![]() |
wiedoetwat.nl
nou, er is dus een nieuw initiatief van ene staatssectretaris Phoa. Deze wil graag dat mensen om de tafel gaan zitten om te praten over wat ze wel en niet gaan doen tijdens het huishouden.
Is dit plan niet al tot mislukken gedoemd? is het niet beter gewoon te gaan stofzuigen in plaats van maar eindeloos te lullen wwie er moet gaan stofzuigen? is het niet beter om aff en toe eens tegen elkaar te zeggen: "joh, doe jij ff de afwas, dan schrob ik even de plee"? met andere woorden: zien jullie heil in deze actie of is het weer zo;n typische geld-uit-het-raam-gooi-campagne. ron: www.wiedoetwat.nl |
onzin!
|
Gaat weer eens nergens over.
Zoiets moet gewoon lekker besloten worden zonder een nutteloze canmpagne als deze. |
whehe ik vind m goed :p
Van ongelapte ramen krijg je helemaal niets, hooguit het gevoel dat het altijd lelijk weer is als je ze maar lang genoeg niet doet. :D |
ik vind het maar een zielige bedoeling
|
Weer zo'n Die Nederlands zijn te dom om zelf te kunnen leven campagne :mad:
Net zoals: Kinderen hebben het te druk, waardoor zou dat komen (of iets in de geest) of eet geen kaas want daar zit vet in. |
Die Phoa vond ik al vanaf t begin een raar mannetje :D
|
Citaat:
|
Is dit een campagne die door het ministerie betaald wordt? Dan snap ik wel hoe ze aan die staatsschuld komen... :rolleyes:
|
Citaat:
Laten ze onze belastingcentjes beter besteden :mad: |
als ik ongeëmancipeerd wil zijn en mijn taak eerder bij het huishouden en kinderen vind liggen dan bij kostwinner zijn, dan moet ik dat toch lekker zelf weten!
Laat me dat zelf lekker uitzoeken! |
Citaat:
Laten we handtekeningen verzamelen ;) |
Mooi om te zien dat kabinet Balkenende net zo goed geld over de balk kan smijten dmv kansloze campagnes als Paars.
|
Citaat:
|
Ik weet niet of er een wetenschappelijk bewezen verband is, maar ik denk dat deze campagnes zin hebben voor (vooral) lager opgeleide mannen die nog steeds graag zien dat hun pantoffels klaar staan na het werk, en die van mening zijn dat het enige recht van de vrouw het aanrecht is.
Hoger opgeleiden hebben het denk ik over het algemeen beter verdeeld in het huishouden, maar er zijn nog genoeg gezinnen waarin de vrouw de zorg voor het huishouden en de 5 kinderen opneemt bijvoorbeeld. Deze vrouwen zijn zelf niet op het ide gekomen te emanciperen, anders waren deze acties ook niet nodig. Ik denk dus dat voor een bepaalde groep deze campagnes heel zinvol kunnen zijn. |
Citaat:
Opzich heb je wel gelijk en ik denk eigenlijk nu ook dat t vooral op die bepaalde groepen gericht is...(hoop ik dan) |
Citaat:
|
wat een stelletje homos
en dat met MIJN centjes :mad: :rolleyes: |
Citaat:
Misschien is dat wel zo :P (anders was het er niet. Net zoals positieve discriminatie: het is er (helaas) omdat anders deze groep zwaar (negatief) gediscrimineerd wordt)) Maareh... ik las steeds: wiet doet wat .nl in plaats van wie doet wat.nl :D Ik snapte al niks van Tamperts post, totdat ik vandaag de reclame zelf zag. :D |
Citaat:
Ik haat het huishouden en ik verwacht dat mijn partner dat ook haat. Fijn als we daar samen uit kunnen komen, maar in veel gezinnen is dat helaas niet het geval. Nu kun je als vrouw dan wel gaan protesteren door niks te doen, maar daar lijden de kinderen dan ook alleen maar onder. Dan maar via de overheid hersenspoelen :evil smile: |
Citaat:
De volgende week komen die drie vrouwen weer bij elkaar. Zegt die Belgische: "Ik heb mijn man aan het stofzuigen gekregen. Ik vroeg hem gewoon of ie ff wou stofzuigen. De eerste dag, ik zie niets. De tweede dag, ik zie niets. De derde dag, heeft mijn man het hele huis stofgezogen." "Nou", zegt die Marokaanse, "Dat heb ik ook geprobeerd. Ik vroeg mijn man om even te gaan koken. Eerste dag, ik zag niets. Tweede dag, ik zag nog steeds niets. De derde dag kon ik als ik goed mijn best deed net weer iets zien." Citaat:
Ik vind overigens dit soort campagnes een typisch geval van betutteling. Mogen mensen zelf nog iets uitmaken over hoe zij het thuis regelen? Is dat een zaak van de overheid? Dacht het niet! |
Wat egoïstisch van jou om zoiets te zeggen, Insane Juggalo!
Ik zeg duidelijk dat ik niet weet of het wetenschappelijk bewezen is dat lager opgeleide vrouwen iets hebben aan de campagne! Ik neem het op voor de vrouwen die bij hun man onder de plak zitten (en naar mijn mening lager opgeleid zijn). Ik maak geen verschil tussen iemands opleidingsniveau denk alleen dat dit probleem vaker voor zal komen bij lager-opgeleiden!!!!!! |
Citaat:
En wat wil je daarmee zeggen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15. |