Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Deel jezelf in stukjes! (temperamenten) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=387993)

maantje tuurt 24-02-2003 16:52

Deel jezelf in stukjes! (temperamenten)

We hebben het op school over de 4 temperamenten gehad, een manier op hoe je naar mensen kan kijken. (je kan ze ook een beetje vergelijken met vuur, lucht water & aarde, maar het zegt niks over welk sterrenbeeld je heb)

- Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

- Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

- Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

- Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker.

We moesten onszelf dan indelen, en alles samen moest totaal 100% worden. Ik vond het best lastig, en het viel op dat de meeste mensen zichzelf heel anders indeelden dan de klas dat bij een persoon deed, omdat de meeste thuis wel anders zijn dan op school. zo had ik bijvoorbeeld mijzelf zo ingedeeld:

50 % Flegmatisch
25 % Cholerisch
20 % Melancholisch
5 % Sanquinisch

maar de klas had me zo ingedeeld:

60 % Cholerisch
30 % Sanquinisch
10 % Melancholisch

Ik ben benieuwd of jullie hier jezelf goed kunnen inschatten, en je in 100% kan verdelen :)

(ik weet niet of deze beter bij lifestyle pas, of bij f&l, verplaats hem anders maar :))

Breg 24-02-2003 17:00

40% flegmatisch
35% sanquinisch
15% melancholisch
10% cholerisch

bonsai 24-02-2003 17:03

ik ben:

sanquinisch: 80%
cholerisch: 10%
flegmatisch: 5%
melachonisch: 5%

(ik ben erg vrolijk vandaag, ja ;))

nee, ik ben denk ik idd wel erg vaak heel erg vrolijk en huppelig enzo

Pharmacon 24-02-2003 17:04

60 procent sanguinisch
20 flegmatisch
en de andere 2 beiden 10 procent

Roxy 24-02-2003 17:05

20 % - Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

25% - Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

45% - Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

10% - Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker

]{ing 24-02-2003 17:07

20 - Cholerisch
10 - Sanquinisch
40 - Flegmatisch
30 - Melancholisch

cha0s 24-02-2003 17:09

cholerisch: 30
sanquinistisch: 30
melancholisch: 30
flegmatisch: 10

Embraced Pale Death 24-02-2003 17:13

- Cholerisch; 20 %
- Sanquinisch 30 %
- Flegmatisch 20 %
- Melancholisch 40 %

hmz... ik denk dat ik in totaal 110 % ben :cool:

tsk... wat een stomme topic

Danique 24-02-2003 17:16

10%- Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

vooral blijft lang boos, dominant.

10%- Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.
vooral creatief, asocieren.

20%- Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.
bijna alles.

60% - Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker.
vooral somber, denker.

Fleur 24-02-2003 17:21

10 % Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

40 % Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

10 % Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

40 % Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker.

lekker tegenstrijdig ben ik :p

poesiefox 24-02-2003 17:23

50 sanguinisch
20 melancholisch
20 flegmatisch
10 cholerisch

Waren er ook nog partneradviezen in die les?

Trimm Trabb 24-02-2003 17:32

45% Flegmatisch
40% Sanquinisch
10% Melancholisch
5% Cholerisch

WishfulDreaming 24-02-2003 17:36

- Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

10%

- Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

30%

- Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

50%

- Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker.

10%

GRRR 24-02-2003 17:36

zo verveeld ben ik nou ook weer niet om dit te gaan doen

Stevill 24-02-2003 18:39

100% Sanquinisch en ja dr zijn mensen die dit bevestigen kunnen.

Laïs 24-02-2003 18:42

60% sang.
10% tar.
20% melan.
10% fleg.

spunky 24-02-2003 18:48

100% melancholisch

Sirenie 24-02-2003 18:53

50% melancholisch
35% flegmatisch
10% sanguinisch
5% cholerisch

Quistnix 24-02-2003 19:19

10% Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

10% Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

50% Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

30% Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker.

Flegmatisch wel aardig wat, maar ik heb het ego en de wil van een cholerist, de hak en tak van een sanquinist, en het perfectionisme, strengheid en somberheid van een melanchist.

Q.

attrib 24-02-2003 19:20

55% Sanquinisch
20% Flegmatisch
15% Cholerisch
10% Melancholisch

STP 24-02-2003 19:51

ik denk dat alles bij mij 25% is...

