![]() |
verschil tussen informatica en ICT
wat is daar het verschil tussen, want er bestaat owk nog technische informatica, k zou owk wel eens willen weten wat dat inhoud evenals information engeneering en informatiekunde en telematica.
Offtopic: let niet op mijn taalgebruik :D |
ICT is meer gericht op Systeembeheer, Netwerken e.d wat Informatica niet heeft.
|
technische informatica is wat programmeren, wat databases, wat wiskunde, wat lager niveau gerichte shit met overlapping met elektrotechniek....
www.tue.nl :) |
Citaat:
|
Citaat:
Kweet niet precies maar denk dat dat te maken heeft met de hoeveelheid informatie die je krijgt op IT gebied om dus op een zo makkelijke manier te communiceren. Maar is in elk geval een opleiding tot Systeembeheer en de opleiding is leuk want doe die zelf ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wil je veel bezig zijn met praktijk dingen dan zou ik kiezen voor ICT. Als je TI doet krijg je meer "intelligente" vakken erbij :)
Ikzelf doe dit wel en bevalt mij heel goed maar in het eerste jaar al viel er een groot deel af omdat leerlingen meer verw88 met de hardware bezig te zijn dat met theorie en programmeren enzo... viel ze erg tegen dus. Alleen ik weet niet op welk niveau je ICT allemaal volgen kan... wat ik doe is op niveau 4. |
telematica is weer heel wat anders, dat gaat echt over zenden enzo met netwerken. kijk ook op www.schoolsite.utwente.nl
|
Kijk hier eens:
Computer-opleidingen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37. |