![]() |
Wat houdt verloven in?
ik heb het forum eerst goed doorgezocht en de zoekfunctie gebruikt, maar kan helaas geen antwoord op mijn vraag vinden...
Ik ben hier echt benieuwd naar. alvast heel erg bedankt, liefs, Kleine_meis |
Dat je samen besloten hebt dat je (binnekort) gaat trouwen...
|
Je bent 18 en je weet het niet?
|
*zucht*
[edit] Dat je dan wel fatsoenlijk een topictitel weet te spellen.. |
Men neme een woordenboek:
ver·´lo·ven I {onov.ww.} 1 zich met elkaar verloven II {wk.ww.} 1 zich door trouwbelofte verbinden ´trouw·be·lof·te (de ~ (v.)) 1 het beloven een huwelijk aan te gaan |
Zeker nog erg klein meisje :p . Het betekent iig dat je altijd met elkaar wil blijven. :D goede uitleg
|
bedankt voor jullie reacties
en inderdaad, ik wist het echt nog niet, vandaar dat ik het vroeg. Nog 1 vraagje hierover: het verloven betekent dus niet iets wettelijks wat je dan ingaat? (deze vraag naar aanleiding van een eerder topic waarin een 13 jarig meisje vertelde verloofd te zijn, waarop een reactie kwam van een ander, dat haar ouders dan iets ondertekend zouden moeten hebben) liefs, kleine_meis |
Citaat:
|
Citaat:
|
verloven is niet verplicht het is meer iets dat je voor jezelf doet. In ondertrouw gaan is wel verplicht en duurt minimaal 3 weken geloof ik.
Ik ben dus wel verloofd en ga binnenkort trouwen ik ben verloofd omdat ik het leuk vind en ook wel een beetje vind dat het erbij hoort gewoon voor de fun haha :p |
Verloven is een overblijfsel uit vroeger tijden. Voor je kon trouwen voor de kerk, moest je eerst verloofd zijn. Dat had dus dezelfde functie als ondertrouw voor de wet. Namelijk dat mensen aan wie je al eerder een geldige trouwbelofte had gedaan, zich daar nog op konden beroepen.
En niet dat ze dan het huwelijk zelf konden tegenhouden, maar ze konden wel schadevergoeding vragen voor het geld dat ze al hadden uitgegeven voor de bruiloft. De jurk, de catering, dat soort dingen. Dat kan trouwens nog steeds. Ondertrouw is een waarborg voor het familierecht, verloven voor de partijen die gaan trouwen. |
Het begin van het einde van je leven.
|
Citaat:
Sommige mensen worden wel gelukkig met elkaar. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09. |