Horror Kitty 24-02-2003 20:16

Sanquinisch 50%
Flegmatisch 50%

:p

Hier relativeer ik nog enigszins mee, al staan een aantal dingen me wel een beetje tegen.

Bo 24-02-2003 20:38

40% Hier herken ik mezelf helemaal in! Behalve die ego.. ik ben juist snel onzeker (hoewel ik dit niet laat merken, dus het soms wel lijkt alsof ik een sterke ego heb). En ik ben wél flexibel.

5% Hier herken ik mezelf amper in.. ik ben redelijk creatief, maar daarmee is zo'n beetje alles gezegt.

15% Ik heb van al het bovengenoemde wel íets weg, maar het is niet typerend aan mij.

40% Ik denk dat ik vooral een mengeling ben tussen deze (melancholisch) en de bovenste (cholerisch). Ook hierin herken ik mezelf helemaal! Perfectionisme is my middle name! :D

Mortischa 24-02-2003 20:53

denk alles 25 % ... :S

Mysterons 24-02-2003 21:00

30 %

45 %

5 %

20 %

freakjuh 24-02-2003 22:20

Cool :)

- Cholerisch; 10

- Sanquinisch; 10

- Flegmatisch; 20

- Melancholisch; 60

Ninnoc 24-02-2003 22:42

nog best moeilijk ook omdat overal herkenbare elementen in zitten. Ik weet eigenlijk niet of ik een een doener of een denker ben.

deze komt wel aardig in de buurt, maar ligt eraan met wat voor mensen ik ben, is het vertrouwd ben ik erg aanwezig maar zijn ze nog vrij vreemd of zijn er andere dominante figuren dan niet. 50%

hmm ben in mijn denken wel ontzettende chaoot, dus hak op de tak is herkenbaar ook in hoe ik praat schijnt t, maar nee absoluut niet zonnig. Ben niet echt zon vrolijk giegelmeisje. asocieren, hmm weet ik eigenlijk niet ik denk t wel. 20%

nee dit lijkt niet echt op mij 10%

niet perfectionistisch, niet streng in dingen bijv. dieten, sport of leren daar ben ik een verschrikking in maar wel streng in mijn hoofd, soort van preek aan mezelf maar dan ben ik te lui om het omte zetten in iets praktisch en ga ik in mijn kop de discussie aan over `ja maars` somber dat wel 20%

zo ongeveer

Ninnoc 24-02-2003 22:43

Citaat:

maantje tuurt schreef:

(ik weet niet of deze beter bij lifestyle pas, of bij f&l, verplaats hem anders maar :))

oh en ik vind het lifestyle

de ijsprinses 25-02-2003 09:25

- Cholerisch; 10

- Sanquinisch; 60

- Flegmatisch; 20

- Melancholisch; 10

the exploding boy 25-02-2003 09:40

Citaat:

Quistnix schreef:
10% Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

10% Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

50% Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

30% Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker.

Flegmatisch wel aardig wat, maar ik heb het ego en de wil van een cholerist, de hak en tak van een sanquinist, en het perfectionisme, strengheid en somberheid van een melanchist.

Q.

... idem hiero

Rebirth Of Cool 25-02-2003 09:51

30 % Cholerisch
10 % Sanquinisch
60 % Flegmatisch

zo! :o

Zazoo 25-02-2003 09:56

15 % - Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

15 % - Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

40 % - Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

30 % - Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker.

Outrageous 25-02-2003 11:30

Citaat:

maantje tuurt schreef:
We hebben het op school over de 4 temperamenten gehad, een manier op hoe je naar mensen kan kijken. (je kan ze ook een beetje vergelijken met vuur, lucht water & aarde, maar het zegt niks over welk sterrenbeeld je heb)

We moesten onszelf dan indelen, en alles samen moest totaal 100% worden. Ik vond het best lastig, en het viel op dat de meeste mensen zichzelf heel anders indeelden dan de klas dat bij een persoon deed, omdat de meeste thuis wel anders zijn dan op school. zo had ik bijvoorbeeld mijzelf zo ingedeeld:

50 % Flegmatisch
25 % Cholerisch
20 % Melancholisch
5 % Sanquinisch

maar de klas had me zo ingedeeld:

60 % Cholerisch
30 % Sanquinisch
10 % Melancholisch

Ik ben benieuwd of jullie hier jezelf goed kunnen inschatten, en je in 100% kan verdelen :)

Ik ben:
50 % Cholerisch
30% Flegmatisch
15% Melancholisch
5% Sanquinisch
:)

Morphia 25-02-2003 16:09

60%

20%

10%

10%

Muizzz 25-02-2003 16:14

20 % - Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

10 % - Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

40 % - Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

30 % - Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker.

denk ik.

