![]() |
Bernhard Ah
Hi everybody!
Ik las vanochtend in de krant dat prins Bernhard zich aan zn belofte heeft gehouden en de boete voor een van de AH medewerkers heeft betaald. (wegens die geweldpleging). Wat vinden jullie daar nou van en kan een lid van t koninklijk huis dit wel maken? Ze hebben toch (niet voor mij) een voorbeeldfunctie naar het volk en op deze manier ondermijnt Bernhard het wettelijk gezag? Tweede punt. Waarom houden we die geldverslindende machine die Koningshuis heet nog in stand? Is het niet puur volksvermaak? En daar komt bij dat die mensen (de leden van t koningshuis) ook recht hebben op privacy en een behoorlijk leven. Of zie ik t verkeerd en moet het blijven voortbestaan? Hopelijk veel reacties!!! |
Ik vind het een schande dat een bekende Nederlander op deze manier met het Nederlandse rechtssysteem omgaat. Blijkbaar is Bernhard voor zware mishandelingen.
(Ik hoop dat hij zijn geld in aandeeltjes AH heeft zitten. :D ) |
Ik vind het ook een verschrikkelijk stomme actie van PB. Zoals NN al zegt, tast hij de geloofwaardigheid van het rechtssysteem aan. Op dit moment is de 'credibility' van de Nederlandse strafrechtsorde al niet bijzonder groot, en dit soort incidenten verlagen het alleen nog maar.
Het zegt overigens wel iets over Bernhard. Het is een heel simpele, primaire reactie. Telegraaf-niveau, om het zo maar eens te noemen. Als het zestig jaar geleden aan Bernhard had gelegen, praatten we nu allemaal Duits. En tweede punt: nee, we gaan de discussie over het Koningshuis niet nóg een keer voeren. De 2.457.270e keer was het nog leuk, maar nu niet meer. |
Ok schrap punt twee maar, maar pop punt een zijn reacties welkom!
|
Citaat:
(en ik heet ook Wouter ;)) |
Misschien niet goed voor het rechtssysteem, maar dat was de uitspraak van ZKH Bernard de boete te zullen betalen ook al niet. Nu hij die eenmaal heeft gedaan, vind ik het goed dat hij doet wat hij zegt.
|
ZKH Bernhard mag doen wat ie wil van mij, maar iedereen met eer dan een iota aan intelligentie zal inzien wat een domme actie dit van hem is. De Nederlandse bevolking zal nu nog meer een hekel krijgen aan ons uitstekende rechtssysteem; maar ja, zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Ik heb de Nederlanders ook niet geweldig hoog zitten.
|
sorry hoor, ik had die overvaller ook een ram in ze smoel gegeven, ook al was ie al geboeid, het gaat hier zo verdomde zachtzinnig aan toe ook!!
eerst bedreigt hij een meisje achter de kassa, gaat ervandoor, wordt keurig opgepakt, en dan zie je dat gebeuren met de gedachte dat hij volgende maand toch weer vrij is, nou ik had em ook een stoot gegeven... mooi dat bernard tenminste een beetje nadenkt, en inziet dat dat rechtssysteem hier zwaar verneukt is als je in amerika iemand slaat nadat hij geboeid is krijg je een waarschuwing, en geen boete van 600 euro, het slaat echt nergens meer op. :eek: boete van 100 euro, oke, kan ik mee leven, maar zoveel?? :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat een bespottelijke actie van PB. |
belofte maakt schuld. Dus nu moestr hij wel. Had hij die uitspraak eerder niet gedaan dan was er niks gebeurd maar ja Iets wat je zegt moet je nakomen dus ook deze belofte.
Maar even een vraagje wat nou als Bill Gates de boete had betaald? |
Tja, als prins heb je toch een voorbeeldfunctie en met zo'n actie probeert hij een beetje het rechtssysteem te regelen.
Als Bill Gates zoiets had gedaan (of welke andere "normale" burger) was het niet zo'n probleem geweest. |
Ja Nee logisch omdat je toevallig behoord tot het koningshuis mag je opeens niet meer bepalen wat je met je geld doet :confused:
|
Citaat:
|
Hè, wat jammer nou. Iedereen vindt de actie bespottelijk. Is er nou helemaal niemand die met leuke uitspraken komt als "risico van het vak" oid? Toe nou?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dus |
Citaat:
dank |
Citaat:
|
Ik heb er een dubbel gevoel over. Aan de ene kant was t stom van Bernhard om te zeggen dat hij die boete zou betalen, aan de andere kant heb ik er respect voor dat hij wel woord houdt.
|
Zoveel respect kan ik daar niet voor opbrengen. Het lijkt me eigenlijk niet meer dan vanzelfsprekend, het verbaast met zelfs dat het nog het nieuws haalt. Als die kerel zegt dat hij de boete betaalt, dan betaalt hij die ook wel. Ik zie niet in waarom nu extra de aandacht erop gevestigd moet worden. Nu krijg je alleen nog maar meer mensen die denken 'oh, Bernhard betaalt echt, dan zullen die mensen wel onschuldig zijn' oid.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15. |