Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   wat doen jullie met je dode dier? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=392420)

het dappere meisje 28-02-2003 09:49

wat doen jullie met je dode dier?

begraven in de tuin
of de groene bak
of naar de dierenarst (distructiebedrijf)

:confused:

mijn lieve strootje is vanacht heengegaan...

dus nu zoek ik een mooie plaats ..

http://www.angelfire.com/sk2/sannutjuh/strootje.jpg

AlopiA 28-02-2003 09:58

in het begin lieten we onze dieren bij de dierenarts, die ze doorstuurde naar een crematiebedrijf in rotterdam.
De as werd dan uitgestrooid op een veldje.
maar de laatste paar dieren (1 kat, 2 woestijnratten en 2 hamsters) hebben we begraven in de tuin.

persoonlijk vind ik distructie toch redelijk goor! ik vind dat je dan dat dier zo wegdoet, van "je was leuk, maar nu verdwijn je maar lekker in de vissenkom"
nee, niets voor mij.

gecondoleerd met strootje:(
ga je hem in de tuin begraven?

Leonoor 28-02-2003 11:42

Gecondoleerd (stom woord, maar goed).

Ik heb alle vissen tot nog toe begraven in de tuin. Ook onze kat hebben we destijds in de tuin begraven.

AlopiA 28-02-2003 12:26

vissen begraven? :) das luxe voor die beestjes, ik begraaf ze nooit, maar spoel ze altijd door de wc :o
ik bedoel, met hamsters enzo, die begraaf ik, maar vissen, hoppa, door de wc :)
nou kan ik best begrijpen dat je ze begraaft hoor, maar ik heb thuis altijd te horen gekregen, het is maar een vis, en daar wen je dan aan en zeg je het zelf ook :) :o

Souris 28-02-2003 17:42

onze katten zijn nog dichtbij:)
ze liggen in de tuin:)
mja 2 dan en 2 leven der nog maar die komen ook in de tuin te liggen

Leonoor 28-02-2003 19:03

Citaat:

AlopiA schreef:
vissen begraven? :) das luxe voor die beestjes, ik begraaf ze nooit, maar spoel ze altijd door de wc :o
ik bedoel, met hamsters enzo, die begraaf ik, maar vissen, hoppa, door de wc :)
nou kan ik best begrijpen dat je ze begraaft hoor, maar ik heb thuis altijd te horen gekregen, het is maar een vis, en daar wen je dan aan en zeg je het zelf ook :) :o

Dus? Toevallig waren het wel mijn vissen. Van mijn vader moest ik ze ook door de wc spoelen (idd ''t zijn maar vissen' (en nee, daar wen ik niet aan, wil ik niet eens)), ik spoel hem toch ook niet door de wc? D'r zijn wel grapjes over gemaakt ed, naja, so what? 't zijn toch mijn vissen, niet die van hem en ik wou/wil ze begraven, dus dan doe ik dat. Lekker puh. :p (Ik zou het echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen ze door de wc te spoelen...lekker zwemmen in het riool...jach.)

Leonoor 28-02-2003 19:04

Citaat:

crazyellow schreef:

2 leven der nog maar die komen ook in de tuin te liggen

Hopelijk wacht je daar nog wel ff mee tot ze overleden zijn. ;)

murwari 28-02-2003 19:08

Leonoor haar vissen verhaal komt me heel bekend voor. Ik begon een jaartje en half geleden ook met een vis, een geschenk, had ik een tweede vis bijgezet. Een na een stieven ze om een onbepaalde reden, dat greep me wel aan, het zijn immers wezens die sterven.

Iedereen wilde ze ook door de wc spoelen, ik heb ze in een plastic bakje gestopt met watjes drin, en dan een doek rond gevouwen en ook gewoon begraven..

Ik heb ook een parkietje begraven op dezelfde wijze, verder nog geen dieren verloren..

