![]() |
[php]magic_quotes_gpc e.d.
Bij mij staat magic_quotes_gpc op de server geactiveerd. Werkt prima, maar mijn vraag is nou hoe of er ook zulke dingen voor html code zijn?
In het gastenboek bijvoorbeeld is dit mogenlijk HTML-code:
<br>tekst</br> [html] blabla... </table> Hier kan iemand nou dus lekker zitten klooien [html] Is er een soort van standaard functie hiervoor op een server? |
ik weet niet of het aan mij ligt maar k snap er nix van, k ga nu eten en kom zo terug om het nog eens te bekijken :p
|
ben ik zo onduidelijk? :D
Ik heb dus een gastenboek, maar als je daar als reactie bijvoorbeeld "</table>" invult (zonder aanhalingstekens natuurlijk) dan wordt mijn hele gastenboek door elkaar gegooid...hoe kan ik zoiets simpel voorkomen? Liefst zonder mijn script te verdanderen, dus gewoon op de server iets. |
Citaat:
net zoals je bij dingen die in een shell terecht komen altijd shell chars moet escapen |
Gewoon die dingen automatisch laten vervangen kan natuurlijk ook.
</table> wordt dan: >/table< oid :) |
Citaat:
|
Citaat:
Wil het liever niet in de pagina's zetten, dat vergeet ik toch. Als het automatisch kan, net zoals die magic_qoutes... |
Waarom filter je niet gewoon alle HTML-tags eruit?
|
kan je eventjes een stukje van je source laten zien waarbij je de boel uit de DB haalt?
(vergeet niet de logindata te censureren ;)) En, ik wilde ff wat testen en heb dus per ongeluk jouw gastenboek-layout verkloot :o sorry! :o |
Citaat:
|
Citaat:
PHP-code:
|
Citaat:
zoiets ja zit deze functie ook vaak in een server ingebakken zoals de magic_quotes_gpc bij php? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://nl.php.net Zoek eventjes op HTML (logisch keyword) en je hebt de functies. Zo simpel is het. |
Citaat:
weet iemand anders het misschien? zat jij te klooien in mijn gastenboek? :D |
Citaat:
Citaat:
|
nu i je site zie heb ik het gevoel dat jij in mn msn lijst staat :D
|
htmlspecialchars heeft overigens niets met magic_quotes_gpc vandoen. Dat heeft met ' & " te maken.
Wat je overigens als het uitstaat met addslashes kan afvangen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat: