Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Wie van jullie heeft AH aandelen?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=388771)

WackfordSqueers 25-02-2003 08:57

Wie van jullie heeft AH aandelen??

Haha, ik zag vanmorgen dat de aandelen Ahold vorig jaar 30 eurotjes waard waren en nu nog maar 3,59 !!! Wie van jullie zijn er voor 26 euro per aandeel aan het huilen?? En hoeveel aandelen heb je?

Wackford

ikbenschipper1 25-02-2003 09:43

nope heb ze niet maar al die mesnen die hun zegelboekjes in AH vasteklantenfonds hebben laten omzetten hebben hun aandelen ook fiz zien dalen want 1/3 of 1/2 is in AHold belegd :-)

Fade of Light 25-02-2003 10:21

aandelen waren toch 60% omlaag gegaan? ipv die 90% waar jij het over hebt :confused:

Kastanje 25-02-2003 10:41

jah hier zn zielig mannetje die *toen* voor 3000 gulden van zn vader kreeg om te oefenen in aandelen. :)

mmh kzal later nooit miljonair worden door het speculeren op de beurs want nu s het nog om pcies te zijn 387 euro waard..

Plusmarktboy 25-02-2003 14:26

Citaat:

WackfordSqueers schreef:
Haha, ik zag vanmorgen dat de aandelen Ahold vorig jaar 30 eurotjes waard waren en nu nog maar 3,59 !!! Wie van jullie zijn er voor 26 euro per aandeel aan het huilen?? En hoeveel aandelen heb je?

Wackford

idd erg triest

ikbenschipper1 25-02-2003 16:19

Citaat:

Fade of Light schreef:
aandelen waren toch 60% omlaag gegaan? ipv die 90% waar jij het over hebt :confused:
ze waren voor de "crisis"al naar 10 euro gedaald en nu naar 3,60 ofzo dus dat is wel 60% in een jaar tijd echter met 90% ja

Breg 25-02-2003 18:29

ik niet, gelukkig.

Alex 27-02-2003 14:12

Ik, gisteren gekocht :D heb er nu 200 :)

waaromniet? 27-02-2003 20:27

Ik wil er ook nog wat kopen, maar k heb geen beleggings rekening meer... Naja, even de bank bellen als ik weer beter ben.

BBEM 27-02-2003 22:28

me oma heeft alleen maar aandelen Ahold zonde!!!!!!

battlestar 01-03-2003 23:10

mijn oom.
ik niet, ik was al blij dat ik nog geen maand geleden al mijn centjes die ik op de AHspaarrekening had staan, overgeschreven heb naar mijn betaalrekening.

thunder110 01-03-2003 23:12

Ach. Die blijven niet voor eeuwig zo laag.

$@nd€r $@l@m@nd€r 02-03-2003 09:33

Voor € 11 had ik er 15 gekocht. Maar ja... hopen dat het weer gaat stijgen, maar dat duurt nog ff.

ikbenschipper1 02-03-2003 13:40

Citaat:

*BattleStar* schreef:
mijn oom.
ik niet, ik was al blij dat ik nog geen maand geleden al mijn centjes die ik op de AHspaarrekening had staan, overgeschreven heb naar mijn betaalrekening.

You are a idiot ja sorry hoor je bent net zoals als wel meer mensen.
Met Ahold gaat het slecht. Dus Albert Heijn is failliet :S Nee sorry helemaal fout.
Albert Heijn is nog altijd een zelfstandige onderneming die alleen zijn winst afstaat aan Ahold.
Verder staat je geld bij Aegon dus als Ahold (en voor jou dus meteen AH, Jamin, Etos, De Tuinen, Albert etc) Failliet gaat dan staat je geld gewoon veilig (ga je pas druk maken als er problemen bij Aegon zijn.
Verder is Ahold tot stand gekomen uit Albert Heijn. Zonder Albert Heijn geen Ahold dus je kan gewoon je boodschappen blijven doen. We blijven de zelfde service verlenen. De producten blijven hetzelfde en het personeel blijft even vriendelijk.
Geen verschil voor de consument of voor de werknemers in de winkels alleen de hoge top die zal moeten gaan inleveren.