AlopiA 28-02-2003 20:41

Citaat:

Leonoor schreef:
Dus? Toevallig waren het wel mijn vissen. Van mijn vader moest ik ze ook door de wc spoelen (idd ''t zijn maar vissen' (en nee, daar wen ik niet aan, wil ik niet eens)), ik spoel hem toch ook niet door de wc? D'r zijn wel grapjes over gemaakt ed, naja, so what? 't zijn toch mijn vissen, niet die van hem en ik wou/wil ze begraven, dus dan doe ik dat. Lekker puh. :p (Ik zou het echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen ze door de wc te spoelen...lekker zwemmen in het riool...jach.)
ik bedoelde er niks mee :o
ik vind het ook nog wel vies, het idee dat ze door het riool zwemmen enzo, of eigelijk niet echt zwemmen :eek:
en ik heb ook heus nog wel idee-en gehad van waarom zou ik ze niet begraven? maar ik denk ook niet dat mijn ouders het erg leuk zouden gaan vinden als ik al mijn goudvissen ging begraven :)
maar goed, ik bedoelde er niks mee :)

Souris 01-03-2003 07:06

Citaat:

Leonoor schreef:
Hopelijk wacht je daar nog wel ff mee tot ze overleden zijn. ;)
dacht het wel:)

Leonoor 01-03-2003 07:17

Citaat:

AlopiA schreef:
ik bedoelde er niks mee :o
ik vind het ook nog wel vies, het idee dat ze door het riool zwemmen enzo, of eigelijk niet echt zwemmen :eek:
en ik heb ook heus nog wel idee-en gehad van waarom zou ik ze niet begraven? maar ik denk ook niet dat mijn ouders het erg leuk zouden gaan vinden als ik al mijn goudvissen ging begraven :)
maar goed, ik bedoelde er niks mee :)

't was ook niet tegen jou bedoeld...'t idee alleen gewoon word ik al *brr* van. Mijn goudvisjes heb ik gewoon begraven in de aarde (met wat extra water ;)), pech wat m'n ouders er van vonden/vinden. ;) De kat hebben we in zo'n houten wijnkistje gedaan, met een fluwelen lap om hem heen...en op het kistje hadden we allerlei dingen geschreven ed...en er op bloemetjes gelegd en geplant...en op de plek waar hij altijd in het zonnetje lag begraven... *brr* :(

kees17 01-03-2003 12:29

Citaat:

AlopiA schreef:
.
persoonlijk vind ik distructie toch redelijk goor! ik vind dat je dan dat dier zo wegdoet, van "je was leuk, maar nu verdwijn je maar lekker in de vissenkom"
nee, niets voor mij.

Ik heb in de zomervakantie bij een distructiebedrijf gewerkt. De meeste dieren die er komen zijn koeien, varkens, kippen, schapen en ander vee. Soms kwamen er wel eens huisdieren/dieren uit de dierentuin maar niet een soort. De meeste huisdieren gaan volgens mij gewoon onder de grond in de achtertuin(doen we zelfs ook). Boeren zijn verplicht om hun dode vee naar z'n bedrijf te brengen, goede zaak want anders zou het hier een puinhoop worden. De meest diermeel en vetten worden verbrand in electrisietijdcentrales, vanwege bse, maar sommige producten mogen nog in veevoeders.

<(-_-)> 02-03-2003 12:22

ik zou heb in de tuin begraven.

bij mij liggen er ook al 4 ratten in de tuin, en we hadden 2 konijnen die hebben we achter in het bos begraven.

makita 02-03-2003 15:03

vissen in de wc... (raar ja dat iedereen ze wegspoelt maar het zijn idd maar vissen)
parkietje in de vuilniszak ( woon op flatje met geen tuintje dus)
en mijn kat leeft nog ( duim duim)

DarkCat 02-03-2003 15:26

Vroeger begroef ik nog vissen, maar nadat mn ouders daarover gingen klagen en de poes ze probeerde op te graven, zijn mijn laatste goudvisjes via de wc verdwenen (wel met het nodige respect hoor).
Alle drie de poezen die dood zijn zijn met de dierenarts mee gegaan. Ook de cavia. De rat (van mn buurmeisje, die zat vaak op mn schouder.. die rat dus) ligt nog in haar tuin..
Konijn van mn vriend ligt daar in de tuin..

Irritant dat dieren niet net zo oud worden als ikzelf.. ik had graag mn hele leven mn ouwe kat willen delen..

alwaysgood 02-03-2003 19:24

de dode vissen (uit de vijver) gooi ik altijd in de struiken (mag de hond ze zoeken :D) of ik geef ze aan de kat, dat scheelt weer zo'n berg geld voor zo'n whiskas bakje. En de hond leg ik onder de grond.

