![]() |
waar zoek jij hulp?
ik ben heel erg benieuwd naar wie jullie gaan als jullie het rot hebben???
Tenminste.. kan me voorstellen dat je niet over alles met een vriendin gaat praten.....?? waar ga je dan heen? |
Ligt aan het onderwerp waarmee ik het moeilijk heb. Soms bij vrienden; soms bij familie; soms bij collega's. Maar zo vaak heb ik het gelukkig niet moeilijk
|
Als ik me rot voel over iets, ga ik daarmee meestal naar vrienden. In de hoop dat ze wijze raad voor me hebben of mij uit mijn dipje kunnen trekken.
En als ik me echt compleet kapot voel, trek ik me van alles terug. Dan heb ik even geen zin meer in mensen. Meestal ga ik dan ergens buiten wandelen met de hond en denk over alles na, of zit gewoon thuis op mijn kamer te piekeren. Ik kom er dan meestal zelf weer uit :) |
Komt niet veel voor maar dan zonder ik me liever af, ik alleen met mijn problemen, het gaat toch altijd over dus waarom er mensen mee lastigvallen :)
|
Ik heb dan ook liever even geen mensen om me heen. Ik weet op zo'n moment niet hoe of wat ik moet zeggen, voel me dan dus heel ongemakkelijk. En bv vrienden, die voelen zich net zo ongemakkelijk doordat ze willen helpen, maar bij god niet weten hoe. Nouja en in zo'n ongemakkelijke situatie ga je je ook niet beter voelen, dus ik ben dan liever alleen :)
|
Ik heb een hele goede vriendin, die qua problemen en karakter
heel erg op mij lijkt.. In 1e instantie zonder ik me af & probeer ik alles alleen op te lossen, maar als dat niet lukt of als ik een angstaanval krijg, bel ik haar direct op & zij krijgt me altijd weer rustig. Geldt omgekeerd ook. |
hum als ik echt heel erg in de knoop zit met mezelf, praat ik met niemand... het zijn toch mijn problemen waarom zou ik iemand anders er mee belasten...
maar kleine dingetjes vertel ik wel aan een goede vriendin van me er zijn genoeg mensen die ik kan bellen maar ik doe het niet gooi het er ook weleens eens allemaal uit bij de psycholoog... |
Eigenlijk ga ik de laatste tijd niet echt meer naar iemand als ik me rot voel, ik huil het dr meer in mn eentje uit.. Maar als ik wel naar iemand toe ga, is dat toch mn moeder.
Mn moeder en ik lijken in bepaalde aspecten heel erg op elkaar en zij weet hoe mijn hele leven is gelopen en dergelijke. Ik hoef aan haar niet zoveel meer uit te leggen en ze kent me gewoon heel goed. Ze moet alleen nog ietsjes meer leren dat ik soms gewoon alleen een arm om me heen wil, en geen advies nodig heb :) Mn vader ga ik soms ook heen. Die is ontzettend goed in me lekker tegen hem aan laten kruipen en me even fijn verwennen met iets lekkers te eten en een film op tv ofzo. Hij is zeg maar heel goed in me afleiden en opvrolijken en een beetje met me dollen. Mn ouders zijn dus echt zeker wel mn 'safetynet' en een dikke knuffel van mn 10 jaar oude broertje, of een lief gebaar van hem.. doet ook wonderen :) |
Citaat:
Het zijn dan wel jouw problemen maar daar kan je toch heus wel iemand mee "belasten" als die gezegd heeft dat hij/zij dat niet erg vind? |
Ik ga nu naar een psychologe en een psychiater. Daar kan ik mijn hart uitstorten.
|
praten met vriendinnen.... of bij het GGZ praten.
|
eerst alleen bij vriendinnen en een goede vriend die ik heb leren kennen via Internet...
maar daarna ging ik naar een lerares die ik zeer vertrouw en nu ga ik naar de schoolpsycholoog |
Vroeger bij niemand, daarna bij mn psych,
nu weer bij niemand eigenlijk.. (meer bij een paar forummers eigenlijk.. Prikken sneller door me heen dan mensen irl.. :\) |
ik ga meestal met mn allerbeste vriendin praten.
daar ben ik echt super close meej en ik kan niet zonder dr :) en kan ook super fijn met dr praten :) |
Citaat:
zowieso het zijn allemaal mensen van mijn leeftijd ze horen gewoon een normaal leven kunnen te leiden, zonder zich zorgen te maken of ik morgen nog wel op school zal zijn snap je een beetje wat ik bedoel? andersom weet ik ook zelf ook hoe het is om van een beste vriendin te horen dat ze liever dood is of wat dan ook, het is zo ongeloofelijk zwaar... dat wens ik niemand :( |
Ik ga als ik me rot ofzo voel het liefste naar de paarden toe.Nu ben ik gister weer op mijn manege geweest en die beheerster daar vertel ik niet eens wat er is maar ze ziet het wel en ze zegt als je wil praten kan dat.Maar omdta het echt slecht gaat wil ze me maandag wel even spreken om te kijken dta ik vaste dagen kan krijgen om mijn dagen wta makkelijker te maken.
Verder 3 leraren op school |
Citaat:
Dank je voor je reply. *knuf* |
ik hou het ut liefst voor mezelf. ga mezelf een beetje "vermaken". maar ik ben steeds meer aan het leren om, als ik op de groep ben, naar de groepsleiding te gaan en als ik thuis ben, naar mijn ouders te gaan (maar da vinnik heel moeilijk). verder vertel ik wel es wat aan vrienden of hier op internet.
|
hmzz, is verschillend denk ik.
Over school ga ik vaak naar m'n moeder. maar als ik niet lekker in m'n vel zit dan heb ik niet echt een vast persoon om dat tegen te vertellen. soms durf ik het ook tegen niemand te vertellen, omdat ik me schaam. En eigenlijk heb ik verschillende mensen die af en toe mijn praatpaal zijn :) |
ik zoek nooit hulp...ik probeer het altijd zelf op te lossen.
Alleen het wordt steeds moeilijker. |
als k me kut voel bij mn vriend of beste vriend, maar zelfs hun vertel ik de meest intieme dingen niet. die hou ik liever voor mezelf en (hoe dom t eigenlijk ook is) stop ze gewoon zo lang mogelijk weg
K.G. |
Als ik me rot voel, dan ga ik of met een vriendin praten, of ik hou het gewoon voor mezelf. Dan vlucht ik weg in mezelf(ja vaag) en me afsluiten van anderen..., veel dromen...
|
ik kruip weg in een droomwereld
droomwereld van drugs |
Citaat:
*knuff* terug |
meestal trek ik mij terug maar wat ik ook wel eens doe is dat ik naar een vriendin ga en wat mijn probleem is uitleggen en niet zeggen dat het om mij gaat maar om een andere vriendin. Ik ben niet zo'n prater. stop het liefst alles ook weg ver weg waar ik er niet meer bij kan
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58. |