![]() |
Before life there was ... light
Wat is er volgens jullie voor het leven?
Na al het gespeculair over het afterlife lijkt me dit wel een leuke vraag. |
Andere levens. Voor het leven was reincarnatie en daarna weer. Uiteindelijk begin je wel ergens, wat daarvoor was is waarschijnlijk (voor jezelf) helemaal niks. Ik weet alleen niet wat ik me daar bij moet voorstellen. :rolleyes:
|
Citaat:
|
ik snap de stelling/het vraagstuk niet helemaal?
|
Citaat:
Ik heb geen redenen om aan te nemen dat ik iets was, voordat ik ontstond als een klompje cellen. Ja, daarvoor was ik een nietsbetekende eicel en zaadcel, zoals er zoveel zijn. Maar daar weer voor... ik hoop van ganser harte dat er iets was, dat zou er namelijk op kunnen wijzen dat er ook na het leven 'iets' is. En ik moet er niet aan denken dat alles is afgelopen als je dood bent. Brr. |
Citaat:
evolutie geloof ik in. geest of ziel bestaat niet. Call me crazy maar dat geloof ik |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
een kleine energiemassa
|
Ik vind het wel een goede vraag. Ik ben ook benieuwd hoe mensen die in een hemel geloven hierover denken. Ik weet het niet precies. Misschien is er niets voor en niets na het leven. Misschien heb je zo'n zielenwereld of zoiets waar Plato het ooit over had. Ik zal er eens goed over nadenken, mijn omgeving naar hun mening vragen, enz.
|
Citaat:
Dus voor het leven was er niets. geen materie ofzo, alleen God. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik neem hierbij aan dat je in een hemel gelooft, dat viel volgens mij op te maken uit je post. Maar begrijp ik het zo goed? |
Citaat:
verder: ja ik geloof in de hemel. |
Citaat:
Waarom geloof je wel in een leven hierna, maar niet hiervoor? Het is mogelijk hoor, maar het ziet er nogal onlogisch uit. Alles wat ik tot nu toe in mijn leven ben tegengekomen, heeft of een begin en een eind, of geen van beide. Dit is voor mij niet echt vanzelfsprekend. Misschien kun jij me overtuigen :) |
Ik geloof trouwens wel in een leven voor dit leven, wat voor een weet ik niet, maar ik geloof in een leven voor dit leven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25. |