Ska-nne 25-02-2003 16:30

70 %- Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

5 % - Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

5 % - Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker.

Mad^Athlete 26-02-2003 10:20

Het hangt heel erg van de situatie af wat er moet gebeuren . . . maar gemiddeld genomen :

- Cholerisch
10%
- Sanquinisch
5%
- Flegmatisch
20%
- Melancholisch
65%

*Sneeuwmuts* 26-02-2003 10:38

Sterk ego; nee. Soms wel erg dominant met een sterke eigen wil. Blijf niet lang boos en ben nog wel behoorlijk flexibel dus 15%

Wel bewegelijk maar niet zon half ADHD-geval :D, de rest klopt allemaal wel goed dus 50%

Hier klopt alles wel van, maar onder rustig versta ik in dit geval een beetje bescheiden meisje, beschaafd, dat niet snel rare dingen uithaald, terwijl ik zelf wel eens buien heb waarin ik heel maf kan doen...30%

Ben niet snel overdreven somber, perfectionistisch soms, niet super streng voor mezelf..5% dus :D

MegaManX 26-02-2003 10:55

50 % Flegmatisch
10 % Cholerisch
30 % Melancholisch
10 % Sanquinisch

J-roen 26-02-2003 11:21

40% flegmatisch
30% melancholisch
20% cholerisch
10% sanquinisch

LiViNg EnD 26-02-2003 14:05

15 % - Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

- k kan best dominant zijn, ik blijf idd erg lang boos, en dat is niet altijd in mijn voordeel. Flexibel ben ik wel, en ik weet lang niet altijd wat ik nou precies wil.

30 %- Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

Ik herken me hierin als creatief. Ik spring in sommige buien van hak op de tak en ja, in diezelfde buien ben ik idd beweeglijk. Ik zie niet altijd alles zonnig in. En ik kan niet altijd goed dingen associeren, wat soms best lastig kan zijn.

20 % - Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

Ik hou idd niet van grote veranderingen, die maken me vaak onrustig. Erg rustig ben ik niet. Ik doe alles idd op mij eigen manier, waar mijn omgeving niet altijd blij mee is. Ik ben ook best een vechter, dat heb ik wel gemerkt de afgelopen drie jaar waarin veel is gebeurd. Ik ben idd een denker.

35 % - Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker.

Perfectionistisch ben ik best wel, als het om mezelf gaat. Het maakt niet uit of een fotolijstje wel precies op de goede plek staat, wat mij eerder uitmaakt is wat ik zelf doe, vooral op school. Het moet altijd beter. Somber ben ik wel jahh, in bepaalde buien. Gelukkig heb ik de laatste tijd minder van deze buien dan vroeger.

Miss Fat Booty 26-02-2003 14:35

-Sanquinisch - 40%
-Flegmatisch - 40%
-melancholisch - 10%
-cholerisch - 10%

mixtape 26-02-2003 14:44

- Flegmatisch 45%
- Cholerisch 35%
- Melancholisch 10%
- Sanquinisch 10%

Slither 26-02-2003 18:42

33% Cholerisch, 33% Sanquinisch en 33% Melancholisch.

'k Vind het onderwerp té mager beschreven om een goede conclusie te trekken...

Bazz 27-02-2003 16:16

100% Sanquinisch

Rhinus 27-02-2003 16:29

80% Flegmatisch
20% Melancholisch

Ja, van die eerste 2 klopt ook een hoop, maar ik ben echt geen doener. Dus.

Scarlett 27-02-2003 16:31

15% - Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

50% - Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

5% - Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

30% - Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker

Esmée 27-02-2003 16:36

30% - Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

50% - Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

15% - Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

5% - Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker

Not for Sale 27-02-2003 16:47

70 % Flegmatisch . Jep. Alleen het 'hechten aan gewoonten'-deel niet.
20 % Melancholisch
10 % Sanquinisch. Ik heb sanquinische vlagen :)
0 % Cholerisch , that's just not me

Bliksem 27-02-2003 16:47

50 - 50 .. echt waar precies beschrijving van mij...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.