![]() |
privatisering --> meer bureaucratie
Er wordt altijd geroepen dat het privatiseren van overheidsbedrijven e bureacratie zou terugdringen... veroorzaakt dit juist niet meer bureaucratie? Want voor die geprivatiseerde bedrijven moeten ook weer regels worden opgesteld en deze moeten worden gecontroleerd etc --> uiteindelijk is er dus meer bureacratie in plaats van minder!
|
Het dringt de bureaucratie van de overheid terug. Maar privaterering van bepaalde essenciele takken zoals vervoer, telecom, en energie is geen goed idee omdat het voor onnodig hoge prijzen zorgt doordat er voor bedrijven als kpn en ns geen concurrentie is.
|
Citaat:
|
privatisering werkt goed indien er een degelijke concurrentie is. In dat geval zullen bedrijven zelf er alles aan doen om efficient en goedkoop te zijn om 'beter' dan de andere bedrijven te zijn. NS is dus bijvoorbeeld naar mijn mening een verkeerde beslissing geweest.
|
privatisering zorgt indd voor meer regels en daardoor meer bureaucratie ja, hoezo?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
gedeeltelijk toch wel....de bureaucratie zal er iig niet erger op worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Neuj, de bureaucratie zal heus wel iets afnemen dunkt mij, al zal het nooit opwegen tegen de werkelijke nadelen, of eigenlijk het nadeel: het privatiseren neemt risico's met zich mee met betrekking tot de geprivatiseerde zooi, terwijl dat doorgaans om maatschappelij essentiële zooi gaat. En daar moet niet één of ander bedrijf geld aan verdienen maar de overheid zorg voor dragen.
Maar ik denk dus wel dat de bureaucratie gaat afnemen: ik veronderstel dat het ze zelfs bij de centrale overheid lukt om een controlerend orgaan te creëren dat minder papierwerk vergt dan het te controlerende zelf uit te voeren...... |
het 'probleem' van privatiseren is volgens mij, de winst. men is dan gedreven om winst te maken, waarbij de kwaliteit uit het oog wordt verloren. en het brengt een hoop risico's mee, sommige dingen moeten nou net zo stabiel mogelijk zijn. ik huiver van taferelen in amerika waar gezondheidzorg geprivatiseerd is. dat zijn dingen waar iedereen recht op heeft. privatisering veegt dat recht meteen van de baan.
buraucratie? dat lijkt me meer een tijdelijk verschijnsel. technologische vooruitgangen zijn steeds vaker de oplossing voor 'bergen formulieren.' privatisering? nee dank u! |
Als er een degelijke concurrentie is, dan zal de prijs-kwaliteitverhouding wel goed in de gaten gehouden worden. dat is het punt niet.
|
Citaat:
Ik zie het nou eenmaal niet zitten om artsen met McDonalds petjuhs te zien lopen e.d. :) |
markt heeft inderdaad zo kostenefficient mogelijk werken hoog in het vaandel. En dus niet kwaliteit.
|
Citaat:
lang leve de deprivatisering (y) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41. |