Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Makkelijk optredens regelen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=391294)

Pebbles 27-02-2003 11:08

Makkelijk optredens regelen

Ik ben op zoek naar plaatsen in Nederland en België waar punkrock bandjes snel en makkelijk een optreden kunnen regelen, dus zonder al te veel gezeur enzo :)

Krummeltje 27-02-2003 11:10

Sorry, ik heb niet echt een antwoord, maar een 'additional' vraagje: hoe kom je überhaupt aan optredens? Hoeveel nummers moet je kunnen spelen? Hoeveel nummers gaan er in een avondje? Wat voor muziekstijl moet je kunnen spelen? Kom je er ook als je alleen maar eigen nummers speelt? Enzovoorts... Mensen die ervaring hiermee hebben: reactie!

(en snel.)

:D

Pebbles 27-02-2003 11:16

Oke... hoe kom je aan optredens?
Meestal begint het altijd wel een beetje 'via-via'...
of je speelt op een feest van vrienden ofzo om mee te beginnen.
je moet gewoon zorgen dat je een beetje bekendheid krijgt, en dat mensen je band leuk vinden en dan wordt je wel vaker gevraagd... en dan begint het :D

en wat voor muziekstijl je moet spelen?
dat maakt toch niets uit? Ik neem aan dat je speelt wat je leuk vindt?

en als je als beginnende band een paar covers speelt is altijd wel leuk, leer je ook op mekaar inspelen...

Krummeltje 27-02-2003 11:19

Citaat:

Pebbles schreef:
en als je als beginnende band een paar covers speelt is altijd wel leuk, leer je ook op mekaar inspelen...
*knikt*
We zijn dus begonnen met covers, hebben nu een stuk of zes eigen nummers, maar als we willen optreden, moeten we waarschijnlijk wel wat covers erbij doen. Nouja.
Gisteren was ons laatste optreden, nu zijn ze op :(
En nou moeten we dus op zoek naar nieuwe... en dat is niet zo makkelijk of course.

PieterB 27-02-2003 11:28

als je optredens wilt krijgen moet je:

1. in het begin aan mensen vragen of je mag spelen (vooral als je geen demo hebt)

2. zo snel mogelijk eigen nummers hebben die enigsinds goed klinken.

3. Als je er klaar voor bent meteen een demo opnemen, die je een paar tactische mensen met connecties moet geven (En bijvoorbeeld moet opsturen naar de aardschok enzo, daar behandelen ze dingen ook en een paar grote (nederlandse) zines op het internet)

niet dat ik er veel ervaring mee heb, maar dit lijkt me allemaal wel te helpen..

PieterB 27-02-2003 11:42

en het gaat nooit "makkelijk"
als je als band optredens naamsbekendheid en een hoop fans wil, zal je hard moeten werken volgens mij (?)

cut_off 27-02-2003 11:45

www.fenix.nl <- programmeren je vrij snel, zijn vrij vaak amateuravondjes. 90% kans op programmering.

www.oefenbunker.com <- 100% kans op programmering

maar die zullen Go Ape! vast al kennen :p

Krummeltje 27-02-2003 12:05

Citaat:

a new nose schreef:
www.fenix.nl <- programmeren je vrij snel, zijn vrij vaak amateuravondjes. 90% kans op programmering.

Weet je hoever sittard en landgraaf hier vandaan zijn???

PieterB 27-02-2003 12:16

woehoe, hij probeert volgens mij alleen maar te helpen hoor..

dr martens 27-02-2003 12:25

Citaat:

Krummeltje schreef:
Als je dan ook ff zegt waar the fuck je vandaan komt is het misschien wat makkelijker voor de mensen die je willen HELPEN

Rieno 27-02-2003 12:40

Hehe, wij krijgen optredens aangeboden...nix voor gedaan en 7 maart ons eerste optreden :p

cut_off 27-02-2003 12:42

Citaat:

Krummeltje schreef:
dus!?!?! ik zou graag overal spelen.

cut_off 27-02-2003 12:43

Citaat:

dr martens schreef:
Als je dan ook ff zegt waar the fuck je vandaan komt is het misschien wat makkelijker voor de mensen die je willen HELPEN

Pharmacon 27-02-2003 13:08

Citaat:

Krummeltje schreef:
wil je spelen of niet? sjiez...

als je wil spelen moet je er wat voor over hebben..

en sittard en landgraaf zijn best te doen :)

dr martens 27-02-2003 17:25

Citaat:

a new nose schreef:
Jah damn als je optredens daar KAN regelen dan moet je het doen

Pharmacon 27-02-2003 17:28

Citaat:

dr martens schreef:
Jah damn als je optredens daar KAN regelen dan moet je het doen
inderdaad, dat lamme gezeik van: het is te ver...

wij rijden ook vanuit apeldoorn overal naar toe...

