Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   oren schoonmaken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=392184)

Mortischa 27-02-2003 22:36

oren schoonmaken

T valt me zo vaak op dat zo weinig mensen hun oren schoonmaken, maar het is echt ZOO ranzig als iemand zn hoofd draait en ze zit in een put vol met gele drap te kijken...
Tip: MENSEN MAAK JE OREN SCHOON!!

...hier volgt de vraag :o
Maak jij je oren wel een schoon?

Zoja, hoe vaak en hoe? :)

Zo nee, koop wat wattestaafjes...

ForestSpirit 27-02-2003 22:40

Ja ik maak mijn oren schoon........................

Danique 27-02-2003 23:45

Ja doe ik wel. Weet niet hoe vaak.
Ik vind het maar een irritant werkje, maar het is idd gewoon nodig.
Toch schijnt het erg slecht te zijn om met zo'n wattenstaafje in je oren te porren maar daar weet ik verder ook niks vanaf. Kzou ook zo geen andere manier weten om het dan schoon te maken.

gladde aal 27-02-2003 23:51

nee nooit :P

maar ze zijn niet vies ofzo

Hatake Kakashi 28-02-2003 01:09

om de dag ofzow maak ik ze schoon ^^"

Mortischa 28-02-2003 03:44

Citaat:

Danique schreef:
Toch schijnt het erg slecht te zijn om met zo'n wattenstaafje in je oren te porren maar daar weet ik verder ook niks vanaf. Kzou ook zo geen andere manier weten om het dan schoon te maken.

idd, mn pa heeft ook ooit zo'n aziatisch oorlepeltje gekocht, echt mini mini pollepeltje werkt wel goed, en dat doet me moeder dus eens inde zoveel tijd en ik onde dag wel met wattestaafjes

notbonefish 28-02-2003 03:46

ik doe het heel soms. ik vind die wattenstaafjes best wel pijnlijk, eigenlijk :(

Kinshi 28-02-2003 08:27

Ik doe dat eigenlijk nooit bewust heb ik het idee :D. In het zwembad als je daar uit komt om het water eruit te halen. Tja dan wel...

Balance 28-02-2003 10:54

doe dat behoorlijk vaak, kdenk zo'n 4 keer per week.

Disasterpiece 28-02-2003 11:02

Citaat:

jah dat heb ik ook eens gehoord, dat dat nie goed is

@Moon 28-02-2003 11:06

Citaat:

Mortischa schreef:
idd, mn pa heeft ook ooit zo'n aziatisch oorlepeltje gekocht, echt mini mini pollepeltje werkt wel goed, en dat doet me moeder dus eens inde zoveel tijd en ik onde dag wel met wattestaafjes
(y) daar hebben wij een paar van. Werkt echt heel goed.

cheela 28-02-2003 11:09

met een wattenstaafje je oren schoonmaken is inderdaad slecht voor je oren want op die manier druk je het achterste smeer alleen maar verder het oor in, al moet ik zeggen dat ik het wel doe met een wattenstaafje schoonmaken want ik ben het met Mortischa eens dat het er niet lekker uitziet voor anderen!

MegaManX 28-02-2003 11:12

Citaat:

Mortischa schreef:
T valt me zo vaak op dat zo weinig mensen hun oren schoonmaken, maar het is echt ZOO ranzig als iemand zn hoofd draait en ze zit in een put vol met gele drap te kijken...
Tip: MENSEN MAAK JE OREN SCHOON!!

...hier volgt de vraag :o
Maak jij je oren wel een schoon?

Zoja, hoe vaak en hoe? :)

Zo nee, koop wat wattestaafjes...

onder de douche met douchekop erop en dan je vingers gebruiken..wattenstaafjes gebruik ik nie..die dingen hoor je eigenlijk zo te gebruiken dat je niet te diep gaat..dat heb ik wel wat vaker per ongeluk gedaan zodat ik verstopte oren kreeg dus alleen douche dus nu en t helpt prima en vingers zijn nie schadelijk...*zei dokter toen ik laatst mn oren had uit laten spuiten*

Balance 28-02-2003 12:56

Citaat:

Disasterpiece schreef:
jah dat heb ik ook eens gehoord, dat dat nie goed is
't is volgens mij alleen slecht als je te ver gaat met die stokjes. Alleen het oorsmeer d'r uit halen is niet slecht.

de ijsprinses 28-02-2003 13:19

Citaat:

linda85 schreef:
't is volgens mij alleen slecht als je te ver gaat met die stokjes. Alleen het oorsmeer d'r uit halen is niet slecht.
ja maar als je je oren vaak schoonmaakt krijg je alleen maar meer oorsmeer.

