![]() |
rare plekken op ijs
hoi,
wij hebben thuis een vijver. Daarin staan plantenbakken. Toen het een tijdje terug behoorlijk hard vroor... kon je precies aan het ijs zien waar de plantenbakken staan. je kon de vorm en de plek ervan precies in het ijs zien. Volgens mij zater er meer luchtbelletjes. Weet iemand hoe dit komt? alvast bedankt |
Ik denk van de zuurstof die planten uitstoten als ze CO2 verbruiken (y).
|
Citaat:
|
een andere mogelijkheid zou zijn dat de plantenbakken/planten een andere uitzettingscoeffiecitent hebben dan het water.
De verklaring van dat het door zuurstof komt, valt te weerleggen door te zeggen dat de verminderde hoeveelheid CO2 dit op zou moeten heffen. Maar ik wil het toch neit uitsluiten |
jah, maar alle planten zijn nu in de winter helemaal 'weggerot', je ziet alleen de bakken. In het voorjaar (nu ongeveer) komer er weer nieuwe planten uit. Dus dat van de planten kan het niet zijn.
|
Het zijn niet alleen de planten, maar ook de aarde/grind en de resten van planten (de planten komen niet uit het neits tevoorschijn).
Als die bak en inhoud ook gedeeltelijk bevroren is verbuigt dit op een bepaalde manier het ijs. |
Citaat:
Sjoerd |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13. |