![]() |
De mooiste, makkelijkste gitaarliedjes?!
Hey peeps,
Ik zoek nummers die mooi en makkelijk zijn om met de gitaar te begeleiden! En met makkelijk bedoel ik: het liefst gewoon de standaard accoordjes, zonder al te ingewikkelde solo's... zo goed ben ik niet :) Ik hoop dat jullie wat weten, want ik probeer mn repetoire wat uit te breiden (y) xxx Kronkel |
het is een nacht:D van guus meeuwers :p maar die is nie mooi maar wel makkelijk :)
|
Knockin' on Heaven's Door is te versimpelen naar 3 accoorden:
------------ ------------ -----7--5--5 -5--7--5--5 -5--5--3--3 -3---------- gewoon kwarten...[denk ik]....en het is een mooi nummer |
het kleine cafe aan de haven: G D C G D G
|
hole - doll parts
|
ongeveer alles van de ramones
|
altijd is kortjakje ziek , midden in de week maar zondag niet.
zondag gaat hij naar de kerk,met zijn zak vol zilverwerk. |
Downfall COB
|
probeer Hate eternal of Cryptopsy eens. Myrkskog is over het algemeen ook goed te doen.
|
Citaat:
|
staind-outside
ongeveer alles van blink opeth-forest of october |
Citaat:
Of... oh, je bedoelt niet het Bob Dylan - origineel? :) Er staat trouwens een aantal simpele, bekende liedjes met akkoorden op deze pagina. Inclusief Knocking on Heaven's door. |
Citaat:
Ik vind persoonlijk de GnR versie beter dan het orgineel :o |
Citaat:
|
louie louie
Code:
------------ |
Citaat:
|
Citaat:
Wonderwall is ook niet heel moeilijk, maar wel veel werk om het nu op te schrijven... www.mxtabs.net |
Citaat:
|
Citaat:
En zo komen we tot de onwijs absurde conclusie dat er in de geschiedenis van de rock(and roll)muziek gewoon in twee verschillende drie-akkoordenliedjes precies hetzelfde akkoordenschema werd gebruikt! Plagiaat, dames en heren! Nee, Wild Thing is een leuk liedje om te spelen, ook met open akkoorden als je dat makkelijker vindt. Ik weet er nog één: the Passenger van Iggy Pop... als je een beetje gevoel voor ritme hebt moet dat denk ik wel lukken en de akkoorden zijn simpel (of je moet moeite hebben met de F?) |
trouwens...
http://members.lycos.nl/ufke/gitoar.jpg hoe spreek je al die tussennoten uit? ik weet dat F#Gb een Fis is... |
Citaat:
De meest voorkomende: C# Cis D# Dis F# Fis G# Gis Eb Es Bb Bes Officieel mogen mollen en kruizen niet door elkaar worden gebruikt, daarom bestaat er zowel F# als Gb terwijl ze op dezelfde toon slaan. In de praktijk worden in de gitaarwereld A#, Db, Gb en Ab niet zoveel gebruikt. |
Always look on the bright side of life :D :
G - Em - C - D En verder zijn er wel tientallen nummers op te noemen die bestaan uit : Em - C - G - D Sauron |
Citaat:
|
Mhhh mischien heb je er nix aan hor maar
Anouk- Michel Twarres - Wer bis'to? en god hoe heettie nou?? Nothing Else Matters van Metellica Hier zul je wel nie veel aan hebben maar ik heb ze geleerd van mn vriend en hij heeft ze weer van iemand anders geleerd duzz ik vind ze niet moeilijk laat ik t zo zeggen.... Naja alleen t begin ken ik maar goed.... :( |
Citaat:
of D,Bm,G,A of A,F#m,D,E of F,Dm,Bb,C of .... allemaal hetzelfde :) Honderden! Nee, duizenden! |
Hej goeie tips dank je!!
Als anderen ook nog tips willen heb ik zelf ook nog een: Sade - By your side (niet erg bekend, download hem maar ff!!) Je speelt hem heel simpel: C, Am, F, G en refrein: C Am Dm G Is echt een mooi liedje, ook om te zingen!! |
Citaat:
|
Muse - Unintended en The Beatles
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
jaaaaaa!!!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Well then, he is just S to the T to the U to the P to the I to the D then
|
I am so smart, I am so smart, S-M-R-T, I am so smart
|
fucking nirvana 'come as you are'
en 'radiohead - street spirit' zijn niet al te moeilijk |
Anders zeg ff het hele punk-rock genre. Daar is het meeste wel cool van, en verschrikkelijk makkelijk om te spelen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
life is for living - coldplay (C-Am-G-F-Dm-C)
round here - counting crows (C-D-Em-G) slaap zacht elisabeth/goodnight elisabeth - acda en de munnik/counting crows (A-E-G-D) zoiets. |
Citaat:
Silverchair-Suicidal dream Nirvana-Smells like teen spirit Nirvana-Lithium (nog meer nummers van Nirvana die alleen powerchordjes bevatten, In his hands, Polly, In bloom, Territorial pissings, etc.) Radiohead-street spirit vind ik trouwens ook best lastig, aangezien je in een behoorlijk tempo moet tokkelen... |
Citaat:
Nirvana - Polly Pink Floyd - Is There Anybody Out There? The Animals - House Of The Rising Sun Jimi Hendrix - Hey Joe (versimpelde versie) Bob Dylan - Mr. Tambourine Man Bob Dylan - Hurricane The Beatles - Blackbird ...zo, en nu niet meer boos worden. |
Bon Jovi - Dry County is prachtig, makkelijke akkoorden, en tijdens de solo's kan je gewoon ff niet spelen en lekker luisteren ;-)
|
Metallica - Nothing else Matters!!
lijkt heel moeilijk maar t valt reuze mee, je moet alleen dat fingerpicking f doorhebben |
ghehe bijna alle popmuziek is makkelijk op gitaar :P
maar nog ff wat tips dan: Anouk: michel, sacrifice, don't, it's so hard Ilse DeLange: when we don't talk, Flying solo Radio: When she goes nana Extreme: more than words Acda &deMunnik: Vondelpark vannacht, het regent zonnestralen Ik denk dat als je een liedje hoort, je gewoon ff op internet moet zoeken naar de akkoorden (bijv op www.guitarboard.com of op google) en dan kijken of het een beetje te doen is voor je...ik had vroeger toen ik alleen pop kon spelen, zelden dat ik het niet kon spelen. Suc6! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17. |