![]() |
Een moeder zonder kind
Lang verwacht geluk
gesmolten onder water Haar ogen zijn gesloten haar bloed spoelt weg Hij valt neer bij haar bed en huilt Haar hand beweegt niet langer Ze heeft van de pijn genoten maar verwachting viel plots stuk De gebroken spiegel verspreid zich op de aarde Een laatste druppel bloed glijdt langs haar been Haar lichaam nog warm en zacht Maar het kind dat zij baarde is verloren gelopen in de kou Een moeder zonder kind is alleen |
Ja mooi, zeer zeker, alleen het stukje
"Maar het kind dat zij baarde is verloren gelopen in de kou" vind ik minder... het "baren" vind ik te uitgesproken (de kracht van dit gedicht zit hem juist in zijn subtiliteit) en het laatste zinnetje vind ik niet echt mooi, ookal is het in tegenstelling met dat warm&zacht. |
Citaat:
De laatste zin zou ik weglaten. Ik vind het zonde dat je daar de nadruk nog op legt. Alsof je denkt dat je gedicht niet duidelijk genoeg is, alsof je het nog meot uitleggen. Je zegt het in de titel al dat het over een moeder zonder kind gaat... Ook vind ik dat baren te uitgesproken. 'verloren gelopen'... Dat ken ik niet in het Nederlands, misschien wordt het in Belgie wel gezegd, ik vind het niet mooi klinken, dan vooral het 'gelopen'. Dat je voor 'verwachting' vervolgens 'spiegel' gebruikt, vind ik te vergezocht en daarom niet echt mooi of passen. Het idee van 'spiegel' is wel mooi, maar niet met die zin ervoor... Verder is je gedicht best aardig... |
Verloren gelopen vind ik niet mooi... o, ik zie dat Gothic dat ook al zei. :D Verder is het een prima gedicht! :)
|
heel erg mooi..
|
Citaat:
|
wouw..... :cool:
|
Verloren gelopen is gewoon taalgebruik in België....
Ik zie er dus geen graten in. Jouw gedicht doet me denken aan Lightning Crashes van Live... en dat kan natuurlijk enkel positief zijn ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56. |