![]() |
ziek worden
Ik had eens gehoord dat mensen door dat ze denken dat ze ziek zijn dat ze dan ziek worden
en ook dat wanneer ze ziek WILLEN zijn ook ziek worden maar hoe kan dat ??? en wat heb je dan ?? -xxx- |
tis gewoon omda de vriend van een vriendin woensdag iets moet doen wat hij ni wil en hij wil nu graag ziek worden
ik vraag me dan af of dat kon en ik had er al van gehoord |
Citaat:
Anders bestaat er ook nog iets als faken :D |
Als ik vroeger niet naar school wilde, en ik zei
tegen mijn moeder dat ik ziek was, dan mocht ik thuis blijven, en aangezien ik het op school nooit echt leuk heb gehad.. Maar in de loop van de dag werd ik vaak echt ziek, ook overgeven enzo.. Dus volgens mij kan het wel.. *Of misschien was ik gewoon al ziek, maar had ik dat zelf nog niet door..* |
Volgens mij ben je dan een hypochonder. Toch? Mensen die bijvoorbeeld symptomen van een ziekte lezen en dan denken dat ze die symptomen ook hebben. of dat ze inderdaad graag ziek willen worden en zich dan ook ziek voelen. Is ook best logisch eigenlijk. als je bedenkt dat er altijd wordt gezegt dat je er in moet geloven dat je beter word, waarom dan niet anders om. Toch?
|
Citaat:
erge ziektes hebt..? :confused: Kan volgens mij wel, je geest heeft invloed op je lichaam, en daardoor kan je je ook echt ziek voelen.. (ofzo.. dacht van wel) |
Citaat:
@Betamethason: Het is inderdaad mogelijk dat je ziek wordt omdat je denkt dat je het bent. Het is zelfs mogelijk om iemand ziek te praten, terwijl zo iemand helemaal niet ziek is. |
Citaat:
|
Een docente van me vertelde dat ze een meisje in behandeling had die 'speelde' dat ze een dwarslaesie had en dat zelf ook dacht ofzoiets. Ik weet het precieze verhaal niet, maar ik vond het best wel raar.
Verder kan je jezelf wel 'ziek denken', ja. Dat denk ik tenminste. |
Het kan zeker. Denk maar aan eerstejaars studenten geneeskunde: die denken na de eerste paar colleges ook meteen dat ze allerlei enge aandoeningen onder de leden hebben.
|
Lichaam en geest staan veel meer in verband met elkaar dan de hedendaagse (westerse) geneeskunde denkt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk idd dat je je zelf en anderen ziek kunt praten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48. |