![]() |
ADSL Router / Hub Probs
Ik zit met het volgende:
Ik heb sinds kort ADSL en ben het gaan aansluiten Je begint bij de splitter, die heeft 3 uitgangen: 1. Line daarij gaat de buitenlijn 2. Phone daarin gaat de lijn voor je telefoon 3. Daarin gaat de lijn die naar je ADSL modem moet Ik ga nu alleen verder met Punt 3: Op het ADSL Modem zitten 2 ingangen, 1 telefoonlijningang en 1 USB ingang De lijn die vanaf de splitter uit modem komt gaat in de telefoonlijningang op de ADSL Modem. Dan gaat vervolgens de USB draad in de modem en in je PC...et voila internet.... MAAAAAAAAAAR nu komt mijn probleem :) Het internet moet op 2 PC's komen......alleen ik snap niet hoe ik dat ga doen...wat heb ik nodig een USB Hub, een Router?? Volgens mij kan een Router bijna niet want dat werkt met UTP en dit werkt met USB... Ik hoop dat iemand me kan helpen!! Alvast bedankt!! Greetz |
Daarom verkies ik ook voor UTP boven USB...
Maar goed, misschien is dit iets voor je? http://www.mr-at.nl/cgi-bin/shop-it/...3b1ecb0fb&fr=1 |
2 netwerkkaarten een kabel en klaar is kees.
|
router is ook heel makkelijk hoor en je hoeft hem maar op 1 computer te installeren
|
Server via netwerk, gewoon dag en nacht laten draaien, handig als je wat wilt downloaden enz. Ook geen zooi op je eigen computer.
|
Als je internet wilt gaan delen (dus met 2 of meer computers op één internetverbinding), heb je een router (eigenlijk: gateway) nodig. Via deze computer kunnen de andere computers het internet op. Alle computers dienen een netwerkkaart te hebben en via een hub (of crosslinkkabel) verbonden te zijn.
Om internet te delen moet je ICS instellen op Windows 2000 of XP. Ga hierbij naar de netwerkverbinding van je internet, rightclick Properties, laatste tabblad moet je 'internet delen' ('share this connection over the netwerk' zoiets) aanvinken. Het IP-adres van je netwerkkaart gaat nu naar 192.168.0.1. De andere computers moet je een soortgelijk IP adres geven, 192.168.0.2 bijvoorbeeld. Als gateway en DNS server geef je 192.168.0.1 op. Succes |
Citaat:
Je kan toch ook alleen 2 netwerkkaarten met een kabel ertussen maken ??? Nadeel is dat je ene pc wel aan moet staan... |
Citaat:
Je gateway dient aan te staan indien je wilt internetten. Ik heb mn router/gateway altijd aanstaan, evenals mn andere computers. Alleen één computer met het geluidsniveau van een stofzuiger doe ik wel uit. ;) |
Citaat:
Ja oke ... :) |
Citaat:
Ik kan kiezen tussen een Router of een USB HUB....USB HUB is veel goedkoper maar kun je me dan ook garanderen dat de snelheid op allebei de PC's gelijk blijft? Ik heb nl ervaring met hubs die dan het Internet op de ene PC heel snel maken en op de andere verschrikkelijk sloom... Ennuh owja....ik zag op Alternate een USB HUB van 12 Mbps...dat is toch snel genoeg voor een ADSL lijn? Alvast bedankt! |
Citaat:
USB 1.1 is 12Mbps USB 2.0 is 480Mbps Je internet is denk ik minder dan 1Mbps (1 Megabit), dus de USB-interface zelf zal niet de bottleneck zijn. |
Oke dus met die USB HUB lukt absoluut NIET?
Dan moet ik het met een ADSL Router doen....toch? |
Met ADSL moet een VPN-verbinding opgezet worden, en een USB hub kan dat niet :). Dat kan een router daarentegen weer wel :).
|
Citaat:
Je hebt wel ethernet ADSL modems die tegelijkertijd een router zijn. Die kun je wel op een ethernet/UTP hub aansluiten, soms hebben ze zelf een ingebouwde UTP hub. De beste opstelling is om een software router te gebruiken. Daarvoor heb je een oude computer nodig, waar je dan b.v. iets als FreeSCO op zet (past op floppy), of Linux/UNIX. Maar je kunt ook gewoon een Windows computer gebruiken waar je zelf op werkt. Dan kun je met ICS van Windows 2000/XP internet delen. Alleen moet die computer dan wel aanstaan wil de rest van de computers kunnen internetten. |
Hmmmz dat laatste wil ik niet dat er altijd 1 PC aan moet staan...
Dan ga ik denk voor de ADSL Router ingebouwde Modem! http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/qdmb82.html |
Citaat:
Vraag nog maar voor de zekerheid aan Alternate. |
Ik heb toch alleen 2 netwerkkaarten nodig voor in de PC's en UTP Kabels???
|
Citaat:
Je kan het ook zo doen dat je gewoon crosslink houdt tussen je 2 PCs, en 1 PC met de ADSL modem verbindt. Maar dan moet je die PC wel als router gebruiken en niet de modem. Je zou opzich wel een brug kunnen maken tussen de 2 netwerken. Maar ik begrijp dan het voordeel niet van een ADSL modem met ingebouwde router, want als je die PC dan uit zou zetten, kan de ander niet meer internetten. Trouwens, je hebt toch al een ADSL modem? |
Hmmmmz volgens mij begrijpen we elkaar ff niet:
Ik zal het proberen uit te leggen Je hebt het ADSL MODEM....daarin zit een USB Poort...die draad gaat dus vanaf die poort naar de USB poort van de ADSL Router Uit die ADSL ROUTER komen dan weer 2 UTP kabels en die gaan naar de netwerkkaarten van de PC's.........ff installeren et voila op allebei de PC's ook als er 1 uitstaat!! Toch??? dit werkt wel bij mijn Kabel Router... |
Citaat:
Een standalone ADSL router bestaat niet. Je hebt wel standalone routers, maar die hebben geen benul dat het om ADSL gaat, of wat dan ook. Die routeren alleen tussen 2 netwerken. Jij gaf een link naar een ADSL Modem van Alternate, die heeft een ingebouwde router. Daar zit RJ-45 op (dat is een UTP/ethernet aansluiting/stekker). Deze verbind je met een hub, die vervolgens naar alle computers gaat. |
Hmmmmz erg wazig...ik voeg je ff op ICQ toe als je dat niet erg vindt, dat praat makkelijker
|
Citaat:
|
:o hop ff wat code er bij voor de duidelijkheid.
optie 1 internet delen op 1 computer. voordeel: makkelijk nadeel: er moet 1 computer aan blijven staan om op de andere te kunnen internetten. Code:
voordeel: geen computers aan hoeven laten staan voor internet. nadeel: router kopen Code:
optie 3 voordeel geen pc aan nadeel router/modem kopen Code:
-de postbode- |
Optie 4:
ADSL Modem +router +interne hub kopen ;) En dat wordt het ook. Hij wil namelijk geen losse hub kopen, maar wel een hardware router. Voor €150 heeft ie een ADSL Modem met ingebouwde router en interne ethernet hub, die vervangt dan de USB ADSL Modem die 'ie al heeft, en daar kannie mee gaan voetballen of verkopen. :) Als ie een Ethernet ADSL Modem had gekocht had ie alleen een hardware router met interne hub nodig gehad, scheelde em €75. :p |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar €159 is wel even wat duurder dan €75. Nu heeft ie voor €150 een ADSL Modem, met router, met interne hub. Alles in één dus. En die oude USB ADSL Modem kan ie verkopen ofzo.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21. |