![]() |
wiskunde po!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik moet een wiskunde po maken,en hierbij moet ik een nummerbord verzinnen voor alle landen in de eu tegelijk, het bord mag maximaal 6 symbolen hebben, onderbroken door maximaal 2 streepjes. het moet in 1 oogopslag te lezen en onthouden zijn. het hoeft niet per se alleen uit letters en cijfers te bestaan, je mag ook symbolen verzinnen, maar er moeten wel heeeel veel verschillende variaties op zijn, help!!!!
wie weet er iets, help me alsjeblieft!!!!!! |
als ik alle symbolen op mn toetsenbord tel kom ik op 70 symbolen (telfouten voorbehouden) dan heb je dus 706 mogelijkheden.
verder snap ik het probleem niet :o |
landcode als voorvoegsel dus voor nederland 31- je houd dan 4 karakters over voor de rest. In het midden komt de 2de streepje, je kan dan 99 cijfers en 26ēletters(of maak ik een denkfout) gebruiken dat is opgeteld 775 verschillende mogelijkheden met 2 karakters, en als je dat dan weer kwadrateert krijg je 600625 mogelijkheden.
Nogmaals ik kan het helemaal verkeerd hebebn heb nu nogal koppijn, maar volgens mij niet ;) |
ja, lijkt me ook de beste oplossing... (y)
|
Citaat:
26 letters en 10 cijfers geeft 26 + 10 = 36 symbolen over 4 plaatsen is dat 364 = 1679616 mogelijkheden. alleen met letters en cijfers. lijkt me een beetje weinig voor een land als frankrijk :confused: |
Citaat:
|
eerste teken:
de vlag van het land dan een streepje tweede en eventueel derde en/of vierde teken: regio aanduiden: zoals nu al in duitsland gebeurd dan een streepje overige tekens cijfer/letter combinaties -- als je alleen cijfers/letters gebruikt zijn er dan: greetz Thyrfi 36^5 * 3 ~ 60 miljoen combinaties per land mogelijk |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41. |