Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Thuisblijver of avonturier? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=398242)

Thomas 05-03-2003 22:14

Thuisblijver of avonturier?

Nou de topictitel zegt het eigenlijk al. Als jij gaat studeren, wat voor type ben je dan?

Ben je iemand die een MBO/HBO/Universiteit lekker dicht bij huis zoekt of iemand die een studie gaat doen en daarbij ook van het echte studentenleven gaat genieten, maw blijf je liever thuis wonen of ga je op kamers zo ver mogelijk daar vandaan?

Wat voor persoon ben jij?

Iduna 05-03-2003 22:26

Ik ga voor wat verder weg, niet te ver (treinreis ong. 1 uur) omdat ik iets nieuws wil (soort van uitdaging), niet dat ik het niet naar mn zin heb waar ik nu ben, ik wil gewoon een andere omgeving om me heen (> dus op kamers).
Aan de andere kant blijf ik t liefst hier dichtbij (treinreis ong. 15) maar ik heb eigenlijk al besloten dat ik verder weg ga. :)

^Dragon^ 06-03-2003 07:43

Omdat ik in Ede woon zijn er maar 2 universiteiten dichtbij: in Wageningen en in Utrecht. Maar daar zijn niet de opleidingen te volgen die ik wil volgen, dus wordt het waarschijnlijk Amsterdam/Rotterdam. Dat moet ik nog wel ff uitzoeken. Amsterdam is +/- een uur reistijd, Rotterdam een kwartiertje meer.
Ik denk dat ik zeer waarschijnlijk bij m'n ouder blijf, net zo makkelijk :D

Silva 06-03-2003 07:47

Ik ga studeren, maar na mijn studie wil ik graag een wereldreis maken...
Trouwens, ben je als je studeerd niet avontuurlijk?! :confused:

dyfusica 06-03-2003 07:49

ik blij fdenk ik voorlopig nog thuiswonen omdat ik 15 ben als ik ga studeren (word pas in oktober 16).. ben nog te jong om echt op kamers te gan dus.. bovendien woon ik vlakbij amsterdam. vlakbij heel veel opleidingen dus... waarom zou ik dan gaan verhuizen naar 1 of andere onveilige buurt in amsterdam in een klein kamertje terwijl ik ook hier kan blijven.. komt nog bij dat ik neit van reistijden hou...

thuisblijver dus

Sikamikanico 06-03-2003 10:16

Ik voel me waarschijnlijk wel thuis op een universiteit. Ik wil Bouwkunde gaan doen, dus op de TU/e of TUd. Ik woon in Eindhoven, heb hier vrienden e.d., dus blijf ik gewoon in Eindhoven wonen. Waarschijnlijk ga ik wel op kamers. Het echte 'zuipleven' lijkt me wel leuk, maar ik wil me wel echt op mijn studie gaan richten. Tijdens mijn studie wil ik wel een jaar/half jaar op stage in het buitenland, is een hele verrijking lijkt me.

wissie 06-03-2003 11:03

Het liefst zou ik op kamers gaan zo ver mogelijk van huis.

PV 06-03-2003 11:31

zo'n avontuur is t ook weer niet toch, op kamers gaan.. ik zit zo'n 2.5 uur reizen vanaf mn ouders huis op kamers (in Tilburg) en t bevalt me prima :) heb je tenminste niet de hele tijd dat je ouders zich overal mee bemoeien enzo.. wat meer vrijheid.

MoHaMeDJaLaL 06-03-2003 12:40

Ik ga misschien hierna in Arnhem op school.
Omdat je hier in het Roc in Ede geen opleiding kunt volgen waarvan je districtmanager of vertegenwoordiger kan worden.

Dus ik moet wel.......
Ach waarom niet,sinds ik geboren ben,waren mijn scholen altijd minder dan 800 meter van me huis geweest.
En nu word het 50 km.(heen en terug)

PeaCe

Miracle 06-03-2003 12:53

Tja, ligt aan de studie.. t zou heel handig zijn om gewoon naar de UT te gaan... daar zijn opzich wel opleidingen in mijn richting.. maar waarschijnlijk zijn er in andere steden in Nederland betere opleidingen enzo.. Dus het hangt er gewoon af wat ik ga doen. en welke opleiding goed is :)

stefano 06-03-2003 14:17

Ik blijf lekker thuis wonen, gewoon omdat het me hier wel bevalt en alles is gratis :D En tot nu toe valt het reizen (1,5 uur heen en 1,5 uur terug) me nog 100% mee (y)

m@rie 06-03-2003 15:40

Ik kies voor een universiteit in de buurt en ben dus niet echt een avonturier, maar ik wil wel op kamers gaan na 1 jaar.

