![]() |
Onze computer valt soms uit.
Het probleem is het volgende.
We hebben net een nieuwe computer met windows xp. Als ik op het internet zit heb ik er last van dat de computer ineens uitvalt. :confused: De computer start dan wel weer vanzelf op maar het is toch niet normaal? Weten jullie hoe ik dat kan verhelpen of wat er mis is met de computer? Bedankt. |
Controleer de temperatuur van je cpu eens
|
Citaat:
hum. |
*Slechte voeding/voeding is aan het overlijden
*Fout in windows *Moederbord kapot *Processor kapot |
Als 'ie net nieuw is, waarom bel je het bedrijf niet waar je dat ding vandaan hebt? :)
|
Verkeerde drivers, Foute voeding, Resource conflict... kan allemaal.
Maar als je dat ding in een winkel hebt gekocht zou ik er gewoon mee terug gaan. :) |
En xp waarschijnlijk onder FAT draaien, dat zuigt ook enrom....
|
Citaat:
*ziet angel_girl software installeren* *hoopt* |
Citaat:
NTFS is idd beter, maar zelfs een corrupte FAT kan niet deze symtonen veroorzaken. |
angel_girl
Temperatuur van je processor moet je weten. Die kun je te weten komen door: - in de BIOS bij de Health Monitor te kijken - MBM installeren, deze ziet alle temperaturen. De eerste optie is enigszins gevaarlijk, omdat je in het BIOS verkeerde dingen kunt doen die je systeem zeer ingrijpend kunnen veranderen. Bij het opstarten van de computer druk op je op de DEL (Delete) toets. Je ziet nu een blauw scherm. Zoek naar iets als "Health monitor" of "PC Health", daar moet ook de temperatuur van de CPU (processor) bij staan. Je kunt met de pijltjestoetsen navigeren, met enter ga je naar een menu toe, met ESC (Escape) ga je terug. Ben je klaar? Druk dan op escape tot hij vraagt of je wilt afsluiten en saven: "Save & Quit? [Y]" Zorg ervoor dat je NO kiest, zodat je geen mogelijke wijzigigingen opslaat. Als je dit in acht neemt, is het niet gevaarlijk. |
Heh bah jullie verpesten ook alles.
Laat haar toch lekker in de computer kruipen!!! :S |
Citaat:
Voelen aan de heatsink is dan ook niet erg nuttig, bovendien wil je toch niet dat ze dat gaat doen? Ik heb vaak genoeg een 7000rpm fan aangeraakt (perongeluk) met mn vingers... dat doet best pijn. :( |
Stap 1 is natuurlijk om de auto restart bij system failure uit te zetten. Aan de hand van het BSOD wat dan bij een crash verschijnt kan je achterhalen wat de oorzaak van de crash is.
System --> Tabblad Advanced --> Settings button bij Start up and recovery --> vinkje weg bij Automaticlly restart --> OK |
Citaat:
|
Citaat:
*heeft z'n XP boven de 70 graden gehad* Wat is trouwens 7000fpm ? |
Citaat:
7000rpm is Redunancies Per Minute. Rondjes per minuut dus. Normaal is een fan iets van 4800rpm, 7000rpm is dus heel snel. Maakt ook klerelawaai. :p |
Citaat:
Ik vroeg niet wat 7000rpm was, maar 7000fpm. :o :p Dat van dat rpm wist ik wel. :o [beetje sneaky snel je post aanpassen jij :mad:] |
Citaat:
heb het al aangepast. :) |
los contactje in de voedingskabel?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat betekent dus dat 'ie vastloopt (standaard start XP dan automatisch opnieuw op).
XP houdt crashes e.d. wel bij. Klik met rechts op Deze Computer, dan Beheren, Logboeken > Systeem. Alles dat "Fout" heet en een rood kruisje heeft is verdacht... Maarja, zelfs al bekijk je dat dan zal het je mss nog niet zoveel zeggen... maar ik zou zeggen, post wat je daar ziet hier ofzo, dan is er hier vast wel iemand die je verder kan helpen. :) |
als een kabel slecht contact maakt betekent dat niet dat hij nooit functioneert.
en ik vind het niet gek dat het alleen in windows gebeurd, want die mensen hebben vast niet eens iets anders dan windows! Dus in welk anders OS kan het dan nog gebeuren?! :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Joh, het zijn gewoon crashes. BSOD's dus. Wanneer je nou even de informatie die de BSOD geeft doorgeeft kunnen wij d'r wat meer mee.
Zet eerst maar eens die optie uit dat XP bij een BSOD automagisch herstart. Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Systeem -> Geavanceerd -> Opstart- en Herstelinstellingen -> Systeemfouten -> vink daar "Computer automatisch herstarten" uit. Wacht dan tot je weer een BSOD krijgt, en pen 't even over. Vervolgens post je hier wat de BSOD zei. Pas dan kunnen we iets zinnigs zeggen. |
Haha, ik zal het wel even bekijken ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
win 2k en xp rebooten opniew als er een fout ontstaat, je kunt dat uitzetten. Maar als er dan een fout komt dan krijg je zon geil blauw schermpje
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05. |