Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Zijn er nog mensen hier die een mac hebben? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=394708)

johnie 02-03-2003 13:28

Zijn er nog mensen hier die een mac hebben?

Ik heb mijn hele leven al een mac en heb tot nog toe bijna nooit iemand ontmoed die hetzelfde heeft als ik.
Dit is vooral een probleem omdat ik op deze manier niet uitgebreid kan gamen.
Is hier iemand op het web ook een mac. heeft en/of info voor mij heeft over een leverancier van games voor de mac.

Greets Johnie

Lethalis 02-03-2003 14:49

Euhm, hoe oud is die?

..

:d

Puta 02-03-2003 15:33

ik heb een vet oude met os 8.1 er op je kan er geen fuk mee want geen een programma werkt daar op met os x of later kan je redelijk uit de voeten omdat die meer op windows is afgestemd.

Koen 02-03-2003 15:48

Citaat:

Sting schreef:
met os x of later kan je redelijk uit de voeten omdat die meer op windows is afgestemd.
:D

Dwarfie 02-03-2003 19:24

Op machouse.nl kun je wel redelijk wat games kopen...

AtOx 06-03-2003 09:32

Yeppa mn beste vriend heeft ook een mac en in mn klas zit ook nog een maccer. Best wel een raar volkje die maccers ;)

Heb ook af en toe met een mac gewerkt en loopt best lekker. Is er in je buurt geen mac-store? Waar je je mac gekocht hebt... Normaal verkopen ze daar ook alle (of toch de meeste) games die op macOS draaien.

Ook zijn er wel tamelijk veel demo's te bijvoorbeeld hier:
http://www.macfreak.org/cgi/links/show.cgi?Mac-Games

Daar vind je zeker je zin!!! Veel gameplezier...

[eitje]Methuselah 06-03-2003 13:30

NielZ heeft 'n Mac...

pimomes1987 06-03-2003 14:46

Hehe eindelijk mac-users...... Mac-gebruikers zijn trouwens helemaalgeen raar volkje, maar we zijn gewoon lid van het Mac-evangelie! Je moet het zien als een soort geloof met aan het hoofd übermaccer SteveJobs (oprichter Apple). Macintosh is er al sinds 1983 en die Windowsjatters hebben hun systeem gewoon gebaseerd op Mac OS!!!!! Helaas hebben we de strijd(tijdelijk) verloren maar we slaan ooit terug!

ps ik gebruik n performa 6400/180 en nog nooit problemen gehad! In tegenstelling tot mn P4! (met windows xp nog wel)

ps2: Er staan een aantal leuke macgames op http://www.nagi-p.com/eng/

NielZ 07-03-2003 16:34

Ik heb getatoëerde Apple logo's over mijn lijf, elke keer als ik met een Windows gebruiker spreek moet er een vertaalslag worden gemaakt, en 's avonds voor het slapen bid ik even tot Steve Jobs...

www.machouse.nl
www.macplus.nl
www.versiontracker.com
www.insidemacgames.com
www.tweedehandsmac.nl
www.imac-games.nl

:)

Lean 07-03-2003 16:40

de mac is toch ook meer bedoeld voor grafische kant, misschien is dat de reden dat er veel minder aanbod is voor spellen

[eitje]Methuselah 07-03-2003 17:08

Citaat:

[eitje]Methuselah schreef:
NielZ heeft 'n Mac...
Citaat:

NielZ schreef:
Ik heb getatoëerde Apple logo's over mijn lijf, elke keer als ik met een Windows gebruiker spreek moet er een vertaalslag worden gemaakt, en 's avonds voor het slapen bid ik even tot Steve Jobs...

www.machouse.nl
www.macplus.nl
www.versiontracker.com
www.insidemacgames.com
www.tweedehandsmac.nl
www.imac-games.nl

:)

zie je wel ;)

DEChengst 07-03-2003 17:23

Citaat:

pimomes1987 schreef:
Macintosh is er al sinds 1983 en die Windowsjatters hebben hun systeem gewoon gebaseerd op Mac OS!!!!!
En Mac OS is weer gebaseerd op ontwikkelingen van Xerox 10 jaar eerder. Uw Steve Jobs is dus net zo goed een eerste klas jatmoos.

