![]() |
[PHP] Het rippen van een pagina
Ik wil graag met een scriptje de topics weergeven waarin het laatst activiteit is geweest. Op de server van s.com staat het bestand hottopic.php, deze wil ik dus graag uitlezen en weergeven.
Ik heb tot nu toe de volgende code: PHP-code:
Mijn vraag: Hoe rip ik de topic id`s etc uit dit XML bestand en stop ik ze in een nieuw bestand? |
PHP-code:
(zal wel weer klachten kijgen, maar goed :D) |
Citaat:
maar dit is dus ook niet helemaal wat ik zoek. Ik wil dus een aantal variabelen krijgen: $topic_id $topic_titel $topic_starttijd $topic_laatstereactie $topic_reacties $topicstarter_naam $topicstarter_id $laatstreactie_naam $laatstereactie_id Maar volgens mij gaat dat nooit lukken :( |
Komt idd van phpfreakz, zit op school dus kan maar beperkte dingen nu :D
Maar zo kun je toch meerdere dingen ervanaf halen :s |
PHP-code:
edit: nu denk ik er trouwens niet aan dat er meerdere replies etc staan in hottopic :/ |
Citaat:
Ik heb nu onderstaande code, maar krijg een vage return: PHP-code:
|
als je ook zegt wat je dan te zien krijgt.. :D
|
Citaat:
|
Je krijgt van iedere key de 2e letter te zien???
Dat snapo ik niet :s |
Citaat:
|
PHP-code:
(er stond $var[1] ipv $tekst[1]) Of het trouwnes werkt weet ik niet :D |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
dan zou ik dat eerst leren |
Citaat:
|
Citaat:
Engels wel: http://www.php.net/manual/en/ref.xml.php :p |
Citaat:
Nederlands ook goed? ;) |
Citaat:
Ik lees dingen het liefst in het Engels. |
Ik heb hier vrij veel ervaring mee, voor mijn NML channeltjes. Ik gebruik meestal preg_match_all() om de shit uit de pagina te halen, en daarna gewoon weer in XML met leuke string-concatenatie uitpoepen. Erg moeilijk is het niet.
Hier is trouwens de XML-parsing class die ik gebruik. Misschien nuttig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Handigst lijkt me om alles in een array te gooien. Waarvan elk element ook weer een array is.
Dan krijg je: $hottopic[1]['id] en $hottopic[2]['last_replier'] etc. Dan kun je dat mooi opmaken met php: PHP-code:
|
Ik heb nu dit:
PHP-code:
|
een pattern matching regex werkt niet helemaal hetzelfde als een gewone regular expression
PHP-code:
|
Citaat:
:( |
waarom staan die underscores voor de varnames?? :confused:
edit: kennelijk foute quote van mij grmbl, backslashes worden weer ge-escaped: PHP-code:
|
Ik heb nu geen errors meer, maar ook geen result. :-/
|
|
Citaat:
|
ohw, wilde je dat doen..
Dan had jer gewoon str_replace kunnen gebruiken dus :D EN het zijn nieuw "Nieuwste topics"maar "nieuwste replies". En volgens mij heeft vB die functie zelf ook al :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31. |