![]() |
sony
hallo lieve mensen en forummers
ik heb voor mijn profielwerkstuk informatie nodig over hoe sony zijn marketting doet. ik heb al gezocht op de sites van sony maar ik kan niets vinden wie kan mij daarbij met info. graag alvast bedank |
hehehe lijkt me een moeilijk opdracht en volgens mij is daar ook weinig info over. Als je verder nix kan vinden zou ik als ik jou was maar snel overstappen op een ander onderwerp waar een hoop informatie over te vinden is.....
|
Nou, je zou eens kunnen kijken in de jaarverslagen van Sony en als dat niet genoeg mocht zijn, dan kun je contact opnemen met Sony Nederland. De vraag is alleen of ze je willen voorzien van informatie aangezien deze nogal concurrentiegevoelig zal zijn.
|
Ik denk dat je niet zo snel achter dat soort info kan nkomen..
omdat, net zoals wawl zegt dat nogal concurrentie gevoelig is. je kunt natuuerlijk wel al achter veel dingen komen: - in welke bladen zie je vaak sony advertenties? - op welke tv zenders - dus conclusie is de doelgroep.. enzovoorts maar misschien even gewoon bellen naar sony.. en je situatie uitlegt.. geef je dan nog weinig kans, maar niet geschoten is altijd mis |
wat je ook kan doen is kijken naar hoe Sony haar producten positioneert, en welke marketing bij welk soort product hoort.
Een duur plasma tv-scherm wordt op een heel andere manier op de markt gezet dan een basis-walkman. Ik zou zoeken naar praktische voorbeelden van hoe sony reclame maakt, daar is vaak de doelgroep uit af te leiden. Je kan de vergelijking maken met een concurrent als Philips, hoe verschilt de onderlinge marketing voor een onderling concurrerend product (tv's bijv.) en de relatie tot positionering van een product (doelgroep). het zijn zomaar wat ideetjes, en inderdaad: als je sony zelf geen info vraagt over wat basis-marketing krijg je niks. Al is het maar een promopakketje, je hebt er altijd wat aan. |
Sales@sony.nl en dan hopen dat je een hoop kant-en-klare info krijgt.
|
Over moeilijke opdrachten... :+
Ik denk dat je over 1 product al een heel boek kan onderverdelen. Ik denk ook niet dat je een marketingbeleid voor alle producten kan formuleren. Je kan dus kiezen hoe Sony zichzelf wil presenteren of er een specifiek product uitkiezen, en deze beschrijven aan de hand van de 4 - 6 p's (afhankelijk van je boek) (4 zijn: Prijs, Promotie, Product, Plaats)(5: personeel er bij)(6: proces er ook nog bij) |
ik doe het inderdaad over hoe sony zichzelf wil gaan presenteren en daarbij wil ik de vier p's in gaan verwerken
nog iets, weet iemand het email adress van sony, want salesony@sony.nl doet het niet/bestaat niet het liefts het nederlandse email adress alvast bedank |
Citaat:
|
Citaat:
iik heb al een mailtje gestuurd maar ze ze zeiden dat ze daar niet op in gingen, jullie hadden dus gelijk. het is te concurrentie gevoelig |
Citaat:
|
De hoofdstrategie van Sony is (was) klein kleiner kleinst en gadgets.
http://www.cram.nl/ieni/950505.htm http://www.vanduivenboden.com/hoofdstuk1.html zoek gerust even op google, genoeg te vinden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.