Citaat:
[GEEN_HELD] schreef:
er moeten toch wel mensen zijn die ongeveer hetzelfde zijn als mij.... En stel ik kom die persoon tegen zou ik het dan goed met hem kunnen vinden? En als ik da niet kan, hou ik dan niet van mezelf? Of was hij dan niet hetzelfde als mij?
|
Aan de ene kant lijkt het me verschrikkelijk saai om iemand te ontmoeten die precies hetzelfde is als jezelf, maar aan de andere kant is het wel weer interessant om de dingen in die ander te vinden die je nog niet bij jezelf gevonden hebt. Want mensen zijn nu eenmaal tegenstrijdige wezens, met tegenstrijdige gedachtes en gevoelens. En we weten eigenlijk helemaal niet eens wie we zelf precies zijn, laat staan wie een ander is. En zeg nou zelf, jij hebt vast toch ook momenten dat je het even niet goed kunt vinden met jezelf en momenten dat je het juist wel goed kunt vinden met jezelf?...doei..pw...fil...
Citaat:
[Gandalf] schreef:
Je kunt dan waarschijnlijk niet met hem op schieten omdat het algemeen bekend is dat dezelfde karakters botsen!!( op lange duur )
|
huh? Algemeen bekend nog wel? Volgens mij is het juist omgedraaid. Op korte termijn trekken tegenpolen elkaar aan, maar op lange termijn ga je je juist ergeren aan de dingen die je in eerste instantie nu juist zo mooi aan die persoon vond! Want het kost bijzonder veel energie om constant dingen te verdragen die de ander wel leuk vindt, en jij juist niet!
Dus op lange termijn lijkt het me beter passen wanneer je iemand hebt die veel op jezelf lijkt. Dat scheelt irritaties.
Suggestie -> Zoek geluk in jezelf, niet in anderen.
Doei! fil
|