![]() |
partities vervangen??
hoi,
ik hbe bij een vriend linux geinstalleerd maar hij wil er toch weer vanaf. nu krijgen we echter de harde schijf niet meer win only fat32. partition magic kan het einde van de schijf niet lezen. RH setup crasht op partitioning en fdisk crasht ook na de vraag of de grote schrijven moeten worden ondersteund ondertussen is alles wel zo verneukt dat er niets meer opstart vanaf de harde schijf en we dus booten vanaf cd-rom/fd iemand een idee?? |
schroef de hdd er uit en zet hem in een andere pc (niet als primaire schijf) en kijk nu of je hem wel kunt fdisken.
En anderes ff een drive disk voor de hdd downloaden en daar van opstarten (niet bij ieder merk mogelijk helaas) |
is lomp, er zou een virus op kunnen zitten en dan ben je meteen je 'goeie' comp ook kwijt (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
Maak eens een bootdisk met een filecheck utility van je hardeschijf. Deze kun je downloaden op de website van de fabrikant. Je schrijft niet watvoor hardeschijf het is. Met deze utility kun je bad sectors en andere fouten ontdekken. Indien er fouten opzitten: backup alles wat je kan naar andere schijf en retour zenden als RMA. |
Citaat:
Maar een virus was niet het probleem het belangrijkste was toch de hdd niet een virus. |
Citaat:
ik zal er eens naar kijken op zich had hij toen we alles instelden nog geen last van bad sectors maar dat kan altijd later gebeuren idd :) van die hele schijf hebben we een backup dus maakt op zich weinig uit wat we ermee doen :) |
Watvoor schijf is het dan?
Even bootdisk maken met drive diagnostic utility van de fabrikant en je weet of er bad sectors op zitten. Zo ja, en je hebt nog garantie, kun je em opsturen als RMA. |
Sjongejonge, formateer die hap toch gewoon, en dan opnieuw partitioneren.... Dat lijkt mij tenminste de beste oplossing hier... ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42. |