ABgirl 03-03-2003 17:47

Wij begraven onze dieren altijd.
Onze twee vorige honden hebben een mooi door m'n broertjes getimmerd kistje gekregen en de katten hebben we ook begraven.

kees17 03-03-2003 18:39

Citaat:

alwaysgood schreef:
de dode vissen (uit de vijver) gooi ik altijd in de struiken (mag de hond ze zoeken :D) of ik geef ze aan de kat, dat scheelt weer zo'n berg geld voor zo'n whiskas bakje. En de hond leg ik onder de grond.
Wat doe jij dan als de kat door is ook laten opvreten door de hond :D

Loontjuh 05-03-2003 11:06

Wij hebben veel katten begraven in de tuin, maar mijn cavia heb ik laten cremeren. Dat wou ik zo graag toen.
Helemaal daarheen gereden met knabbel in een schoenendoos met allemaal rozenblaadjes enzo...
:D

Sjaantjuh 06-03-2003 10:13

onze hond is "gecremeerd" (is al 8 jaar geleden ofzo)
mn hamsters heb ik begraven.
gelukkig worden er voor de dode dieren ook nieuwe geboren
(check mijn topic"zelf vogels kweken") maar ff

overthestars 06-03-2003 11:02

begraven in de tuin, zowel de 2 katten als onze hond.

mitchuhl 06-03-2003 11:06

Bij ons gingen de vissen altijd door de wc naar de eeuwige rivieren.. konijn heb ik laten verdwijnen onder de stoeptegels in de achtertuin.... ze staan nog steeds een beetje omhoog.

Sjaantjuh 06-03-2003 12:56

wij hebben een heuvel in de tuin.............
dus misschien zijn die herrinneringen aan een paard geen droom geweest :D

Dusjcrib 06-03-2003 15:09

Konijn en ratten liggen allemaal begraven in de tuin

vluchtgedrag 06-03-2003 15:21

wie heeft er wel eens geprobeerd een paling door de wc te spoelen? dat is moeilijker dan je denkt, die beesten spartelen als pantoffelbeestjes op ruimtereis...

frankzinnig 06-03-2003 19:19

misschien kan je het dode dier prakken en opeten? ik bedoel: het heeft nu toch geen gevoel meer, het is toch dood... het lichaam kan niet meer zintuiglijk waarnemen, echter misschien kijkt de geest nog toe, vol verdriet en teleurstelling over zijn vroeger baasje, die zijn dode lichaam nu zonder enig respect oppeuzelt en naar binnen werkt alsof het appelschuim is... het is the survival of the fittest, het konijn heeft verloren, en nu moet het de consequenties onder ogen zien, als zijn geest daar nog ergens is, maar die vraag hoort weer op een ander forum... :)

groeten en veel Sucksex! FRANKZINNIG

dyfusica 06-03-2003 19:25

Citaat:

frankzinnig schreef:
misschien kan je het dode dier prakken en opeten? ik bedoel: het heeft nu toch geen gevoel meer, het is toch dood... het lichaam kan niet meer zintuiglijk waarnemen, echter misschien kijkt de geest nog toe, vol verdriet en teleurstelling over zijn vroeger baasje, die zijn dode lichaam nu zonder enig respect oppeuzelt en naar binnen werkt alsof het appelschuim is... het is the survival of the fittest, het konijn heeft verloren, en nu moet het de consequenties onder ogen zien, als zijn geest daar nog ergens is, maar die vraag hoort weer op een ander forum... :)

groeten en veel Sucksex! FRANKZINNIG

je eet neit iets op waar je zoveel van houd (of gehouden hebt)

Droyd 06-03-2003 23:02

We begraven onze katten in de tuin, of geven ze mee met de dierenarts, hangt af van de situatie, hoe ziek ze zijn, waar, en hoe ze sterven etc

Sjaantjuh 07-03-2003 07:47

Citaat:

je eet neit iets op waar je zoveel van houd (of gehouden hebt
wij hielden veel van onze oma :( i.m

maar ze heb best gesmaakt! :D

GroteOneindig 20-03-2003 10:59

mijn grootje ook :)

Severus 21-03-2003 12:57

Ik heb altijd mijn huisdieren in de tuin begraven. :) Op die manier zijn ze dan toch nog dicht bij me. :)

Ripper

elledc 23-03-2003 08:35

Het is normaal verboden om huisdieren te begraven in de tuin, vooral als ze gestorven zijn aan een ziekte, want dat zou de hele grond kunnen besmetten en plant en dier doen verwelken.
Maargoed, ik heb mijn hond in 2001 ook in de tuin begraven.

