![]() |
Netwerk Problemen.
Ik ben bezig met het maken van een Netwerkje tussen 4 PC.
Op drie PC werkt immidels alles al. Maar de Laatste Die ik als server wil laten werken. Netwerk Kaart er in geplugd. Netwerk Kaart gedetecteerd. Drivers geinstaleerd. En alles werkt nog. :D. Ip ingesteld. Zelfde Range als de andere 192.169.1.1 (De laatste is van deze PC) En de rest gedaan voor een normale instalatie. (Submasker enz.... Wat kan ik het beste doen. Netwerk Kaart verwijderen en Drivers verwijderen en alles opnieuw doen Wat doe ik fout.:D |
Citaat:
Waarom zit je trouwens in de 192.169.X.X range? Niet dat het veel zal uitmaken, maar 168 wordt vaak gebruikt :). |
Nou het probleem is dat als ik de drivers het geinstaleerd. Die er bij zijn geleverd. krijg ik de melding:
De schrevensoftware is niet geschikt voor het beschikbare antwoord apparaat. Nu als ik opniew opstart krijg ik en de IP heb geinstaleerd. Krijg ik als ik de IP configuratie 0.0.0.0 Mac adress ff-ff-ff-ff-ff-ff |
Citaat:
er is gewoon iets mis op die ene pc.. schroef er gewoon ff een ander kaartje in. |
Citaat:
|
Alles werkt allleen het internet delen nog niet :(
|
Citaat:
en in die andere pc's 1 netwerkkaart. Vooral een Switch/Router er tussen zetten dan. |
Citaat:
Ik deel via de optie Thuisnetwerk van WIN. Maar als er een betere optie hoor ik het graag |
Citaat:
|
1 + de USB adsl Modem
|
waarom maak je het niet zo: (niet goed gelezen, dan geen router) Router -> Server ->(3x) pc en dan eerst de sever installen en dan de rest erop aansluiten
|
Citaat:
|
Dus Als ik het goed Begrijp
1tje om verbinding te maken met het netwerk 1tje om de ADSL verbinding te delen over je netwerk Wat onhandig ze. |
Citaat:
Weet niet of het eraan kan liggen. We hebben thuis de Kabel. |
zal ik het nog eens proberen uit te leggen:
Adsl-> netwerkkaart hoofd pc -> netwerkkaart 2 hoofdpc -> switch -> andere pc's in het netwerk. |
Citaat:
|
Citaat:
Adsl-> netwerkkaart hoofd pc -> netwerkkaart 2 hoofdpc -> switch -> andere pc's in het netwerk. (zo loopt de kabel dus) Pc 1 geef je adres 192.168.0.1 en sub 255.255.255.0 De andere pc's moet je gateway 192.168.0.1 geven de ip's moeten op automatisch staan |
Bij een adsl usb modem heb je maar 1 netwerkkaart in je hoofdpc nodig toch :confused:
|
Citaat:
Netwerkaart 1 is de USB modem waarom mijn verbindig komt. http://members.lycos.nl/jmarcus/naamloos2.gif Wat doe ik fout of begrijp ik niet. De netwerk werkt trouwens wel |
Zit je modem aan een netwerkkaart? :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
Oke :) Ik dacht al ;) |
Alleen het werkt nog steeds NIET : mad: Wat doe ik fout.
Ik had eerst de Gateway als mijn inbel verbinding daarna als mijn host. maar het werkt niet |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43. |