![]() |
hoe kun je zeker weten als je geesten oproept dat de anderen het glas niet bewegen?
hoi allemaal!
nou kijk maar naar de titel want ik heb wel eens geesten opgeroepen maar hoe kan ik zeker weten dat mijn vrienden het glas niet bewogen. of kun je dat niet zeker weten? mischien dat jullie het antwoord weten? alvast bedankt, veel liefs van ikkuh |
als iedereen er echt serieus aan mee doet dan beweegt niemand het glas denkik heh...
maar ik zou niet gaan glaasje draaien, zeker niet gewoon voor de lol. tis gevaarlijker dan je denkt |
geen idee... hep dit nog nooit gedaan. Lijkt me eng... maybe dattik maar niet meer moet reageren op topics waarik nix vanaf weet http://forum.scholieren.com/smile.gif
xxx |
dankje voor jullie antwoord of je er nou wel of niet verstand van hebt je mening is ook best. ik vroeg dit namelijk omdat ik hele seieuze vragen stelde.
hij zei namelijk ook (omdat mijn stiefvader en mijn echte moeder gaan scheiden) dat mijn moeder een rechtzaak zal beginnen om volledige voogdij over mij te krijgen. en ik denk toch niet dat mijn beste vriendin voor zo'n antwoord zou hebben gezorgd?! nou goed ik zie wel. thnx, xxx mij |
Ik denk dat je het niet zeker kunt weten. Maar iid als je het allemaal serieus doet lijkt het me van niet.
|
Citaat:
|
Dat kan je nooit weten, je moet iemand daar gewoon in vertrouwen.
Ik wou hier nog ff bij zeggen dat het altijd iemand is die het glas beweegt (onbewust). Dit komt omdat de geest met wie je contact hebt het glas beweegt door zo op je vingers te drukken dat je het niet voelt (soms wel maar das dan niet de bedoeling). |
Het glas laten bewegen doet de persoon zelf, en inderdaad soms zonder dat je het in de gaten hebt leg je druk op het glas (of iemand anders).
Glaasje draaien is net zo imponerend als je handen vouwen en bidden (praten) met god. Het is een ritueel die niet echt geesten oproept... fabeltjes mensen. Er is geen bewijs, behalve dat mensen in inrichtingen belanden omdat ze geloven dat ze daadwerkelijk bezeten zijn of achtervolgd worden. Paranoia. |
paranoia? Tis maar wat je gelooft, ik geloof niet dat het onzin is,je bent bezig met geesten oproepen... geloof jij dat er zo iets is als geesten en een andere wereld die wij niet kunnen zien? en vind hetook niet zon goed idee om te gaan glaasje draaien. Ik denk niet dat je vriendin dat deed, lijkt me toch wat raar als je zo´n antwoord kreeg
eh, was ik vergeten te zeggen: als je wilt weten of je echt met een ´geest´te maken hebt, vraag zijn naam en wie hij dient... mischien een idee? [Dit bericht is aangepast door sweetsterretje (20-01-2002).] |
Weet je wel hoeveel ontelbare verschillende werelden de mens ondertussen heeft bedacht? Welke is de goeie? Geen een want als er een dimensie zou bestaan zal die niet dezelfde ideeën bevatten als de mens. Hoe zouden we in hemelsnaam kunnen communiceren als we nog niets een fatsoenlijk met dieren in onze wereld kunnen communiceren?
