![]() |
[Css] Font
Ik heb een hele Mooie niet storende letertype gevonden en wil die gaan gebruiken op mijn pagina. Maar omdat het niet al te langzaam moet gaan wil ik doormiddel van CSS de rangorde van controle bepalen.
Dus ik Css Bestand Code:
p.special {font-family: "lettertype a", Arial} |
ja.
In CSS2 kun je de @font-face rule gebruiken, zodat de browser een nog niet bestaande font download van een op te geven locatie, maar deze wordt nog lang niet ondersteund door de browers. |
Dan nog een vraagje.
Ik wil de kleur van een rand kleuren en ik dacht: Code:
frameset {border-color: #000000; border-size: 1} Code:
<link href="../../styles/site.css" rel="stylesheet" type="text/css"> Ook de size van de border alleen het blijft een Oerlijke lijn. Als ik border-size: 1; weg laat krijg in het standaard frameset schrijf border="1" krijg ik een witte rand. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat die lijn Zwart wordt of Op de bovenstande manier goedwerkend krijg Offtopic: Ja ik weet het met frames werken is een DOODSZONDE |
Je kan de framebordercolor (:D) niet veranderen, omdat deze onderdeel zijn van een venster en niet van een HTML 'object'.
Wat je wel zou kunnen doen, is de frameborder uitzetten ( <frame frameborder="0"> ) en dan in de source-document bijvoorbeeld het volgende zetten: Code:
html{ border-right: 1px solid red; } Code:
body{ height: 100%; border-right: 1px solid red; } En met frames werken is niet per definitie doodzonde; je moet ze alleen goed weten toe te passen ;) |
Het werkt :D, Ik upload hem en dan kijk of het Online werk. (Ik ben deze vakantie bezig geweest met een nieuwe layout.
|
Het is bijna af mijn nieuwe layout. Alleen ik wil de borders het zelfde doen als bij de frames.
Nu wil ik het volgende doen: Code:
table {border: 1px solid black} Een manier om het op te lossen is: Code:
td {border: 1px solid black} hoe kun je het oplossen |
Citaat:
|
Citaat:
Code:
table{ border-collapse: collapse; } http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/tables.html#borders |
Hellaas werkt het niet bij mij:
Als ik Code:
table{ border-collapse: collapse; border: 1px solid #000000} Ook als ik deze teskt in de html code zelf zet werkt het niet. :( Kan dit zijn door dat ik met CSS1 werk en dit met CSS2? En hoe kan ik het zodanig maken dat alles in CSS2 is. Of is dat veel werk? of hoe krijg ik het in css1 |
Citaat:
Over de randen: lees de link even; daar staat het wel 'uitgelegd'. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36. |