![]() |
[HTML] vraagje
Hmm, tis weer vakantie en zoals jullie al gemerkt hebben ben ik aan het klooien met html enzo.
<div style="background-color: solid black; width:325px; height:150px; border: 1 solid red;overflow:auto; scrollbar-face-color: #FF0000; scrollbar-shadow-color: #FF0000; scrollbar-highlight-color: #FF0000; scrollbar-3dlight-color: #000000; scrollbar-darkshadow-color: #000000; scrollbar-track-color: #FF0000; scrollbar-arrow-color: #000000; scrollbar-base-color: #FF0000"> </div> Is dit crossbrowser? Zo niet hoe krijg ik em crossbrowser? En hoe krijg ik die scroll horizontaal ipv verticaal? Dit is niet voor die andere site waarvoor ik hier om advies heb gevraagd, dit is gewoon weer een uitprobeersel van me. |
dit werkt all1 voor IE
en wordt niet ondersteund door andere browsers Dit heet CSS |
Maar hoe krijg je het dan crossbrowser?
Weet je(of iemand anders) dat? |
Citaat:
CSS alleen voor IE? in welke tijd leef jij? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dus dan kan je het er wel in zetten |
En hoe krijg ik die scrollbar horizontaal?
|
1. dit is geen html, maar css :) (cascading style sheets)
2. CSS is (redelijk) crossbrowser, de meeste browsers ondersteunen het 3. dit specifieke css-ding voor de scrollbar is geen officiele CSS, maar MSIE-CSS. dus niet cross-browser. alleen MSIE & Konqueror (konqueror.org, een Unix browser gemaakt door KDE) ondersteunen dit specifieke css-deel. andere browsers negeren het gewoon. je kan het dus gewoon gebruiken :) (tenzij je wilt dat je site voldoet aan de CSS-validator van het WWW Consortium (w3.org), dan moet je dat weghalen) |
CSS is in princiepe crossbrowser,
alleen dat MS gewoon wat extra tags zelf bedenkt is een ander verhaal.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Niet, de scrollbar is verticaal. Zoals de code er nu staat.
Wat moet ik veranderen of toevogen om de scrollbar horizontaal te krijgen? |
Citaat:
|
Nee, ik wil een horizontale scrollbar om dus van links naar rechts te kunnen scrollen.
Alleen met deze code krijg ik dus een verticale scrollbar. Dus wat moet ik veranderen/toevoegen aan de code? |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
ja, en als ik nou plaatjes van links naar rechts wil laten scrollen?
Dat kan dus ook niet. |
Citaat:
|
Je moet de originele CSS specificatie gebruiken, van het World Wide Web Consortium (W3C).
Op deze site zie je een overzicht van de mogelijkheden: http://www.w3schools.com/css/css_reference.asp |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
maak gewoon een tabel waar ze instaan
|
Citaat:
CSS wordt overal ondersteund maar de feature niet want dat is weer bed8 door ms |
Citaat:
Dan heeft ms ook eens iets leuks uitgevonden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10. |