Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Een .mov naar een .mpg (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=390214)

DeSSie 26-02-2003 14:10

Een .mov naar een .mpg

met welk programma kan dat?

Phreak 26-02-2003 14:17

Met een converter progje, helaas kan in mov --> mpg converter niet vinden. G00gle

* ^_^ * 26-02-2003 16:44

.mov naar .mpg (of .avi of asf of wat dan ook) kan voor zover ik weet niet... alleen apple kan dat maken, en die maken dat niet.

Triloxigen 26-02-2003 17:08

Citaat:

* ^_^ * schreef:
.mov naar .mpg (of .avi of asf of wat dan ook) kan voor zover ik weet niet... alleen apple kan dat maken, en die maken dat niet.
Wat een onzin..

* ^_^ * 26-02-2003 18:53

Citaat:

McLaren schreef:
Wat een onzin..
.mov is toch van apple? of was dat een ander formaat?
vind dan een .mov naar .mpg of wat dan ook, maar volgens vind je dat niet. ken niet zoveel van video-filetypes, maar voor zover ik weet ga je dat niet vinden. bewijs dan dat ik verkeerd ben ipv zo'n lame antwoord te geven...

Martin 26-02-2003 18:54

Sites waar je ook nog kan zoeken:

Enlightenment 27-02-2003 14:25

Citaat:

* ^_^ * schreef:
vind dan een .mov naar .mpg of wat dan ook, maar volgens vind je dat niet. ken niet zoveel van video-filetypes, maar voor zover ik weet ga je dat niet vinden. bewijs dan dat ik verkeerd ben ipv zo'n lame antwoord te geven...

.mov is quicktime, en dat heeft Apple ontwikkeld ja. Maar .mov kun je natuurlijk wel converteren. Iets wat je kunt lezen, kun je ook wegschrijven in een ander formaat. Dit kan bijvoorbeeld met Adobe Premiere, maar er zijn vast betere alternatieven.

Triloxigen 27-02-2003 14:26

Citaat:

* ^_^ * schreef:

.wmv zou je ook niet moeten kunnen converteren naar mp3.. toch kan het...

dystopia 27-02-2003 16:09

Offtopic: note: enkele achterlijke reacties verwijderd. Graag alleen serieuze, behulpzame reacties. Alvast bedankt :)

* ^_^ * 27-02-2003 18:26

Citaat:

Enlightenment schreef:
.mov is quicktime, en dat heeft Apple ontwikkeld ja. Maar .mov kun je natuurlijk wel converteren. Iets wat je kunt lezen, kun je ook wegschrijven in een ander formaat.
mja redelijk logisch ;)
Citaat:

Dit kan bijvoorbeeld met Adobe Premiere, maar er zijn vast betere alternatieven.
voor zover ik weet is .mov een niet-open bestandstype, en zijn er weinig/geen progjes die dat kunnen lezen op quicktime na. kan zijn dat adobe daar een progje voor heeft, maar voor zover ik weet kan je in GNU/Linux .mov's alleen met quicktime lezen, nee? weet iemand een ander progje dan quicktime voor .mov's af te spelen onder GNU/Linux?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.