![]() |
Turks Fruit (ja het boek)
Dit is verwerkingsopdracht bij het boek: Turks Fruit. Ik heb een gedicht bij het thema (liefde / verdriet / eenzaamheid) van het boek gemaakt. Het is een acrostichon met abcdd / abcdb rijm... Het loopt nog niet zo goed, is ook nog niet zo mooi, dus vroeg me af of iemand een idee heeft om dingetjes aan te passen... Ik wil niet dom overkomen op de leraar met een of ander sinterklaasgedichtje ;)...
Treurig slentert hij in de buurt van Roermond, Uitgerekend langs de plek van de ontmoeting, Rode haren had Olga, zijn mooie rode duivelin, Kwaad was haar moeder, ze mocht hem niet, Soms geeft hij haar de schuld dat Olga hem verliet. Fluisterend praat Olga tegen hem in het ziekenhuis, Rustig zitten ze daar, alsof ze nooit verdween, Uit en over is de ruzie, zij blijft zijn grote liefde, Ineens zal het voorbij zijn, dankzij een hersentumor, Treurig neemt hij afscheid, zo is hij weer alleen. |
Tegen de avond slentert hij nog door Roermond
Uit z'n ogen spreekt intens verdriet Regendruppels druppen treurig in het rond Kanker overwinnen kan hij niet Stilzwijgend staart hij naar de grond Fluist'rend zit hij aan haar bed Rustig nemen ze de tijd Uiteind'lijk zijn alle ruzies dan opzij gezet In vrede rust ze tot in eeuwigheid Toch blijft zij voor altijd 'je van het' (?:$) Ik heb het boek niet gelezen, dus ik heb maar een vrije variant bedacht op wat jij schreef. ;) Eigenlijk is het wel erg lelijk, maar als je leraar saai genoeg is gaat het misschien net. (edit: referring to wat ik schreef dus; al vond ik dat van jou ook niet best :p) Groetjes, Johan |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Soms geeft hij haar de schuld dat Olga wegging... Dat was het eerst... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je merkt zo goed dat de zinnen zijn omgegooid om de eerste letters goed te krijgen, vooral op regel 3, 4 en 8; misschien kun je daar iets aan doen?
Groetjes, Johan |
Citaat:
|
Ik denk dat ik die van Johan leuker vind, dan vooral de eerste strofe. Het is wat duidelijker en heftiger in emoties.
Die van Gothic heeft te lange zinnen, denk ik. En dan wat Johan zei, die omgooiing van zinnen is net iets te duidelijk. Het boek heb ik niet gelezen, dus over de inhoud kan ik niks zeggen :) . |
johans versie is idd mooier...minder oppervlakkig...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22. |