ik maak ze schoon onder de douche, met water, en soms met wattenstaafje

Big Brother 28-02-2003 13:24

ik ken die lui ook, waar je dan naar zon oranje grot zit te kijken :(
ikzelf maak ze 1 keer in de 2 dagen schoon, eerst onder d douche natmaken enzo en dan daarna met zon wattenstaafje porren

Guybrush 28-02-2003 15:56

Elke dag met wattestaafje. Gewoon omdat ik het superirritant vind als er water in m'n oren zit, dan maak ik het even droog met een wattestaafje.
En ik ga er niet zo heel diep in hoor, maar wel diep genoeg zodat er niet van die ranzige prut in je oren te zien is.

Qimm 28-02-2003 17:25

Het is helemaal niet goed om je oren vaak schoon te maken met wattenstokjes (ik doe het wel hoor :P voelt anders zo vies) Maar je kan je gehoorgang wat beschadigen en als je het te vaak doet en er helemaal geen smeer meer in je oor sit dan kan je trommelvlies uitdrogen. Dis als je het doet doe het met mate!

Dashja 28-02-2003 17:43

Zo'n 2 keer per week

Juist als je elke dag je oren schoon gaat maken dan gaan de
kliertjes in je oren meer smeer aanmaken, omdat ze het 'vochtig'
willen houden. Dus, vaak schoonmaken daar krijg je veel van die
'gele drap' ;)
Dus mensen; juist niet te vaak schoonmaken!

Black Rainbow 28-02-2003 19:03

bijna elke dag, meestal na het douchen, dan is het zo lekker zacht :D

Breg 28-02-2003 19:09

ik maak ze niet supervaak schoon 1x in de 1-2 weken, maar ik vind het juist altijd best lekker om met wattenstaafjes in mn oren te porren (niet te ver zodat ik niks beschadig natuurlijk...). Volgens mij ben ik echt de enige persoon ter wereld die dat een lekker gevoel in zn oren vind :confused:

Gwenniej 28-02-2003 19:14

Citaat:

Breg schreef:
ik maak ze niet supervaak schoon 1x in de 1-2 weken, maar ik vind het juist altijd best lekker om met wattenstaafjes in mn oren te porren (niet te ver zodat ik niks beschadig natuurlijk...). Volgens mij ben ik echt de enige persoon ter wereld die dat een lekker gevoel in zn oren vind :confused:
k ben er verslaafd aan :o
like ik doe het elke dag :D
anders irriteerd het me :D

bugge 28-02-2003 19:32

joah, 1 keer per maand ofzo, lekker poeren met een staafje :P

Quiana 28-02-2003 20:06

Met een wattenstaafje, om de paar dagen..
(paar = 4/5)

ButterflyBee 28-02-2003 21:35

jap, ik maak mn oren elke dag schoon, eerst onder de douche en daarna als ik mn gezicht reinig...

r3nske 28-02-2003 21:41

Ik maak ze ook iedere dag ff schoon, gewoon met een wattenstaafje... Snel en fris!

Ellesje 28-02-2003 21:49

een of twee keer in de week met 'n wattenstaafje.. meestal omdat er water in m'n oren zit en ik dat irritant vind :)
Maar ik heb d'r een beetje een trauma van; vroeger was ik met zo'n wattenstaafje in m'n oor aan 't porren en duwde m'n broer tegen m'n hand (met wattenstaafje) aan... Auw :(

Olafant 28-02-2003 23:54

Altijd als ik onder de douche sta laat ik er wat water in lopen en dat "duw" ik er dan een beetje in, beetje soppen. (door op dat stukje oor voor je ooringang te duwen, uhuh).

Ik kauw eigenlijk ook de hele tijd (kauwgum), daardoor raakt ook het oorsmeer in je gehoorgang los.
Echt hoor, soms vallen er gewoon hele plakken uit je oor :D

Wattenstaven zijn toch slecht, want ze duwen alleen het oorsmeer aan, waardoor het vaster komt te zitten, ipv het eruit te halen. (?)

Ellesje 01-03-2003 00:01

Citaat:

lafjuh schreef:
Altijd als ik onder de douche sta laat ik er wat water in lopen en dat "duw" ik er dan een beetje in, beetje soppen. (door op dat stukje oor voor je ooringang te duwen, uhuh).

