![]() |
[GSM]'n nieuwe Nokia... (7210-8310???)
Ik wil dus 'n nieuwe gsm kopen, heb nu 'n 5210 maar ben 'm 'n beetje beu, alhoewel 't wel 'n cool ding is :) Ja ik ben zo iemand die om 't jaar 'n nieuwe gsm MOET hebben gewoon :o
En omdat m'n vorige gsm's allemaal Nokia's waren (3210, 3310 en nu dus 5210) en ik daar erg tevreden over ben, wil ik weer 'n Nokia. Nu twijfel ik wel tussen 'n 7210 en 'n 8310. Iemand ervaring met één van deze twee modelletjes? Let me know! Prijzen weet ik ongeveer, 8310 is rond de €440 en 7210 ook zoiets dacht ik, maar ik ga proberen ze te vinden via via omdat ik zoveel geld niet heb :o Ik zoek dus geen mensen die me die gsm's kunnen leveren, maar ervaringen, vergelijkingen en dergelijke :) |
zou de 7210 nemen, heeft een kleurenscherm en polyfonische beltonen, triband en mms. de 8310 is ook even zwaar als de 7210.
|
Citaat:
|
de 8310 is al te koop voor 260 euro hoor, op internet.
|
Citaat:
Waar dan? Maar ik ga eerst proberen de 7210 voor €200 op de kop te tikken, anders ga ik voor de 8310 :) Vriend van m'n zus kan er denk ik (hoop ik :o) wel aan geraken, m'n 5210 kon ie toch ook goedkoper krijgen :cool: |
Nokia 8310 € 239,- http://www.tweakers.net/pricewatch/27535
Nokia 7210 € 421,- http://www.tweakers.net/pricewatch/28849 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
raar om deze 2 phonas the vergelijken. Ze lijken niet eens op elkaar en de 7210 heeft veel betere technologie. En de prijzen liggen ook niet eens bijelkaar......
als je het geld hebt zou ik voor de 7210 gaan natuurlijk, maar als ik het geld had zou ik ook een bmw willen ipv een opel kadett.... |
Citaat:
8310 is kleiner, even zwaar, maar de 7210 heeft polyphonic ringing tones en 'n kleurenscherm... |
Door dat kleurenscherm gaat je batterij ook gelijk een stuk minder lang mee...
|
Citaat:
Standby-tijd: 150 tot 300 u 8310: Gesprekstijd: 2,15 - 4 h Standby-tijd:100 - 350 h (20 h met radio aan) zit niet veel verschil op, is ook niet echt 't belangrijkste, de meeste Nokia's gaan wel 'n paar dagen mee of zelfs 'n week zonder terug op te laden :) |
Hmm.. van wat ik hoorde gaat die 7210 maar 1 tot 2 dagen mee.
Maar ja, die standby tijden kloppen sowieso nooit... mijn GSM moet een standby tijd van tot 260 uur hebben, maar na een dag of 6 is 'ie helemaal leeg. Maar goed, als dat voor jou toch niet echt uitmaakt en je hebt de keuze zou ik voor de 7210 gaan... is toch een stuk mooier, met kleurenscherm enzo... :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je kan er waarschijnlijk Java-applets mee downloaden... bijvoorbeeld spelletjes of kleine programmaatjes. Maar raak niet té opgewonden :D, mijn telefoon zou dit ook moeten kunnen maar ik heb het nog nooit aan de praat gekregen...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
7210, maar als ik een tussenweg mocht kiezen: de 6610. Ze lijken wel heel veel op elkaar alleen vind ik de 6610 veel mooier (y) Ze hebben beiden iig een 4096 kleuren STN-scherm, 4-toons polyfone beltonen, ingebouwde FM radio en cameraondersteuning (moet je extern aansluiten) Verder infrarood, maar ik heb geen idee of dat ook net zo lekker werkt als met m'n eigen Ericsson T68. Ohja, je kunt natuurlijk zoals je van Nokia gewend was makkelijk het frontje vervangen, staat het uiterlijk van de 7210 je niet aan dan zou je er best wel een 6610 frontje voor kunnen kopen, waarom niet? Zo ontzettend veel keus in die dingen..
|
Citaat:
Kijk maar naar de toetsen: 7210: http://www.mobile-review.com/phonemo...210_colors.jpg 6610: http://www.mobile-review.com/review/...10/colours.jpg |
Citaat:
dus kga voor de 7210 gaan :) |
Citaat:
Ik heb 't trouwens sinds een paar dagen eindelijk aan de praat gekregen... toch wel handig als je spelletjes en kleine programmaatjes kan downloaden :) Maar ik zie dat je een 7210 gaat kopen... goeie keus (y) :) |
Citaat:
|
Citaat:
Oh jewel hoor :P Er zal vast wel een passend frontje voor zijn te krijgen, of een look-a-like frontje :) Trouwens de Nokia 6610 is niet lelijk :mad: Maar smaken verschillen :) |
6610 heeft strakke indeling van toetsen terwijl ik dat bij de 7210 niet vind. En ze hebben allebei een kleurenscherm dus dat hoeft geen punt van twijfel te zijn.
|
Citaat:
kwil niet echt meteen iets hebben dat iedereen heeft :p |
Die toetsenindeling van de 7210 vind ik persoonlijk wel erg onhandig..
|
Citaat:
trouwens, knopjes wennen wel, m'n 5210, daar moest ik ook eerst 'n beetje wennen aan de knopjes :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15. |