Geesten die contact met ons leggen? voor wat voor reden? Om je gerust te stellen? om fabeltjes te bedenken als wat ze vroeger deden met legendes als de Graukes of Witte Wieven? Jij mag mij het bewijs van geesten leveren, het internet staat vol met fraude, legendes en overdreven verhaaltjes. De Wetenschap heeft bewezen dat er geen bovenaardse entiteiten ronddwalen om ons lastig te vallen of informatief te verrijken want als dat wel het geval was is er OF een wereld conspiracy OF waren we veel betere mensen door die bovenaardse informatie. Het heeft NIKS met geloven te maken, maar met de waarheid en zolang jij alleen maar kunt zeggen dat ze bestaan omdat jij het gelooft en daarom alleen dan heb je hopelijk zelf wel in de gaten hoever er je dernaast zit. |
(jah sorry reply ff onder een andere naam, ik ben dus sweetsterretje)
Theeft wel degelijk iets met geloven te maken. JA de mens heef al heel veel verschillende dingen bed8, en iedereen houdt er zijn eigen ideen op na, daarom zijn er zoveel verschillende sektes, ieder z´n eigen geloof, maar dat betekent toch nietdat er niets ´íets´kan zijn? wie zegt dat de bijbel of de koran of weetikveel wat mischien niet echt zijn? niks valt te bewijzen, mara je kunt ook niet bewijzen dat er niet < iets > is, tenminste zo zie ik het... hoe bedoel je datwe niet goed kunnen communiceren metde dieren in onze wereld? ik denk dat ik wel zie wat je bedoelt maar wat heeft dat ermee te maken? Veel mensen gaan vaak glaasje draaien voor de lol, contact zoeken met een geest, voor de lol dus, ji bent toch degene die dan contact zoekt? waarom zou ik ernaast zitten omdat ik het geloof? jij kunt net zo goed niets bewijzen... |
Ik kan inderdaad niet zomaar bewijzen dat geesten niet bestaan. Ik kan wel bewijzen dat de krachten die de natuur kent het onmogelijk maakt om te communiceren met de doden EN ik kan bewijzen dat veel mensen die daadwerkelijk geesten zien en daaronder lijden ook een stoornis hebben of een situatie die het verklaarbaar maakt door het menselijke lichaam.
Geesten zouden kunnen bestaan, maar de logica die er hier bijkomt en door vele andere mensen worden gevolgd is ongeloofelijk dom. a) Geesten zijn mensen die niet beseffen dat ze dood zijn. Het is na aanleiding van vele 'getuigen' aan te nemen dat als geesten bestaan jij uit je lichaam treed om één te worden. DUS zul je zien dat je lichaam er ligt en als je kijkt naar je lichaam nu zal die praktisch zeker er anders uitzien; niet van vlees. b) Geesten zijn gruwelijke moordenaars die blijven om ons te teisteren. Een leuk fabeltje want een moordenaar zal er zelf niks gruwelijks aanvinden. Is het dan misschien één die aan schuldgevoelens lijdt? c) Geesten die nog iets moeten afhandelen waar ze de kans niet voor gekregen hebben. Wat voor kans? Er zijn zoveel mensen die gestorven zijn voordat ze iets belangerijks konden afhandelen; en wie beslist wat 'belangerijk' is? Iedereen heeft wel een smoes om hun geloof waar te laten houden; Maar het gaat niet meer om of je er in mag geloven... bestaat het ook? Dat is iets heel anders. |
|
Citaat:
|
goede groep zoeken http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
Dat bepaal ik ook niet Wendy, dat doen wij mensen. Blijkbaar weten wij wat geesten willen. Ik geef juist aan dat het subjectief (persoonlijk) is, maar dat wij vertellen waarom die geest terug komt terwijl wij dat helemaal niet weten.
Plus dat jezelf aan geeft dat je geesten niet kunt zien, maar in eens wel voelen terwijl ze van een stof zijn die mensen niet kunnen waarnemen en voelen? Of alleen wanneer het hun (of eigenlijk ons) uitkomt. |
En die zogenaamde regels die ik noemde zijn algemene regels die bepaalde mensen hebben bedacht en gehandhaafd worden; of heb jij andere regels?
|
Citaat:
|
Deze discussie is zo vaak gehouden over het argument dat wetenschappers niet willen geloven in dingen die nog niet bewezen zijn. Hoe blind kun je zijn? De Wetenschap hangt vol met logische theorieeën die nog niet bewezen zijn.
Denk eerst even na voordat je de wetenschap aanvalt met kromme beredeneringen de van geen kant kloppen, dit geldt ook voor aanvallen op het paranormale. Je moet alles met logica bevechten maar niet invullen met nonsens. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51. |