(al is met dichte mist terugrijden vanuit de kop van N-holland nie echt tof :p)

Memnoch 27-02-2003 17:28

Citaat:

a new nose schreef:
Dan ben je hierbij geboekt, je vind het niet erg dat het optreden 30 meter van de noordpool verwijderd is?

dr martens 27-02-2003 17:39

Citaat:

Memnoch schreef:
Dan ben je hierbij geboekt, je vind het niet erg dat het optreden 30 meter van de noordpool verwijderd is?
Jah jah je bent al bijna grappig

paco de taco 27-02-2003 17:42

Citaat:

Memnoch schreef:
hihi

Pharmacon 27-02-2003 18:07

Citaat:

birthmark schreef:
als je van leeuwarden naar wijchen kom ben je pas true!
en vanuit apeldoorn dan? :(

Escapism 27-02-2003 19:09

no such thing as easy gigs :D

persoonlijk contact is iig wel een goede, en verder lekker veel bellen enzow, en evrvolgens ziek worden van alle demo's die je de deur uit moet doen :D no one said it was easy :p

Pharmacon 27-02-2003 21:26

Citaat:

birthmark schreef:
dan ben je een band die vanuit apeldoorn naar wijchen komt :p
tsssssssss....

:p ;) :D

Krummeltje 28-02-2003 11:27

Citaat:

dr martens schreef:
Sorry, ik wist niet dat je boos werd.

Ik verwacht alleen niet dat men hier het gehucht Coevorden kent. Ligt in Drenthe, bij Emmen in de buurt.

Ce-El-Wan 28-02-2003 11:28

doe zo als ons: wordt gemaild door iemand van Dimension Seven die zegt; eej wij willen in Hengelo spelen komen jullie in ons voorprogramma? :D :p

Krummeltje 28-02-2003 11:29

Citaat:

PHaRMaCoN schreef:
wij rijden ook vanuit apeldoorn overal naar toe...

Probleem is dat wij nogal afhankelijk zijn van mijn ouders en de andere ouders van de bandleden. Ik ben de enige onder de 18, maar onze 20-jarige bassist heeft net zn brommercertificaat gehaald en onze gitarist heeft weinig zin om zn rijbewijs te halen. En dan is Sittard niet echt te doen.

Pebbles 28-02-2003 11:58

Citaat:

a new nose schreef:

maar die zullen Go Ape! vast al kennen :p

Namens Cedric :)
hey rutger!! :D
ja, daar kennen ze ons wel ja, hoewel we in de fenix nog nooit gespeeld hebben, mail me anders eens daarover op g0ape@hotmail.com (met een 'nul' ipv een 'o')
Groeten!
-Cedric

Pebbles 28-02-2003 11:58

Nog meer mensjes die zulke plaatsen kennen?
Want nu gaat het hele topic over hoe je optredens moet regelen, en dat was de vraag niet :p

dr martens 28-02-2003 12:34

In Zaanstad ook goed of is dat te ver?

cut_off 28-02-2003 12:57

Citaat:

Pebbles schreef:
Namens Cedric :)
hey rutger!! :D
ja, daar kennen ze ons wel ja, hoewel we in de fenix nog nooit gespeeld hebben, mail me anders eens daarover op g0ape@hotmail.com (met een 'nul' ipv een 'o')
Groeten!
-Cedric

eej cedric :D

is goed je hoort wel wat. zal wel wat regelen met jozef (programmeert het meeste punk/hardcore gerelateerde) van de fenix.

Pharmacon 28-02-2003 14:21

Citaat:

dr martens schreef:
doe mij es een zaanstad ;)

is qua ver-heid wel te doen volgens mij :)

Pebbles 28-02-2003 15:09

Citaat:

dr martens schreef:
Neej, mag ook!

Pebbles 03-03-2003 13:29

niemand meer?

FaceTheTruth 04-03-2003 15:01

www.google.com jongerencentra e.d. zoeken, blijven mailen en bellen, veel demo's rond sturen, (anders snel een demo maken) op veel boards je band promoten. jezelf naamsbekendheid geven.

probeer vooral kleine zalen/jongerencentra's/cafe's grote zalen zoals de melkweg doen toch niet aan kleine beginnende bandjes. en vraag niet teveel geld! kom gewoon voor drinken en eventuele onkosten opdraven en gewoon alles aanemen wat je kan krijgen ook al liggen de andere bands niet in jullie straatje enzo...

Roelade 04-03-2003 15:42

Citaat:

PHaRMaCoN schreef:

he hebben jullie een site?

McMotion 04-03-2003 15:55

Citaat:

FaceTheTruth schreef:
probeer vooral kleine zalen/jongerencentra's/cafe's grote zalen zoals de melkweg doen toch niet aan kleine beginnende bandjes.
ow jawel hoor... je moet het gewoon net treffen als ze een keer een voorprogramma zoeken van jouw stijl... en het moet natuurlijk niet te beroerd klinken maar dat lijkt me logisch....

Upior 04-03-2003 16:58

Citaat:

birthmark schreef:
als je van leeuwarden naar wijchen kom ben je pas true!
zo is dat :D (y) (trouwens, zou je mij/infaustus even kunnen mailen over hoelaat het begint/entree? ivm informatie op onze site enzo..)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.