L@CuTu$ 07-03-2003 19:44

Citaat:

Desecrator schreef:
En Mac OS is weer gebaseerd op ontwikkelingen van Xerox 10 jaar eerder. Uw Steve Jobs is dus net zo goed een eerste klas jatmoos.
Och , wij AmigaOS users kunnen *wel* claimen dat ons OS *echt* innovatief was (het was het eerste bruikbare multiserver Microkernel OS , among others)

NielZ 07-03-2003 20:51

Citaat:

Desecrator schreef:
Xerox heeft Apple uitgenodigd voor een gesprek/meeting, waarbij het Apple-clubje ruimschoots is ingelicht over het gebruik van een muis en menu's ed... Daarnaast is er het een en ander (lees: licenties) verkocht meende ik.

Die meeting is er tussen Apple en Microsoft nooit geweest, Windows was er "opeens"...

fluide glacial 14-03-2003 14:31

Ik heb ook een mac...
Maar ik heb ook een probleempje met mijn mac, het beeldscherm zit namelijk altijd te flippen en daar wordt ik een heel klein beetje :mad: van.
Weet iemand misschien hoe ik dat probleem kan oplossen???

Enlightenment 14-03-2003 18:05

Citaat:

fluide glacial schreef op 14-03-2003 @ 15:31:
Ik heb ook een mac...
Maar ik heb ook een probleempje met mijn mac, het beeldscherm zit namelijk altijd te flippen en daar wordt ik een heel klein beetje :mad: van.
Weet iemand misschien hoe ik dat probleem kan oplossen???

Yep. Pak je mac bij dat mooie handvat beet, doe je raam open, en bedank hem voor de geleverde diensten. ;) :D

Wel handig zo'n handvat. :p

Serieus: met "mijn beeldscherm zit te flippen" kan ik niks, kun je beter een nieuw topic openen waarin je je probleem helder en uitgebreid uitlegt.

pimomes1987 14-03-2003 19:14

T kan ons maccers toch geen fuk schelen dat 'xerox' eerder was? Het gaat om enorme(!) gebruiksvriendelijkheid, stabiliteit, design etc. (iets wat bij wintel een stuk moeilijker wordt....) Wat mij betreft is het macos dan een prachtige verbetering van dat xerox osje.

niemand 14-03-2003 20:45

Citaat:

pimomes1987 schreef op 14-03-2003 @ 20:14:
T kan ons maccers toch geen fuk schelen dat 'xerox' eerder was? Het gaat om enorme(!) gebruiksvriendelijkheid, stabiliteit, design etc. (iets wat bij wintel een stuk moeilijker wordt....) Wat mij betreft is het macos dan een prachtige verbetering van dat xerox osje.
van wintel kan je beter windows maken, met een niet ms os heb ik zeer zelden problemen met x86's

Koning 15-03-2003 14:34

Ow ik smeek u allen.. wil iemand dat iep geluidje mij geven?????

Enlightenment 15-03-2003 16:01

Citaat:

Sync schreef op 15-03-2003 @ 15:34:
Ow ik smeek u allen.. wil iemand dat iep geluidje mij geven?????
:confused:

NielZ 15-03-2003 17:52

Citaat:

Enlightenment schreef op 15-03-2003 @ 17:01:
:confused:
De Boing bij het opstarten. :)
Edit:
Of bedoel je de eep van als in een fouterror?
Lekker duidelijk :/

Ze zijn wel ergens te vinden, maar vraag me niet waar. Een kwartiertje Googlen levert me zo snel nix op, maar ik weet dat ze er zijn (van de Apple][ tot aan de nieuwe G4). Ik heb ze zelf nl. wel eens ergens gezien. :)

Citaat:

Enlightenment schreef op 14-03-2003 @ 19:05:
Yep. Pak je mac bij dat mooie handvat beet, doe je raam open, en bedank hem voor de geleverde diensten. ;) :D

Wel handig zo'n handvat. :p

ts ts ts. :p
Dat krijg je ervan als je van die n00bs FB maakt, alleen maar subjectiev en onaardig. http://members.home.nl/nielzju/tong.gif ;) :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.