van deze PC) En de rest gedaan voor een normale instalatie. (Submasker enz....

Wat kan ik het beste doen. Netwerk Kaart verwijderen en Drivers verwijderen en alles opnieuw doen Wat doe ik fout.:D

Henri 22-02-2003 09:53

Citaat:

TIGEK schreef:
Ik ben bezig met het maken van een Netwerkje tussen 4 PC.

Op drie PC werkt immidels alles al. Maar de Laatste Die ik als server wil laten werken.

Netwerk Kaart er in geplugd. Netwerk Kaart gedetecteerd. Drivers geinstaleerd. En alles werkt nog. :D. Ip ingesteld. Zelfde Range als de andere 192.169.1.1 (De laatste is van deze PC) En de rest gedaan voor een normale instalatie. (Submasker enz....

Wat kan ik het beste doen. Netwerk Kaart verwijderen en Drivers verwijderen en alles opnieuw doen Wat doe ik fout.:D

Wat je sowieso fout doet, is dat je hier niet verteld wat het probleem is. Heel erg leuk allemaal dat je alles hebt geinstalleerd en hebt ingesteld, maar wat is het probleem? Wat wil je graag wat er niet lukt? :confused:

Waarom zit je trouwens in de 192.169.X.X range? Niet dat het veel zal uitmaken, maar 168 wordt vaak gebruikt :).

TIGEK 22-02-2003 10:03

Nou het probleem is dat als ik de drivers het geinstaleerd. Die er bij zijn geleverd. krijg ik de melding:

De schrevensoftware is niet geschikt voor het beschikbare antwoord apparaat.

Nu als ik opniew opstart krijg ik en de IP heb geinstaleerd. Krijg ik als ik de IP configuratie
0.0.0.0
Mac adress ff-ff-ff-ff-ff-ff

Talon 22-02-2003 10:07

Citaat:

TIGEK schreef:
Nou het probleem is dat als ik de drivers het geinstaleerd. Die er bij zijn geleverd. krijg ik de melding:

Nu als ik opniew opstart krijg ik en de IP heb geinstaleerd. Krijg ik als ik de IP configuratie
0.0.0.0

heeft niks te maken met die andere pc's óf je netwerk.
er is gewoon iets mis op die ene pc..
schroef er gewoon ff een ander kaartje in.

B@RTOLI 22-02-2003 10:10

Citaat:

TIGEK schreef:

0.0.0.0

MAC adres staat vast, dat veranderd niet zolang jij je netwerkkaart niet vervangt en bij IP adres ga je naar netwerkomgeving, eigenschappen voor TCP/IP en dan IP. Vink daar dan aan Automatisch IP verkrijgen.

TIGEK 22-02-2003 11:47

Alles werkt allleen het internet delen nog niet :(

B@RTOLI 22-02-2003 11:49

Citaat:

TIGEK schreef:
Alles werkt allleen het internet delen nog niet :(
Heb je in de hoofdcomputer zal ik maar zeggen 2 netwerkkaarten zitten???
en in die andere pc's 1 netwerkkaart.

Vooral een Switch/Router er tussen zetten dan.

TIGEK 22-02-2003 11:54

Citaat:

B@RTOLI schreef:
Heb je in de hoofdcomputer zal ik maar zeggen 2 netwerkkaarten zitten???
en in die andere pc's 1 netwerkkaart.

Vooral een Switch/Router er tussen zetten dan.

Ik heb op de Host naar een Switch naar 1 andere PC en twee laptop. (Alleen in het weekend dus een Router vind ik iets te duur.)

Ik deel via de optie Thuisnetwerk van WIN. Maar als er een betere optie hoor ik het graag

B@RTOLI 22-02-2003 11:57

Citaat:

TIGEK schreef:
Ik heb op de Host naar een Switch naar 1 andere PC en twee laptop. (Alleen in het weekend dus een Router vind ik iets te duur.)