Roos 02-03-2003 18:30

Citaat:

Alex schreef:
Ik, gisteren gekocht :D heb er nu 200 :)
Whehehe daar had ik het gister met iemand over: slimme zet :D

Puta 04-03-2003 23:41

Citaat:

ikbenschipper1 schreef:
You are a idiot ja sorry hoor je bent net zoals als wel meer mensen.
Met Ahold gaat het slecht. Dus Albert Heijn is failliet :S Nee sorry helemaal fout.
Albert Heijn is nog altijd een zelfstandige onderneming die alleen zijn winst afstaat aan Ahold.
Verder staat je geld bij Aegon dus als Ahold (en voor jou dus meteen AH, Jamin, Etos, De Tuinen, Albert etc) Failliet gaat dan staat je geld gewoon veilig (ga je pas druk maken als er problemen bij Aegon zijn.
Verder is Ahold tot stand gekomen uit Albert Heijn. Zonder Albert Heijn geen Ahold dus je kan gewoon je boodschappen blijven doen. We blijven de zelfde service verlenen. De producten blijven hetzelfde en het personeel blijft even vriendelijk.
Geen verschil voor de consument of voor de werknemers in de winkels alleen de hoge top die zal moeten gaan inleveren.

Ahold is de holding die de aandelen Ah bewaard en idd Ahold holding is ontstaan door Ah maar als Ah falliet gaat is de ahold holding niet falliet als ahold falliet worden alle bezitingen van ahold (ah) verkocht door de curator ah is een zelfstandige nv waar de ahold holding de 'baas'van is

ikbenschipper1 05-03-2003 07:32

Citaat:

Sting schreef:
Ahold is de holding die de aandelen Ah bewaard en idd Ahold holding is ontstaan door Ah maar als Ah falliet gaat is de ahold holding niet falliet als ahold falliet worden alle bezitingen van ahold (ah) verkocht door de curator ah is een zelfstandige nv waar de ahold holding de 'baas'van is
Juist dus dat betekend dat Ahold absoluut niet opeens falliet gaat :) en daar wou ik naar toe

Puta 05-03-2003 16:16

Citaat:

ikbenschipper1 schreef:
Juist dus dat betekend dat Ahold absoluut niet opeens falliet gaat :) en daar wou ik naar toe
klopt ik las laatst in de krant dat als ahold niet overgenomen wilt worden dat ze dan ook nie overgenomen kunnen worden door allerlijk stichtingen enz die dan weer aandelen kunnen uitgeven ofzo en stemming uitsellen

H3nk 08-03-2003 16:08

Mijn vader had hier duizenden euro's op belegt :eek: dus we zijn nu een beetje aan de arme kant aangezien ook de rest naar beneden is gegaan

Ik 08-03-2003 18:04

ik heb gehandeld met voorkennis :)

Denise84 09-03-2003 00:22

Gelukkig niet, maar ken wel iemand die er ontzettend veel geld mee verloren heeft (n)

Thomas 09-03-2003 10:47

Ik ook niet.

Moet je maar niet zoveel geld in een fonds stoppen.

$@nd€r $@l@m@nd€r 09-03-2003 12:23

Met preferente aandelen e.d. kunnen ze toch een overname voorkomen?

Blisss 10-03-2003 14:25

ja, ik heb ook nog van die dingen van het ah vaste klantenfonds, maar voor maar een paar duizend gulden, dus dat valt gelukkig mee. In de krant stond een artikeltje van iemand die in 2 dagen 20000 euro had verdiend door de daling van Ahold. Die had de daling voorzien en vlak daarvoor putopties gekocht, met het recht ze voor 10 euro te verkopen of zo, dat had ie na de daling gedaan toen het aandeel op 3 euro stond, vervolgens had ie voor die 3 euro weer een paarduizend aandelen gekocht en ze de volgende dag weer voor 5 euro verkocht. Hoe het exact zat weet ik niet, maar in ieder geval had ie veel geld verdiend op een betrekkelijk eenvoudige manier in 2 dagen :).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.