![]() |
[GRAPHICS] Photoshop: renderen van wolken
Ik ben bezig in photoshop (7.01) en wil in een afbeelding een afgeronde rechthoek hebben met daarin een soort wolken-effect. Hiervoor zit een goede functie in Photoshop en die heb ik dan ook aangeklikt, maar het gevolg is dat Photoshop mijn complete afbeelding rendert naar wolken.
Hoe zorg ik ervoor dat Photoshop alleen maar die afgeronde rechthoek rendert met wolken? |
Kun je niet gewoon het gebied selecteren waar je wolken wilt renderen en dan die filter eroverheen gooien?
|
En anders dat stuk eerst ff in een aparte layer zetten.
|
Citaat:
Citaat:
|
Even zelf proberen hoor..
Bij mij werkt het gewoon hoor! Gebied selecteren, Filter -> Render -> Clouds of Difference Clouds. :) Ik heb Adobe Photoshop 7.0 |
Eerst moet je de layer met die rechthoek erin Rasterizen, als je dat nog niet gedaan had. Vervolgens selecteer je die layer in je Layer Window (jeweetwel, dat kleine schermpje rechts in beeld waar je layers in staan... weet anders ook niet hoe het heet :D) en zet je een vinkje bij "Lock". Als je dat doet kun je doen wat je wilt, maar alle filters e.d. die je uitvoert blijven dan beperkt tot die layer. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56. |