![]() |
The day of the tentacle!
ey kben weer van plan dat oude spel te spelen, maari k kan em nergens vinden. En ik heb hem wel gehad maar hijs een btje erg kwijt....dus als iemand een site weet waar je het kan downloaden, please ff zeggen!
|
www.dosgames.nl
www.gamebird.dk www.the-underdogs.org Probeer deze eens, daar kijk ik altijd als ik een oud spel zoek. |
Er zijn inderdaag genoeg van deze sites te vinden waar je DOTT kan dowloaden.
Ik heb dat enkele weken ook gedaan, alleen, ik heb wel een probleem met het geluid. Alleen tijdens de cut-scenes heb ik geluid, maar dan hoor ik alleen nog de effecten (zoals voetstappen) en de stemmen, verder hoor ik niks. Buiten de cut-scenes hoor ik helemaal niks; geen stemmen, geen effecten, geen muziek. :/ Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb al een 2e versie gedownload, maar dat hielp niet, ook WinAmp op de achtergrond helpt niet. Tips? |
geweldig spel, een week geleden had ik 'm weer gespeeld
alleen deden de stemmen het niet dus ik ga even naar dat progje zoeken |
heej half ontopic: ik heb zelf een keer in QB4.5 een DotT-clone gemaakt, maar dan een stuk minder goed. ;) Hij heet "Day of the PIdiot" en je moet proberen om ontvoerde wiskundeleraren te bevrijden zodat pi-day (dat elk jaar op 14 maart wordt gevierd) gewoon door kan gaan. :)
http://www.math.leidenuniv.nl/~jruiter Johan |
cool (y)
er bestaat ook AGS: www.adventuregamestudio.co.uk daar kun je vrij gemakkelijk adventure games mee maken |
Citaat:
|
K speelde het vroeger altijd totdat ik me niet meer kon herinneren hoe ik aan het verlengsnoer kwam. Sindsdien nooit meer gespeeld.
|
Het spel kan je gewoon kopen inclusief andere games in een set op de online store van LucasArts. Dat is inclusief geluid. Mocht hety niet zo zijn met geluid kan je Quick And Easy downloaden. Kijk op de Fate of Atlantis sectie op www.theindyexperience.com voor meer informatie :).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb de cd-rom, maar ik krijg ook geen geluid bij XP :S
|
Misschien moet er maar gewoon een onderdeel in de FAQ worden opgenomen hierover, want blijkbaar lopen heel veel mensen er tegenaan. Dus nog maar 'ns een keer:
er zit geen DOS(-geluid) support in Windows XP. Er is wel een DOS-box, maar dat is geen echte DOS-emulatie zoals in Win95 en 98. Als je dus oude spellen zoals bv. Day of the Tentacle wilt spelen, dan zul je een programma moeten installeren wat de zooi emuleert, zoals het hierboven genoemde VDMSound. |
Niet van DOTT, dat is van Sam n Max!
|
Citaat:
|
Citaat:
Werkt die 'VDMSound' daarbij ook, of moet je weer iets anders hebben? |
dat VDM sound is alleen voor NT gebaseerde systemen, maar er zijn zat dos Emus voor Me
|
Wisten jullie al dat Full Throttle II kwam???
|
ja
|
Citaat:
|
Ouwe koeien niet omhoog schoppen, aub.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22. |