Want de keuze was vrij simpel: Of we gaven hem mee met de dierenarts en die zou hem op het hondenkerkhof "gooien" dus stel je voor, samen met 100'en andere dieren. Of we konden hem laten cremeren maar dat kostte veel geld.
Dus nu ligt hij in de tuin onder de grond, dichtbij ons...

Yamyam 23-03-2003 10:02

Begraven, en er een bloemetje planten.

ObOeMa 23-03-2003 12:40

Cavia en hamster bij hele mooi boom in het park begraven :D
Kat in het graf van mijn oma :D vind ze wel goed hoor!
Mijn katjez leven nog :cool:

DutchGirl 24-03-2003 11:17

2 ratten in me tuin
4 hamsters in me tuin
1 vogel
1 vis

spatje 26-03-2003 00:12

mijn dode vissen spoel ik altijd door in het toilet maar mijn konijn heb ik begraven, mijn hamster heb ik ook doorgespoeld, laten we zeggen alles wat klein is zoals kanaries, parkieten, hamsters enz zou ik doorspoelen in het toilet , een kip zou ik opeten.

Bruut 26-03-2003 13:41

heb mn dode hond verkocht aan de chinees :D

Kina_Kiriana 26-03-2003 18:15

ooooooooooooooooooooohhhh :eek: :eek: de chinees? Veeeeeeeett zielig :(
Jij stom!

Sirenie 26-03-2003 18:18

Citaat:

spatje schreef op 26-03-2003 @ 01:12:
mijn dode vissen spoel ik altijd door in het toilet maar mijn konijn heb ik begraven, mijn hamster heb ik ook doorgespoeld, laten we zeggen alles wat klein is zoals kanaries, parkieten, hamsters enz zou ik doorspoelen in het toilet , een kip zou ik opeten.
Doorspoelen? :eek:
Wat een respect!

BoB 26-03-2003 18:36

mijn hond heb ik over de haag gegooid. op de composthoop van de buren.mijn laatste katje over de brug , het beest leek wel dood maar kwas ni zeker daarom maar int water ;-) hahaha
en hamsters leg ik in mijn moestuintje

Kina_Kiriana 26-03-2003 18:37

weet je????

JIJ BENT EEN DIERBEUEUEUUEULLLLL!!!!!!!!!!!!!!

misschien leefdde die kat nog wel! :eek: :eek: :eek:

~Golvend Badeendje~ 28-03-2003 09:53

Onze katten hebben we naar de dierenarts gebracht (eentje werd er al ingeslapen de ander was doodgereden :() Vanaf daar worden ze ergens gecremeerd.

Cavia zou ik niet weten

Hamster in de biobak.

Vissen door de plee.

Hans Kazan 28-03-2003 17:37

Laatst was ik een beetje in de war, toen heb ik mn dode hond geprobeerd door te trekken, maar dat lukte niet :(

makita 30-03-2003 16:15

Citaat:

Cube schreef op 28-03-2003 @ 18:37:
Laatst was ik een beetje in de war, toen heb ik mn dode hond geprobeerd door te trekken, maar dat lukte niet :(
haahaa ja das het nadeel he van sintbernhardhonden.

mafkees!

uuuf 04-04-2003 11:13

Mn vissen gaan ingewikkeld in een krant in de container... en mn cavia ligt in de tuin...

maantje tuurt 04-04-2003 22:24

cavia's/hamsters begraaf ik in de tuin. vissen spoel ik meestal door de w.c. :o

Hardcore 05-04-2003 10:00

Als het nie groter is dan een konijn, dan eten we hem op.

kissssssss 06-04-2003 14:02

Citaat:

Hardcore schreef op 05-04-2003 @ 11:00:
Als het nie groter is dan een konijn, dan eten we hem op.
doe toch eens eventjes normaal joh. Hij is net zn konijntje verloren. Kun je kinderachtig gaan doen, maar huisdieren kunnen soms heel erg belangrijk voor je zijn, net zo belangrijk als mensen.

ik vind het een prachtig konijntje en een plaatsje op het dierenkerkhof heeft het wel verdiend, nietwaar?

gladde aal 06-04-2003 22:58

hard neuken, en dan opeten

kissssssss 07-04-2003 00:18

Ja, nu snap ik je heroine helemaal :D

Een beetje meer respect zou echter wel op z'n plaats zijn! (n)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.