![]() |
déja vu
ik heb super vaak last van déja vu's. maar ik heb geen flauw idee van hoe het komt :confused: het is egt heel raar.
weet iemand er iets meer over te vertellen? |
Een 'logische' verklaring is dat het een foutje in je hersenen is. Je zit iets zeg maar al wel, maar nog niet bewust, en als je het (even) later dan wel bewust ziet, denk je: Hee, dat ken ik ergens van.
Natuurlijk zijn er ook veel dingen die je al een keer hebt meegemaakt, en daarom bekend aandoen. Of je hebt een droom gehad die ongeveer op dezelfde manier ging. |
Er is geen duidelijke verklaring voor deja vu's, wel heel veel verschillende theorieën.
|
Citaat:
|
Citaat:
Er is ook een theorie waarbij eerst een onderscheid wordt gemaakt tussen je bewuste (het gene waar we nu aan denken) en onderbewuste geheugen (het gene waar we aan kunnen denken). Als dan het onderbewuste geheugen een bewust beeld 'ziet', wordt het beeld wel herkend, maar kan het niet geplaatst worden. |
miss is dat doordat (bv bij een persoon als deja vu) je die al eens hebt gezien maar er geen aand8 aan hebt geschonken ofzow :D
|
Citaat:
Goede verklaring. Nou wil ik nog weten hoe ik eraf kom. |
Citaat:
|
Hm, ff denken hoor.
Ik heb er een po anw overgedaan tijd geleden.. euhm, er kwam uit dat een deja-vu ieder geval niets paranormaals/mystieks/goddelijks is, maar het in de hersenen zit. Het kan een storing zijn in de delen van de hersenen waar het geheugen zit. (hypocampus?) Of in de temporaalkwab. Door storingen in deze gebieden kunnen deja-vu's opgewekt worden. Hoe deze storingen precies ontstaan en wat die storingen zijn/inhouden is nog niet duidelijk, maar waarschijnlijk heeft het ook iets te maken met het elektro-magnetische veld van je hersenen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zoals jij het beschrijft, had ik het inderdaad over de blackouttheorie - ik had btw nog nooit van die term gehoord. |
ik heb het ook heel erg vaak, en voorla met 1 persoon, mara ik vind het altijd wel leuk :)
wat het is is hier boven eigenlijk al verteld. |
Citaat:
|
Probeer de search eens, dr was OOIT een heel goed topic op mystiek
|
Citaat:
Groeten, rick |
Citaat:
maarehm, in dit topic wordt in de eerste post een heel lang verhaal opgehangen over déja vu's. Misschien dat je dit topic bedoelt? anders moeten de geïnteresseerden zelf maar zoeken in deze waslijst: http://forum.scholieren.com/search.p...by=&sortorder= |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25. |