Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   TU Delft (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=397708)

Bilbalf 05-03-2003 14:14

TU Delft

TU Delft lijkt me op dit moment wel cool (Technische Natuurkunde met minor Sterrenkunde, juist ontdekt), maar hoe zit het daar eigenlijk met de uhmm... male-female ratio? http://images.scholieren.com/images/icons/icon11.gif

Ik heb natuurlijk vermoedens maar ik vind nergens echte gegevens of meningen ofzo...

dyfusica 05-03-2003 14:43

nou ik gok op vooral jongens en ehh zge maar geen meisjes ..

ducky 05-03-2003 15:22

heey, ik weet alleen dat Industrieel Ontwerpen en Bouwkunde omgeveer gelijk opgaan wat jongens/meisjes betreft. De andere studies zijn overwegend jongens, en heel weinig meisjes.

Big Brother 05-03-2003 19:36

hmm ja ik ga ook naar delft, bouwkunde schijnt inderdaad populair te zijn bij beide sexen, maar de rest :(
hmm mja we zien wel, je zit toch lekker dicht bij rotterdam en den haag, lekker uitgaan enzo

Bilbalf 06-03-2003 14:12

hhhm :o . bedankt.

nog iemand die er meer over weet??

nare man 06-03-2003 14:23

Delft is iets minder erg dan Enschede, schijnt.

Op de UTwente is de verhouding M/V 96/4.

Als je meer wilt weten moet je beuk even vragen, die zit op de TUD.

Steefjuh 06-03-2003 14:29

Hey, ik wil ook naar Delft, maar ik heb gehoord dat daar allemaal nerden lopen :p en dat het er saai is. (n) Weinig uitgaansgelegenheden.
Weet iemand of dat waar is??? :confused: :confused: :confused:
:rolleyes: :D :) :cool:

nare man 06-03-2003 15:07

Voor zover ik weet niet. Ik ben er niet vaak geweest, maar ik hoor van vrienden van me die daar studeren of gaan studeren dat ze het een erg gezellige studentenstad vinden. Je bent natuurlijk wel gebonden aan studentenkroegjes, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand dat een probleem zou vinden.

ducky 06-03-2003 15:58

je studengtenvereniging, eigenlijk altijd wel gezellig, en anders is rotterdam met een aantal uitgaansgelegenheden heel dicht bij hoor (en delft is aangesloten op het nachtnet) Ik vermaak me hier echt wel prima :) in delft is denk ik best wel zat te doen :)

Baron Sengir 06-03-2003 18:40

De jongens-meisjes ratio is ongeveer 70-30, naar wat er tijdens de OWee (ontvangstweek) werd verteld. Dit verschilt natuurlijk wel per studie. Elektrotechniek bv heeft 2 meisjes op 70 man, terwijl Technische Wiskunde 2 x zo veel meisjes heeft op 16 mensen :) (ik doe Technische Wiskunde :o )
Voor uitgaansgelegenheden moet je lid worden van een studentenvereniging, aangezien die best wel vaak dingen organiseren. Hoewel ik heb gehoord dat de studievereniging van Technische Natuurkunde ook niet stil zit.

@Steefjuh
Ze zijn het centrum van Delft nu aan het verbouwen, wellicht dat dat (onafhankelijke uitgaansgelegenheden) tegen de tijd dat jij gaat studeren verbeterd is ;)

Bo 08-03-2003 13:20

Mijn vriend zit op de TU Delft, en er zitten geloof ik in verhouding meer jongens dan meiden. Delft schijnt een leuke studentenstad te zijn en zit bovendien dicht bij Rotterdam. En dat er alleen maar sukkels op de TU zitten is grote onzin, want mijn vriend is gewoon super cool! :p:D

FlorisvdB 08-03-2003 21:23

Bij elektrotechniek in de universiteit twente zat er in bij de hele eerstejaars 1 meisje, en bij de tweedejaars maar 4
Dat zijn er niet veel

Rowie 20-03-2003 01:24

yo van de TU komen de lekkerste boys (zoals ik 4 real ) en de lelijkste chicks.....

reden???

omdat er maar GVD 4 % vrouw is......

ik doe LR en het is gewoon zo PUNT

Rowie 20-03-2003 01:25

Citaat:

Bo schreef op 08-03-2003 @ 14:20:
Mijn vriend zit op de TU Delft, en er zitten geloof ik in verhouding meer jongens dan meiden. Delft schijnt een leuke studentenstad te zijn en zit bovendien dicht bij Rotterdam. En dat er alleen maar sukkels op de TU zitten is grote onzin, want mijn vriend is gewoon super cool! :p:D

JUISTEMhttp://opkikkertje.nl/smilies/cool/cool001.gif

beuk 20-03-2003 20:25

Aantal vrouwen hier is gerust jammer te noemen. Vooral op de echte nerdfaculteiten (ITS,L&R,TN enz) lopen ze er gewoon nauwelijks en met degenen die er wel zijn wil je eigenlijk niks te maken hebben.. Alleen bij BK en IO is de verhouding ongeveer 50%.

Maar verder is Delft wel een leuke stad, relatief zeer veel studenten die ook nogeens voornamelijk in het centrum wonen, dus je komt altijd wel bekenden tegen op straat. Kroegen zijn er zat, verenigingen ook als dat iets voor je is. En superveel terassen in de zomer. Discotheken zijn er helaas dan weer nauwelijks (2 of 3 kleine maar die zijn niet leuk) maar daar heb je nachtnet voor (kwartiertje naar rotterdam/den haag/leiden en ze rijden de hele nacht door).

Al met al prima stad hoor.

beuk 20-03-2003 20:25

Citaat:

Baron Sengir schreef op 06-03-2003 @ 19:40:
~
Ik weet wie jij bent :D

een kleine tiran 21-03-2003 06:12

Citaat:

nare man schreef op 06-03-2003 @ 15:23:

Op de UTwente is de verhouding M/V 96/4.

ga weg joh

hoe kom je aan die cijfers man ?? in enschede zijn echt wel genoeg lekkere wijven
en bovendien ligt duitsland niet zo ver

chris9 tje 21-03-2003 08:29

Citaat:

ga weg joh

hoe kom je aan die cijfers man ?? in enschede zijn echt wel genoeg lekkere wijven
en bovendien ligt duitsland niet zo ver
hmmz... 96/4 lijkt me idd een beetje overdreven, maar de vrouwen op de ut zitten vooral bij bk, bsk, tcw enz...
bmt is de enige technische studie waarbij het ongeveer 50/50 is...

over de hele ut gezien was het geloof ik 60/40... zoiets

nadine85 06-04-2003 15:24

heej, mijn vriendje gaat ook technische natuurkunde studeren op de TU en hijs behalve heel slim oooook heel erg gezellig en totaaaaaal geen nerd :)
so no worry

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.