![]() |
[Codecs] Welke gebruiken jullie?
He mensen,
ik vroeg me af welke DiVX-codecs jullie eigenlijk gebruiken. Ik heb zelf een hele tijd gewoon de DiVX 5.0.2 bundle gebruikt, naar volle tevredenheid. Echter een tijdje geleden kreeg ik wat films die (hoe vreemd) wel beeld maar geen geluid weergaven. Dus ik ben aan het zoeken geslagen. Na een tijdje wat vage codecs geïnstalleerd, maar nu is eigenlijk mijn hele videoconfig verneukt: ondertitels doen het niet meer, MicroDVD speelt niet meer alle films af, ik kan de brightness niet meer instellen (vrij vervelend aangezien ik veel films van zichzelf te donker vind). Nu heb ik uit arren moede maar alle codecs weggehaald, alles wat met DiVX te maken heeft geuninstalled, om vanaf het begin te beginnen, vandaar m'n vraag. Ik heb nu WMP 9.0 XP vers geïnstalleerd, welke DiVX moet ik gebruiken? Ik hoor 3.11 Alpha, 4.0, 5.0...:confused: BVD :) |
Ik gebruik DivX 5.0.3.
Maar je kunt ook de NIMO Codec Pack installeren, ff googlen. Daar zit alles in wat betreft DivX/XviD en een hoop andere codecs. |
Ja, die NIMO-pack heb ik ook al binnengetrokken en geïnstalleerd. Verder alle officiële WMP9 codecs van microsoft.com, DiVX 3.11 alpha en 5.0.3, AC3 codecs en de hele reut die je maar kunt vinden. Het lompe is nog wel, dat ik vanmorgen de betreffende film(s) nog wel kon afspelen en nu niet meer, terwijl ik bij mijn weten nu méér heb geïnstalleerd dan daarvoor. :(
Het frustrerende is dus, dat ik op zich de meeste films wel af kan spelen, maar de brightness niet in kan stellen. Overal zitten mooie sliders voor contrast, saturation e.d. op, maar eigenlijk werkt niks...:( |
Gebruik sowieso eens een goede player:
bsplayer Uninstalleer alles en installeer de laatste NIMO, beta 9 ofzo. Kijk nu of al je films het doen met bsplayer. In WMP9 zit trouwens ook DRM, dat je het even weet. |
Mja, je wordt schijtziek van al die verschillende codecs. Lang leve een standaard, mannen!
Either way; ik heb Nimo 5.0.2 in combinatie met WMP9 en alles werkt wonderwel. Nou ja, ik ben nog geen film tegengekomen die niet wilde draaien. En brightness e.d. aanpassen doe ik met TV Tool. |
De laatste keer dat ik NIMO installeerde deden mijn media-players het niet meer.
|
Het werkt nu helemaal goed. Ik heb nu de combi BSplayer en Nimo build 5 beta 8. Werkt perfect, eerste player die ik zie die de instellingen m.b.t. RGB/YUV-overlays, hardwareacceleratie en brightness-settings meteen toepast, en goed ook :)
Tis inderdaad vreselijk irritant dat er nog niet één standaard is... |
WMP 9? Vlucht!
Women and children first! |
Citaat:
maar nare_man, fijn dat het werkt nu. Ik vind BSplayer goede player. Doet precies wat hij wilt, niet bloated. Maar toch veel instellingen, en subtitels etc. En WMP9 is inderdaad ehh.. olifantenpoep. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
jihaa!! :D :p |
ik gebruik gewoon de codecs die met mplayer meekomen, speelt tot nu toe alles prima af :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
BSplayer is unstable hier. En dat codec gezeur en spyware zut @ DiVX.. no thanks is me teveel gedoe, ik gebruik Linux om films te kijken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik gebruik de K-lite codec pack. Werkt perfect.
|
Citaat:
|
Volgens mij hadden niemand en ik (wat klinkt dat achterlijk :D) het over Mplayer voor Linux
|
Citaat:
ik denk al wat issie nou aan het lullen over wmp :p maar daar had ik het idd over |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35. |