Balance 06-03-2003 16:48

ik kies voor de school die me het leukste lijkt. Dan blijkt dus uit die keuze of dat dichtbij huis is of juist ver weg. Ik ben wel van plan om uit huis te gaan, tenzij mijn keuze op leiden of rotterdam komt te vallen (is dichtbij waar ik woon), dan ga ik er nog eens over na denken.

Breg 06-03-2003 16:56

Citaat:

Silva schreef:
Ik ga studeren, maar na mijn studie wil ik graag een wereldreis maken...
Trouwens, ben je als je studeerd niet avontuurlijk?! :confused:

Dat staat er niet, er staat of je een avontuurlijke student bent/wordt.

Citaat:

ik blij fdenk ik voorlopig nog thuiswonen omdat ik 15 ben als ik ga studeren (word pas in oktober 16)..

Hoe krijg je dat voor elkaar?

Ik wordt denk ik wel en avontuurlijke student, 20 minuutjes fietsen en ik ben bij de Erasmus Universiteit, maar ik wil graag in Engeland of de VS gaan studeren. (Het liefst de VS, maar omdat dat onbetaalbaar is, ga ik waarschijnlijk naar Engeland). En ik blijf dus ook niet thuiswonen...

Leonoor 06-03-2003 17:09

tja, ik woonde in Rotterdam en je hebt hier zat studies (iig wel diegene die ik wilde volgen) en Rotterdam zelf is ook wel oké, dus waarom dan ver weg gaan? Ik ben wel op kamers gegaan tijdens mijn tweede studie, bevalt goed (doordat m'n vriend er ook woont ;)). Ik ben niet iemand om 'van het echte studentenleven' (Wat is btw 'het echte studentenleven'? Bestaat dat wel?) te gaan genieten. Ik ben een echte thuisblijver, denk ik.

Slither 07-03-2003 08:32

Ik ga sowieso, na het behalen van m'n HBO-propedeuse, meteen door naar de universiteit, maar ik weet niet welke. Op kamer ga ik waarschijnlijk toch wel :)

lucy48 07-03-2003 12:02

Citaat:

Slither schreef:
Ik ga sowieso, na het behalen van m'n HBO-propedeuse, meteen door naar de universiteit, maar ik weet niet welke. Op kamer ga ik waarschijnlijk toch wel :)
Ik denk dat ik eerst maar eens ga bedenken wat ik zou willen sturderen. De rest zie ik dan later wel weer.
Ik denk sowieso niet dat ik het eerste jaar meteen op kamers zou gaan, misschien het tweede of derde jaar. Aangezien ik in de buurt van Amsterdam woon heb ik toch genoeg universiteiten die een acceptabele reistijd hebben,
Maar ja, eerst maar eens zien dat ik slaag dit jaar...

Shinosu 07-03-2003 19:01

Ik ben nederlands maar woon in Belgie en ik zou graag in Nederland gaan studeren. Dan moet je wel op kamers he! Maar on the other hand...misschien wonen we hier dan wel niet meer.
Voor mij ligt het dan ook aan de studie, of die dicht bij huis is of niet. Verder blijf ik alleen thuis als ik mijn eigen ding mag doen en niet als een kind word behandeld enzo.
Toch klinkt op kamers gaan ook wel goed, want dan heb je niet die vervelende familieleden die je lastig vallen.

Dilemma dus...

Dwarfie 07-03-2003 22:18

Ik woon gewoon thuis bij m'n ouders, en ga ieder dag op en neer naar Tilburg. Een enkeltje is ongeveer 2,5 uur in totaal (met fietsen/lopen erbij). Bevalt met tot nu toe eigenlijk nog wel, ik heb maar weinig colleges.

Het schijnt echter dat ik in het tweede jaar aanzienlijk meer colleges krijg, dus dan is het misschien toch wel nodig/handig dat ik op kamers ga...