Ik deel via de optie Thuisnetwerk van WIN. Maar als er een betere optie hoor ik het graag

ja dat snap ik wel maar hoeveel netwerkkaarten heb je in de Hoofdcomputer zitten???

TIGEK 22-02-2003 12:00

1 + de USB adsl Modem

ned441 22-02-2003 12:02

waarom maak je het niet zo: (niet goed gelezen, dan geen router) Router -> Server ->(3x) pc en dan eerst de sever installen en dan de rest erop aansluiten

B@RTOLI 22-02-2003 12:02

Citaat:

TIGEK schreef:
1 + de USB adsl Modem
ah zo het is dat wij 2 netwerkkaarten in de hoofd pc hebben zitten en 1 in die van mij en er staat een switch tussen.

TIGEK 22-02-2003 12:06

Dus Als ik het goed Begrijp

1tje om verbinding te maken met het netwerk
1tje om de ADSL verbinding te delen over je netwerk

Wat onhandig ze.

B@RTOLI 22-02-2003 12:08

Citaat:

TIGEK schreef:
Dus Als ik het goed Begrijp

1tje om verbinding te maken met het netwerk
1tje om de ADSL verbinding te delen over je netwerk

Wat onhandig ze.

Althans zo is het bij mij thuis. Heb 2 pc's aan elkaar gekoppeld d.m.v een Switch. In de hoofdpc van mijn vader zitten 2 Nics en in die van mij ene.

Weet niet of het eraan kan liggen.

We hebben thuis de Kabel.

ned441 22-02-2003 12:10

zal ik het nog eens proberen uit te leggen:

Adsl-> netwerkkaart hoofd pc -> netwerkkaart 2 hoofdpc -> switch -> andere pc's in het netwerk.

B@RTOLI 22-02-2003 12:12

Citaat:

ned441 schreef:

Adsl-> netwerkkaart hoofd pc -> netwerkkaart 2 hoofdpc -> switch -> andere pc's in het netwerk.

klopt, het is wat ik probeerde te zeggen :)

ned441 22-02-2003 12:14

Citaat:

B@RTOLI schreef:
klopt, het is wat ik probeerde te zeggen :)
nog ter aan vulling:

(zo loopt de kabel dus)

Pc 1 geef je adres 192.168.0.1 en sub 255.255.255.0

De andere pc's moet je gateway 192.168.0.1 geven de ip's moeten op automatisch staan

Atje85 22-02-2003 12:16

Bij een adsl usb modem heb je maar 1 netwerkkaart in je hoofdpc nodig toch :confused:

TIGEK 22-02-2003 12:22

Citaat:

ned441 schreef:

Adsl-> netwerkkaart1 hoofd pc -> netwerkkaart 2 hoofdpc -> switch -> andere pc's in het netwerk.

Netwerkaart 1 is de USB modem waarom mijn verbindig komt.

http://members.lycos.nl/jmarcus/naamloos2.gif

Wat doe ik fout of begrijp ik niet.

De netwerk werkt trouwens wel

Atje85 22-02-2003 12:47

Zit je modem aan een netwerkkaart? :confused:

TIGEK 22-02-2003 13:05

Citaat:

Atje85 schreef:
Zit je modem aan een netwerkkaart? :confused:
Nee, Gewoon In Mijn server doormiddel van USB. Daarnaast maak ik gebruik van een netwerkkaart die inverbinding staat met de swicht. die in verbinding staat met de rest van de PC's

Atje85 22-02-2003 14:31

Citaat:

TIGEK schreef:
Nee, Gewoon In Mijn server doormiddel van USB. Daarnaast maak ik gebruik van een netwerkkaart die inverbinding staat met de swicht. die in verbinding staat met de rest van de PC's

Oke :)

Ik dacht al ;)

TIGEK 22-02-2003 19:39

Alleen het werkt nog steeds NIET : mad: Wat doe ik fout.

Ik had eerst de Gateway als mijn inbel verbinding daarna als mijn host. maar het werkt niet

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.