![]() |
Makkelijk optredens regelen
Ik ben op zoek naar plaatsen in Nederland en België waar punkrock bandjes snel en makkelijk een optreden kunnen regelen, dus zonder al te veel gezeur enzo :)
|
Sorry, ik heb niet echt een antwoord, maar een 'additional' vraagje: hoe kom je überhaupt aan optredens? Hoeveel nummers moet je kunnen spelen? Hoeveel nummers gaan er in een avondje? Wat voor muziekstijl moet je kunnen spelen? Kom je er ook als je alleen maar eigen nummers speelt? Enzovoorts... Mensen die ervaring hiermee hebben: reactie!
(en snel.) :D |
Oke... hoe kom je aan optredens?
Meestal begint het altijd wel een beetje 'via-via'... of je speelt op een feest van vrienden ofzo om mee te beginnen. je moet gewoon zorgen dat je een beetje bekendheid krijgt, en dat mensen je band leuk vinden en dan wordt je wel vaker gevraagd... en dan begint het :D en wat voor muziekstijl je moet spelen? dat maakt toch niets uit? Ik neem aan dat je speelt wat je leuk vindt? en als je als beginnende band een paar covers speelt is altijd wel leuk, leer je ook op mekaar inspelen... |
Citaat:
We zijn dus begonnen met covers, hebben nu een stuk of zes eigen nummers, maar als we willen optreden, moeten we waarschijnlijk wel wat covers erbij doen. Nouja. Gisteren was ons laatste optreden, nu zijn ze op :( En nou moeten we dus op zoek naar nieuwe... en dat is niet zo makkelijk of course. |
als je optredens wilt krijgen moet je:
1. in het begin aan mensen vragen of je mag spelen (vooral als je geen demo hebt) 2. zo snel mogelijk eigen nummers hebben die enigsinds goed klinken. 3. Als je er klaar voor bent meteen een demo opnemen, die je een paar tactische mensen met connecties moet geven (En bijvoorbeeld moet opsturen naar de aardschok enzo, daar behandelen ze dingen ook en een paar grote (nederlandse) zines op het internet) niet dat ik er veel ervaring mee heb, maar dit lijkt me allemaal wel te helpen.. |
en het gaat nooit "makkelijk"
als je als band optredens naamsbekendheid en een hoop fans wil, zal je hard moeten werken volgens mij (?) |
www.fenix.nl <- programmeren je vrij snel, zijn vrij vaak amateuravondjes. 90% kans op programmering.
www.oefenbunker.com <- 100% kans op programmering maar die zullen Go Ape! vast al kennen :p |
Citaat:
|
woehoe, hij probeert volgens mij alleen maar te helpen hoor..
|
Citaat:
|
Hehe, wij krijgen optredens aangeboden...nix voor gedaan en 7 maart ons eerste optreden :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
als je wil spelen moet je er wat voor over hebben.. en sittard en landgraaf zijn best te doen :) |
Citaat:
|
Citaat:
wij rijden ook vanuit apeldoorn overal naar toe... (al is met dichte mist terugrijden vanuit de kop van N-holland nie echt tof :p) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:D |
no such thing as easy gigs :D
persoonlijk contact is iig wel een goede, en verder lekker veel bellen enzow, en evrvolgens ziek worden van alle demo's die je de deur uit moet doen :D no one said it was easy :p |
Citaat:
:p ;) :D |
Citaat:
Ik verwacht alleen niet dat men hier het gehucht Coevorden kent. Ligt in Drenthe, bij Emmen in de buurt. |
doe zo als ons: wordt gemaild door iemand van Dimension Seven die zegt; eej wij willen in Hengelo spelen komen jullie in ons voorprogramma? :D :p
|
Citaat:
|
Citaat:
Namens Cedric :) hey rutger!! :D ja, daar kennen ze ons wel ja, hoewel we in de fenix nog nooit gespeeld hebben, mail me anders eens daarover op g0ape@hotmail.com (met een 'nul' ipv een 'o') Groeten! -Cedric |
Nog meer mensjes die zulke plaatsen kennen?
Want nu gaat het hele topic over hoe je optredens moet regelen, en dat was de vraag niet :p |
In Zaanstad ook goed of is dat te ver?
|
Citaat:
is goed je hoort wel wat. zal wel wat regelen met jozef (programmeert het meeste punk/hardcore gerelateerde) van de fenix. |
Citaat:
is qua ver-heid wel te doen volgens mij :) |
Citaat:
|
niemand meer?
|
www.google.com jongerencentra e.d. zoeken, blijven mailen en bellen, veel demo's rond sturen, (anders snel een demo maken) op veel boards je band promoten. jezelf naamsbekendheid geven.
probeer vooral kleine zalen/jongerencentra's/cafe's grote zalen zoals de melkweg doen toch niet aan kleine beginnende bandjes. en vraag niet teveel geld! kom gewoon voor drinken en eventuele onkosten opdraven en gewoon alles aanemen wat je kan krijgen ook al liggen de andere bands niet in jullie straatje enzo... |
Citaat:
he hebben jullie een site? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51. |