Lyx 08-03-2003 00:29

lekker ver weg voor my :)
zit nu van waar ik woonde helemaal aan de andere kant van Nederland

zat eerst aan de grens van duitsland... en nu bijna aan zee :o

NN 08-03-2003 14:20

Ik woon thuis omdat ik vlakbij mijn universiteit woon. Dat bevalt me prima en het kost geen honderden euro's in de maand. Ik ben geen student die continu thuis zit, maar hang ook niet nachten lang in een kroeg.

thunder110 08-03-2003 14:22

Ik woon in Amsterdam en het liefste zou ik ook in Amsterdam willen studeren. Dan zou ik ook gewoon ergens in 't centrum op kamers gaan, dat maakt verder niet uit.
Jammergenoeg is de studie die ik gekozen heb alleen aan de Universiteit Utrecht, dus moet ik daar maar op zoek naar een kamer gaan.

BTL_BTR 08-03-2003 14:37

Ik wil graag een technische studie doen, en dat kan niet zo fantastisch in Groningen. (oke, wel een paar) Dus ga ik naar Enschede en dat is dat rond de 3 uur reizen (enkel). Ik ga dus op kamers, maar of ik nou een avonturier ben weet ik niet. Ik kijk niet echt naar de plaats en afstand, maar naar de studie en dan moet ik maar noodgedwongen op kamers.

waaromniet? 08-03-2003 15:17

Ik heb binnenkort eindelijk een kamer. Dat mocht ook wel eens, want ik studeer in Nijmegen, en m'n ouders wonen in Hoorn.

Dr. Oetker 08-03-2003 17:41

wannabe thuisblijver. :p

Ik 08-03-2003 18:09

ik studeer nu in Delft, woon in de buurt van Leiden. Het is te doen met reizen, en thuis is het toch ook wel lekker makkelijk. :) Met stage lopen zit ik nu vele dichterbij dan dat ik in Delft zou zijn gaan wonen.

Voor over anderhalf jaar ben ik van plan om in Wageningen te studeren, dan ga ik dus echt wel lekker op kamers.

EvilSmiley 08-03-2003 18:18

ik woon in Haarlem en heb geen zin om te treinen, al hoewel delft hier maar een uurtje vandaan is. Liever een kamer.
Eerst maar even slagen ^_^

Basia 10-03-2003 14:10

UT is kwartiertje fietsen voor mij, maar heb het wel gezien in Enschede & omg. dus wil volgend jaar eigenlijk wel op kamers...(in Tilburg ????)

Thomas 10-03-2003 14:42

Citaat:

Basia schreef:
UT is kwartiertje fietsen voor mij, maar heb het wel gezien in Enschede & omg. dus wil volgend jaar eigenlijk wel op kamers...(in Tilburg ????)
Tilburg, moet je doet. De UvT is een goede universiteit, wat voor studie ga je doen dan? Tilburg is overigens een leuke studentenstad.

Basia 10-03-2003 15:14

organisatiewetenschappen denk ik..... maar niets is zeker nog. ja ik weet t, ik ben laat. maar eerst maar es zien te slagen.
en tilburg schijnt idd leuk te zijn, maar wel eind weg :eek:

Get Psycho 10-03-2003 16:33

lkkr ver van huis en op me zelf enzo:) lijkt me heerlijk

uhmz 10-03-2003 16:40

beter ver van huis studeren en op kamers, lijkt me wel stoer, maar nu nog beetje te jong daarvoor.

xcorienx 11-03-2003 10:16

Ik studeer momenteel in het buitenland (1700 km verderop) en dat bevalt me wel prima, maar zodra ik weer terug in Nederland ben ga ik op kamers wonen, maar of dat ver (Leiden) of dichtbij (Groningen) is, weet ik nog niet.

Ellun 11-03-2003 15:42

Ik woon in de buurt van Hoorn, dus voor mij zou Amsterdam het dichtst bij zijn qua universiteit. Maar eigenlijk wil ik niet naar Amsterdam, omdat dat me niet een superleuke studentenstad lijkt, Groningen of Utrecht lijken me leuker.
Ook ga ik eerst naar Australie, en daarna pas studeren, ik verwacht dat als ik terug kom ik zo gewend ben aan zelfstandig leven dat ik op kamers wil. Dan kom ik in Amsterdam het minst snel aan een kamer vrees ik...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.