Ik kauw eigenlijk ook de hele tijd (kauwgum), daardoor raakt ook het oorsmeer in je gehoorgang los.
Echt hoor, soms vallen er gewoon hele plakken uit je oor :D

Wattenstaven zijn toch slecht, want ze duwen alleen het oorsmeer aan, waardoor het vaster komt te zitten, ipv het eruit te halen. (?)

jum jum... :rolleyes:

Embraced Pale Death 05-03-2003 21:39

ik heb wel es periodes dat ik t verslavend vind
als ik langs wattenstaafjes kom, moet ik ze in mn oren stoppen

echt stom...

en tis idd slecht... heb ook geregeld oorontstekingen gehad
maja
verslaafd he...

m@rie 06-03-2003 19:17

Onder de douche en verder laat ik mijn oren ook wel eens uitspuiten bij de dokter

dyfusica 06-03-2003 19:29

Citaat:

Breg schreef:
Volgens mij ben ik echt de enige persoon ter wereld die dat een lekker gevoel in zn oren vind :confused:
nee hoor.. ik vin het ook hoor

ik doe het btw maar 1 keer per week.. omdat te vaak slecht is

the tourist 06-03-2003 19:38

Citaat:

linda85 schreef:
doe dat behoorlijk vaak, kdenk zo'n 4 keer per week.

ii 06-03-2003 21:35

ik doe het elke dag, soms 2 keer per dag, altijd na het douchen... je moet je oren toch ook droog maken? :confused: Als je er niet zo ver ingaat met een wattenstaafje zal het toch niet schadelijk zijn?

ekki 07-03-2003 10:36

ik deed 't altijd met de douche, die heel hard spoot. dat werkte best goed. maar mijn huidige douche spuit niet zo hard, dus nou ben ik gedoemd wattenstaafjes te gebruiken.

ik doe 't trouwens liever met een washandje. je oor een soort van 'vacuüm zuigen', helpt ook wel een beetje.

snoopy 07-03-2003 13:50

ik maak m'n oren altijd schoon. met een wattenstaafje, ja...

Laïs 07-03-2003 13:59

Citaat:

ForestSpirit schreef:
Ja ik maak mijn oren schoon........................
om de dag of zo.

Doopy 07-03-2003 14:12

once a week

Yamyam 07-03-2003 20:50

Citaat:

Breg schreef:
Ik vind t ook geweldig hoor! Je bent zeker niet de enige. Ben dol op oortjes porren.
:D :D :o

yatsie 08-03-2003 02:39

Doe ik zelden met wattenstaafje.
Heb daar nl. niet veel vertrouwen in en heb als kind (nu soms nog) heel erge oorontstekingen gehad. (oorsmeer etterde eruit..)
Met water erin spuiten zou heel pijnlijk zijn, heb gaten in mijn trommelvlies of zoiets, denk dat het daaraan ligt.
Gewoon met mijn vingers af en toe eens, heb daar het meeste vertrouwen in en je kan zeker niet te diep gaan.
Sorry als ik nu als een viespeukje overkom, wi.

WolterB 08-03-2003 12:17

ja ik maak mijn oren schoon.
minimaal 1x per week

Multilot 11-03-2003 13:17

elke dag minstens een keer... Ben eraan verslaafd ofzo... Wor gek als ik het een dag niet doe....

ssjpan 11-03-2003 14:13

Citaat:

Multilot schreef op 11-03-2003 @ 14:17:
elke dag minstens een keer... Ben eraan verslaafd ofzo... Wor gek als ik het een dag niet doe....
Zoiets heb ik ook eigenlijk.
Komt toch nog best vaak voor.

Denise84 12-03-2003 17:53

ja

Lentekriebel 12-03-2003 18:48

elke dag wel een keer. ik vind het ook ontzettend goor als ik dat bij iemand zie, ik kan daar echt neit tegen en krijg echt de neiging om een wattestokje te halen en die persoons oor leeg te halen... *rilt* gatver alleen al als ik er aan denk.
boh, ik ga meteen weer mijn oren poetsen.

~Golvend Badeendje~ 13-03-2003 08:59

Passen jullie wel op met die wattenstaafjes?

Ik ken namelijk iemand die te ver is gegaan met die wattenstaafjes in haar oren en dus een gaatje heeft geprikt in haar trommelvlies!

cut_off 13-03-2003 10:32

ik doe het serieus nooit :confused:

saartjeh 13-03-2003 10:39

Citaat:

Danique schreef op 28-02-2003 @ 00:45:

Ja, als je t te vaak doet ist slecht. Maar af en toe ist wel nodig. Ik doe t denk ik 1x per maand, gokje hoor maar ik heb meestal schone oortjes :D

Ilsje 13-03-2003 11:46

Echt elke dag gaat er een staafje in me oor en der weer uit :)

blackcamel 13-03-2003 11:49

dagelijks

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.