![]() |
Krabbeltje met OpenCanvas
Samen met Morgan even snel (mbv OpenCanvas) iets gekrabbeld.
Ziehier het spetterende *uche* resultaat. Ik het poppetje links met de muis, zij Lynn rechts met een tekentablet (lucky bastard dat ze is :P). http://members.chello.nl/~h.cramm/ockrabbel.jpg Commentaar svp! :) |
Sheesh, welke onbenul heeft dat getekent, haar borsten zitten helemaal scheef! *schudt meewarig het hoofd*
|
vin de rechter echt heel mooi, zalig mooi slordig gekleurd helemaal top, rechter toch iets minder, maar zeker ook nie verkeerd
|
Ja welke rechter :D
|
koel :D
wat is opencanvas? |
Zoek maar eens op op google, je kan vrij gemakkelijk een trial downloaden. Versie 1.1 is trouwens wel de enige waarmee je in een netwerk kan (en dus samen in 1 scherm).
Het is een tekenprogramma... werkt wel redelijk fijn, voor zover ik het ken. Een beetje als alleen-de-pen-en-waterverf-tool-in-painter, voor zover ik het heb bekeken. Maar ik ken painter dan ook niet goed :D |
OpenCanvas 1.1 is heel moeilijk te vinden...Aangezien 2.2 net uit is en daardoor op de officiele site als enige downloadbaar is. Deze heeft geen netwerkfunctie, dus daar heb je niks aan.
Even de url zoeken waar ik 1.1 vandaan had.... --> http://artofdreams.free.fr/tutorials/tips_oc1.htm |
haha grappig! :D *gaat ook downen* lijkt me wel een relax programma :)
|
|
Hoei! En nu samen een keer :D
|
ik heb 2.2 laatst gedownload en die bertbart schets gemaakt. idd geen netwerk functie :|
kzal morgen we 1.1 halen ofzo. |
Citaat:
|
whow vet, ik ga het gelijk ook ff installeren :)
|
wie wil er met mij opencanvassen?
|
Ik ben het nu aan het downloaden, dus, McMotion, ik wil best met jou OpenCanvassen. en ja, ik kan tekenen, dus dat je niet denkt dat je een aanbod tot OpenCanvassen van een of andere spastische idioot krijgt, ofzoiets :)
|
nou ik kan niet goed tekenen dus.. tja ehh.... we zien wel :)
|
als je klaar bent met downloaden:
IP: 137.224.228.81 |
Nou niet, maar ooit wel :D
|
huh wat gebeurde er?
|
koel... hoeveel tegelijk kan je?
anders houden we even een online art meeting :> |
Ik heb dat programma'tje nu ook, ik ben geen teken talent maar waar beginnen jullie nou mee bij het tekenen van een figuurtje en waar moet je op letten? een paar tips zijn welkom..
|
Tips:
Begin met het tekenen van lijnen in het zwart. Gebruik daarna een nieuwe layer en kleur met behulp van de waterbrush de vlakken in met verschillende kleuren. There you go, have fun :) |
ik ben denk ik de hele avond bezig :)
kijk maar es op : 80.56.165.116 |
|
ik heb het ook gedowned.. vond het wel wat hebben.. maar nu ff paar vragen..
hoe maak je die potloodstrepen zo schetserig?? en.. ik krijg het tekeningetje niet ingekleurd.. hoe moet dat???? en uhh.. Morgan.. zou graag willen weten hoeveel een tekentablet ongeveer kost en of het fijn werkt want dan haal ik dr binnekort ook 1.. :D |
Citaat:
Je kan voor het inkleuren de waterbrush gebruiken (tweede icoon, onder de pencil). Kies een kleur en brushgrootte en ga dan kleuren in een nieuwe layer zodat de zwarte lijnen niet overgekleurd worden. Citaat:
Het is nog mooi geworden, zie ik :) |
Citaat:
|
ik snapte al nooit dat mensen met hun muis altijd mooie tekeningen konden maken :o
haha :D |
Citaat:
zoveel centjes heb ik nie :p maarjah.. leuk cadeau voor me verjaardag.. in juni pas :( |
Best leuk progje =)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51. |